Педагогічна практика (основи функціонування закладу середньої освіти)

Освітня програма: Теорія та методика навчання української мови і літератури, іноземної мови в основній шко

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Педагогічна практика (основи функціонування закладу середньої освіти)
Код дисципліни
ОК 22
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2022/2023
Семестр / Триместр
2 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
ПРН 5. Оперує базовими категоріями та поняттями спеціальності. ПРН 17. Уміє працювати з теоретичними та науково-методичними джерелами (зокрема цифровими), знаходити, обробляти, систематизувати й застосовувати в освітній діяльності сучасну наукову інформацію, бібліографію, комп’ютерні технології. Повний перелік результатів навчання за освітньою програмою подано у пункті "Профіль програми".
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Для проходження практики студенти повинні мати елементарні знання з педагогіки, володіти поняттями «система освіти», «заклад освіти», «здобувач освіти», «освітній процес», «освітня діяльність», «педагогічна діяльність».
Зміст навчальної дисципліни
Педагогічна практика покликана сформувати знання студентів про законодавчу базу та специфіку функціонування закладу середньої освіти (ЗСО) шляхом ознайомлення їх з нормативними документами, які регулюють освітній процес та виробничі стосунки учасників освітнього процесу. Під час проходження практики студенти повинні вивчити низку документів та проаналізувати діяльність ЗСО на предмет реалізації прав і обов’язків адміністрації школи, педагогів, здобувачів освіти та їхніх батьків. Тривалість практики – 3 тижні. Педагогічна практика складається з 1-го модуля, який передбачає знайомство та спілкування з адміністрацією та педколективом ЗСО, а також аналіз різних аспектів діяльності ЗСО. Форма проходження практики – денна. Базами практик (заклади середньої освіти) визначаються щорічно відповідно до угод з закладами ЗСО. Практика завершується диференційованим заліком.
Рекомендована та необхідна література
1. Нова українська школа: концептуальні засади реформування середньої школи 2. Проект Державного стандарту загальної початкової освіти (від 18.08.2017) 3. Закон України «Про повну загальну середню освіту» № 463-ІХ від 16 січня 2020 року (далі - Закон). 4. Державний стандарт базової середньої освіти від 27.03.2020 5. Методичні рекомендації від 01.04.2021 «Управління освітнім процесом в умовах дистанційного навчання» 6. Методичні рекомендації від 24.03.2021 «Технічне забезпечення дистанційного 7. Наказ МОН від 25 червня 2018 р. "Про затвердження інструкції з діловодства у закладах загальної середньої освіти" (зареєстровано в міністерстві юстиції України 11 вересня 2018 р. № 1028/32480) // https://bit.ly/3Ud7Pm5 8. Про затвердження примірного положення про команду психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами в закладі загальної середньої та дошкільної освіти // https://bit.ly/3sOsVLh
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Основними видами діяльності, до яких залучені студенти упродовж практики, є: спілкування з адміністрацією та колективом ЗСО, опрацювання нормативних документів та специфіки функціонування ЗСО. Компоненти формування оцінки включають: письмовий електронний конспект освітньої документації, звіт-характеристика діяльності ЗСО, захист матеріалів практики. До захисту матеріалів практики студенти допускаються за умови отримання мінімальних балів за перший і другий види робіт. Детально критерії оцінювання видів робіт упродовж семестру представлені в робочій програмі дисципліни, оприлюдненій на офіційному сайті Навчально-наукового інституту філології.
Методи та критерії оцінювання
Загальна оцінка студента за семестр формується за 100-бальною системою і складається із балів, отриманих за роботу впродовж проходження практики. Семестровий контроль спрямований на оцінювання письмового електронного конспекту освітньої документації (максимум - 50 балів, мінімум – 30 балів), звіт-характеристика діяльності закладу середньої освіти (максимум - 40 балів, мінімум – 24 бали), захист матеріалів практики (максимум - 10 балів, мінімум – 6 балів). Детально критерії оцінювання представлені в робочій програмі дисципліни, оприлюдненій на офіційному сайті Навчально-наукового інституту філології.
Мова викладання
Українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Вікторія Миколаївна Дроботун
Кафедра методики викладання української та іноземних мов і літератур
Навчально-науковий інститут філології
Ольга Вікторівна Драгінда
Кафедра методики викладання української та іноземних мов і літератур
Навчально-науковий інститут філології
Тамара Іванівна Кавицька
Кафедра методики викладання української та іноземних мов і літератур
Навчально-науковий інститут філології
Юлія Сергіївна Лавренчук
Кафедра методики викладання української та іноземних мов і літератур
Навчально-науковий інститут філології
Ольга Василівна Данилейко
Кафедра методики викладання української та іноземних мов і літератур
Навчально-науковий інститут філології
Любов Андріївна Маримонська
Кафедра методики викладання української та іноземних мов і літератур
Навчально-науковий інститут філології
Наталія Володимирівна Сорокіна
Кафедра методики викладання української та іноземних мов і літератур
Навчально-науковий інститут філології
Наталія Василівна Сем'ян
Кафедра методики викладання української та іноземних мов і літератур
Навчально-науковий інститут філології

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра методики викладання української та іноземних мов і літератур
Навчально-науковий інститут філології
Кафедра методики викладання української та іноземних мов і літератур
Навчально-науковий інститут філології
Кафедра методики викладання української та іноземних мов і літератур
Навчально-науковий інститут філології
Кафедра методики викладання української та іноземних мов і літератур
Навчально-науковий інститут філології
Кафедра методики викладання української та іноземних мов і літератур
Навчально-науковий інститут філології
Кафедра методики викладання української та іноземних мов і літератур
Навчально-науковий інститут філології
Кафедра методики викладання української та іноземних мов і літератур
Навчально-науковий інститут філології
Кафедра методики викладання української та іноземних мов і літератур
Навчально-науковий інститут філології