Світовий фольклор

Освітня програма: Фольклористика, міжкультурна комунікація, іноземна мова

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Світовий фольклор
Код дисципліни
ОК.08
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2022/2023
Семестр / Триместр
2 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
6
Результати навчання
ПРН 8. Оцінювати історичні надбання та новітні досягнення філологічної науки, зокрема фольклористики ПРН 11. Здійснювати науковий аналіз фольклорного матеріалу, інтерпретувати та структурувати його з урахуванням класичних і новітніх методологічних принципів, формулювати узагальнення на основі самостійно опрацьованих даних ПРН 18. Презентувати результати свого дослідження науковій спільноті в наукових публікаціях чи виступах на конференціях, круглих столах, семінарах тощо.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
⮚ знати: загальну методологію фольклористики й основні дослідницькі методи; фольклористичну термінологію; жанрову парадигму обрядового і позаобрядового фольклору; поетичні засоби, притаманні прозовим фольклорним творам; основні розбіжності фольклору архаїчного, класичного і сучасного. ⮚ Уміти працювати з різними джерелами навчальної та наукової інформації, опрацьовувати її, робити узагальнення та висновки; оперувати основними термінами та поняттями; визначати загальносвітові мотивеми й питомо національні мотиви того чи іншого жанру; характеризувати композиційні особливості різних жанрів; здійснювати аналіз образної системи і символічної парадигми фольклорних творів. ⮚ Володіти елементарними навичками наукового дослідження, пошуку та обробки інформації навчального та наукового спрямування; використання іншомовних фахових інформативних джерел.
Зміст навчальної дисципліни
Завдання (навчальні цілі): ознайомити студентів із народною творчістю різних народів світу від давнини до сучасності; окреслити парадигму найуживаніших світових фольклорних жанрів і її принципи; розглянути обрядовий і позаобрядовий фольклор народів Європи, Азії, Африки, Сибіру, Південної та Північної Америки; визначити національну своєрідність фольклору і загальносвітові явища в народній поетичній творчості; виробити у студентів навички в опрацюванні іншомовних фольклорних текстів, а також науково-теоретичних праць із фольклористики.
Рекомендована та необхідна література
1. Кемпбелл Джозеф. Тисячоликий герой (пер. з англ. Олександра Мокровольського). Львів: Видавництво «Terra Incognita», 2020. 416 с. 2. Лекції з історії світової культури / Полікарпов. https://web.archive.org/web/20121117004417/http://ukrkniga.org.ua/ukrkniga-text/767/ 3. Наумовська О. Дослідження героїчного епосу в студіях західних неоміфологів. Література. Фольклор. Проблеми поетики. Вип. 47-48. Київ: ВПЦ «Київський університет». 2020. С. 83-96. 4. Наумовська О. Мотивема катабасису в міфологічних наративах. Наукові праці Кам’янець-подільського національного університету імені Івана Огієнка. Філологічні науки. Випуск 42. Кам’янець-Подільський: «Аксіома», 2017. С. 152-157. 5. Наумовська О. Мотивеми подорожі міфічного й казкового героя до потойбіччя (вертикальна проекція). Science and Education a New Dimension. Philology, VII(63), Issue: 212, 2019 Nov. P. 47-52 (Budapest, Hungary).
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Методи: лекції, семінарські заняття, самостійна робота, консультація Заходи: усні відповіді; доповнення, участь у дискусіях; бліц-опитування; кейс-завдання; презентації; наукова доповідь
Методи та критерії оцінювання
Упродовж семестру після лекційних занять із відповідних тем проводяться семінарські заняття, на яких здійснюється оцінювання. Також програма передбачає проведення наукового семінару, на якому студенти виголошують наукову доповідь. Завершується дисципліна іспитом. Студенти, які набрали сумарно меншу кількість балів, ніж критично-розрахунковий мінімум – 36 балів, до складання іспиту не допускаються. Семестрову підсумкову оцінку формують бали, отримані студентом у процесі виконання видів і форм навчання (усна відповідь; доповнення, участь у дискусії; бліц-опитування; кейс-завдання; презентація; наукова доповідь) та отримані на іспиті. Максимальний розподіл здійснюється за таким алгоритмом: 60 балів (60 %) – семестровий контроль і 40 балів (40 %) – іспит.
Мова викладання
Українська мова

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра фольклористики
Навчально-науковий інститут філології