Історія української літератури. Частина 4. Література ІІ половини ХІХ ст.

Освітня програма: Теорія та методика навчання української мови і літератури, іноземної мови в основній шко

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Історія української літератури. Частина 4. Література ІІ половини ХІХ ст.
Код дисципліни
ОК 09.04
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2022/2023
Семестр / Триместр
4 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
ПРН 5. Оперує базовими категоріями та поняттями спеціальності. ПРН 13. Знає сучасні філологічні й дидактичні засади навчання української мови та літератури, мовні норми, соціокультурну ситуацію розвитку української мови, особливості використання мовних одиниць у певному контексті, мовний дискурс художньої літератури й сучасності, провідні тенденції розвитку літературного процесу в Україні. ПРН 14. Пояснює особливості розвитку української мови та літератури, специфіку перебігу літературного процесу в Україні в культурному контексті, зміст естетичних теорій, методів, напрямів, течій, стилів, жанрів; твори української класики й сучасності у взаємозв’язках зі світовою літературою й культурою; порівнює мовні й літературні факти, явища, визначає їхні подібності й відмінності. Повний перелік результатів навчання за освітньою програмою подано у пункті "Профіль програми".
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Для успішного вивчення дисципліни студенти повинні попередньо опанувати курси «Історія української літератури. Частина 1. Вступ до літературознавства»; «Історія української літератури. Частина 2. Давня література»; «Історія української літератури. Частина 3. Література І половини ХІХ століття». Також студенти повинні мати базові фактологічні знання гуманітарного характеру, основи літературознавчого аналізу художнього тексту, періодизацію літературного процесу ХІХ ст., ідейно-естетичні та суспільно-політичні фактори впливу на літературу цього періоду; володіти елементарними навичками наукового дослідження та управління інформацією, критичного ставлення до аналізованих явищ, використання іншомовних фахових інформативних джерел, визначення жанрово-стильових особливостей художнього тексту; уміти збирати та інтерпретувати інформацію щодо феноменів та закономірних явищ історії літератури, виділяти проблемно-тематичні особливості літературного твору.
Зміст навчальної дисципліни
Навчальна дисципліна має на меті сформувати у студентів науково-дослідницької компетентності та новий якісний рівень поінформованості щодо тенденцій розвитку літературного процесу ІІ половини ХІХ ст. Курс складається з 1-го змістового модуля, що зосереджується на вивченні проблем та закономірностей розвитку української літератури, жанрово-стильових та проблемно-тематичних особливості прози, поезії, драматургії, літературної критики 50-х-90-х років ХІХ століття; сутності українського романтизму, реалізму, натуралізму, модернізму; тематичного новаторства та новаторства у сфері поетики класиків українського письменства; критичних праць українських літературознавців, методологія яких суголосна провідним тенденціям світової критики. Завершується дисципліна заліком.
Рекомендована та необхідна література
1. Баррі П. Вступ до теорії. Літературознавство та культурологія / Пер. З англ. О. Погинайко. Київ, 2008. 2. Бовсунівська Т. Основи теорії літературних жанрів. Київ, 2008. 3. Вільна Я., Хворостяний І. Історія української літератури ІІ половини ХІХ століття. Київ, 2017. 4. Возняк М. Історія української літератури: У 2-х кн. Львів, 1992-1994. 5. Денисюк І. Розвиток малої прози ХІХ – початку ХХ ст. Київ, 1981. 6. Єфремов С. Літературно-критичні статті. Київ, 1993. 7. Задорожна Л. Історія української літератури кінця ХУІІІ – 60-х років ХІХ століття. Київ, 2004. 8. Історія української літератури ХІХ ст. У трьох книгах. Кн. 2-3. Київ, 1995 – 1997. 9. Історія української літературної критики та літературознавства. Хрестоматія. У трьох книгах. Київ, 1996 – 1999 10. Нахлік Є. Українська романтична проза 20-60рр. ХІХ ст. Київ, 1988.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Kурс поєднує так форми навчання: лекційні та практичні заняття, самостійна та дослідницька робота, проєктні технології. Основними видами роботи, які оцінюються упродовж семестру, є: відповідь на практичному заняттяі, творчі завдання, груповий/ індивідуальний проєкт, модульна контрольна робота. За виконання передбачених видів робіт студент максимально може набрати 100 балів та мінімально – 60 балів. Детально критерії оцінювання видів робіт упродовж семестру представлені в робочій програмі дисципліни, оприлюдненій на офіційному сайті Навчально-наукового інституту філології.
Методи та критерії оцінювання
Загальна оцінка студента за семестр формується за 100-бальною системою і складається із балів, отриманих за роботу впродовж семестру (максимум - 100 балів, мінімум - 60 балів) Семестровий контроль спрямований на оцінювання відповідей на практичних заняттях (45 балів), творчих завдань (24 бали), творчого проєкту (11 балів) та модульної контрольної роботи (20 балів). Залік виставляється за результатами роботи студента впродовж усього семестру і не передбачає додаткових заходів оцінювання. Студенти, які набрали мінімально позитивну кількість балів - 60, отримують - "зараховано". Студенти, які не набрали мінімально позитивну кількість балів - 60, отримують - "не зараховано". Детально критерії оцінювання представлені в робочій програмі дисципліни, оприлюдненій на офіційному сайті Навчально-наукового інституту філології.
Мова викладання
Українська