Історія української літератури. Частина 8. Сучасна література

Освітня програма: Теорія та методика навчання української мови і літератури, іноземної мови в основній шко

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Історія української літератури. Частина 8. Сучасна література
Код дисципліни
ОК 09.08
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2022/2023
Семестр / Триместр
8 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПРН 5. Оперує базовими категоріями та поняттями спеціальності. ПРН 13. Знає сучасні філологічні й дидактичні засади навчання української мови та літератури, мовні норми, соціокультурну ситуацію розвитку української мови, особливості використання мовних одиниць у певному контексті, мовний дискурс художньої літератури й сучасності, провідні тенденції розвитку літературного процесу в Україні. ПРН 14. Пояснює особливості розвитку української мови та літератури, специфіку перебігу літературного процесу в Україні в культурному контексті, зміст естетичних теорій, методів, напрямів, течій, стилів, жанрів; твори української класики й сучасності у взаємозв’язках зі світовою літературою й культурою; порівнює мовні й літературні факти, явища, визначає їхні подібності й відмінності. Повний перелік результатів навчання за освітньою програмою подано у пункті "Профіль програми".
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Для успішного вивчення дисципліни студенти повинні попередньо опанувати курси «Історія української літератури. Частина 1. Вступ до літературознавства»; «Частина 2. Давня література»; «Частина 3. Література І пол. ХІХ століття»; «Частина 4. Література ІІ пол. ХІХ ст.»; «Частина 5. Література кінця ХІХ – поч. XX ст.»; «Частина 6. Література І пол. XX ст.»; «Частина 7. Література IІ пол. XX ст.». Також студенти повинні знати основи літературознавчого аналізу художніх творів, періодизацію літературного процесу в українській літературі ХХ століття; основні ознаки стилів та напрямів ХХ століття у літературі та мистецтві; володіти елементарними навичками визначати жанрово-стильові особливості аналізованого тексту, його тематику та проблематику; класифікувати літературні твори – за тематикою, проблематикою, жанрово-стильовими ознаками; уміти виділяти проблемно-тематичні особливості літературного руху; систематизувати літературні факти та явища, давати їм об’єктивну оцінку.
Зміст навчальної дисципліни
Навчальна дисципліна має на меті сформувати у студентів знання про провідні естетичні тенденції розвитку української літератури кінця ХХ – початку ХХІ століття – у контексті світового літературного процесу та розвинути навички аналізу художніх творів і презентації результатів власних наукових і науково-популярних досліджень. Курс складається з 1-го змістового модуля, зосередженого на вивченні тенденцій розвитку поезії, прози, драматургії, літературної критики та есеїстки від 1980-х років та перших десятиліть ХХІ століття. Систематизуються та узагальнюються знання студентів про постмодернізм, глобальні тенденції розвитку сучасного літературного процесу, вплив на них мультимедійних технологій та ін. Форма підсумкового контролю – іспит.
Рекомендована та необхідна література
1. Баррі П. Вступ до теорії. Літературознавство та культурологія. Київ:Смолоскип, 2008. 360 с. 2. Голобородько Я. Артеґраунд. Український літературний істеблішмент. Київ: Факт, 2006. 160 с. 3. Гундорова Т. Післячорнобильська бібліотека: український літературний постмодерн. Український науковий ін-т Гарвардського ун-ту, Інститут критики. Київ: Критика, 2005. 263 с. 4. Гундорова Т. Транзитна культура. Симптоми постколоніальної травми: ст. та есеї. Київ: Грані-Т, 2013. 546 с. 5. Історії літератури: зб. статей / упоряд. О. Галета, Є. Гуревич, З. Рибчинська. Київ: Смолоскип, 2010. 184 с. 6. Плерома 3. Мала українська енциклопедія актуальної літератури. Часопис з проблем культурології, теорії мистецтва, філософії, проект Повернення деміургів / упоряд. В. Єшкілєв, Ю. Андрухович. Івано-Франківськ: Лілея-НВ, 1998. 287 с. 7. Поліщук Я. Реактивність літератури. Київ: Академвидав, 2016.192 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Kурс поєднує такі форми навчання: лекції, практичні заняття та самостійну роботу. Основними видами роботи, до яких залучені студенти та які оцінюються упродовж семестру, є: відповідь на практичному занятті, творчі завдання та модульна контрольна робота. За виконання передбачених видів робіт студент максимально може набрати 60 балів та мінімально – 36 балів. Детально критерії оцінювання видів робіт упродовж семестру представлені в робочій програмі дисципліни, оприлюдненій на офіційному сайті Навчально-наукового інституту філології.
Методи та критерії оцінювання
Загальна оцінка студента за семестр фрмується за 100-бальною системою і складається із балів, отриманих за роботу впродовж семестру (максимум - 60 балів, мінімум - 36 балів) та балів підсумкового оцінювання у формі іспиту (максимум - 40 балів, мінімум – 24 бали). Семестровий контроль спрямований на оцінювання відповідей на практичних заняттях (20 балів), творчих завдань (20 балів) та модульної контрольної роботи (20 балів). Формат іспиту – письмовий. Екзаменаційний білет складається із двох завдань: теоретичне питання (з історії української літератури кінця ХХ – початку ХХІ століття (50%); практичне питання (аналіз художнього твору) (50%); кожне питання оцінюється максимально 20 балами. Детально критерії оцінювання представлені в робочій програмі дисципліни, оприлюдненій на офіційному сайті Навчально-наукового інституту філології.
Мова викладання
Українська