Основи мовознавства, філологічної та педагогічної термінології

Освітня програма: Теорія та методика навчання української мови і літератури, іноземної мови в основній шко

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Основи мовознавства, філологічної та педагогічної термінології
Код дисципліни
ОК 14
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2022/2023
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
ПРН: 1.1, 1.2, 1.3, 1.4, 1.5, 1.6, 1.7, 1.8, 1.9, 2.1, 2.2, 2.3, 3.1, 3.2, 3.3, 4.1, 4.2, 4.3, 4.4. Повний перелік результатів навчання за освітньою програмою подано у пункті "Профіль програми".
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Для успішного вивчення дисципліни студенти повинні володіти українською мовою, добре орієнтуватися в структурі української мови, мати знання теоретичних та практичних основ фахової дисципліни, знання загальномовознавчих понять, володіти жанрами усної та писемної комунікації, базовими вміннями й навичками аналізу мовних одиниць, знаннями базової лінгвістичної термінології Міжпредметні зв’язки: сучасна українська мова.
Зміст навчальної дисципліни
Курс складається з двох змістових частин. Перша передбачає ознайомлення з базовими теоретичними поняттями загальнолінгвістичної науки, вивчення мови у зв’язку з іншими феноменами людського існування та охоплює матеріал, пов’язаний із набуттям навичок роботи зі словником, оволодінням знаннями зі словотвору. Друга – набуття навичок аналізу слів та терміноелементів, запозичених із класичних мов, засвоєння професійної термінології, усвідомлення мови як системно-структурного утворення, вивчення її рівневої організації.
Рекомендована та необхідна література
1. Галузинська Л. І., Науменко Н. В., Колосюк В. О. Українська мова (за професійним спрямуванням) : навч. посібн. / Л. І. Галузинська, Н.В.Науменко, В. О. Колосюк. – К.: Знання, 2008. 2. Гриценко Т. Українська мова та культура мовлення / Т. Гриценко. – Київ: Центр навчальної літератури, 2005. 3. Звонська Л.Л. Давньогрецька мова, 3-тє вид., перероблене і доповнене. Київ, ВПЦ «Київський університет», 2019. 704 с. 4. Звонська Л.Л., Шовковий В.М. Латинська мова. Підручник для студ. відділень класичної філології та інших філологічних спеціальн. вищ. закладів освіти. – Київ: Книга, 2003. – 528с. 5. Кочерган М.П. Загальне мовознавство: Підручник. Видання 2-ге, випр. і доп. – К.: Видавничий центр „Академія”, 2006. – 464 с. 6. Кочерган М.П. Проблеми зіставного мовознавства: Підручник. – К.: Видавничий центр „Академія”, 2006. – 424 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Форми роботи: Лекція, практичне заняття, самостійна робота, тест, контрольна робота. Методи: лекція, семінар, самостійна робота, творчий проєкт, доповідь.
Методи та критерії оцінювання
Контроль знань здійснюється за системою ECTS, яка передбачає дворівневе оцінювання засвоєного матеріалу, зокрема оцінювання теоретичної підготовки, що складає 50% від загальної оцінки, та оцінювання практичної підготовки, що складає 50% загальної оцінки. Упродовж семестру здійснюється оцінювання відповідно до видів робіт та форм контролю, описаних у програмі. Залік виставляється за результатами роботи студента впродовж усього семестру і не передбачає додаткових заходів оцінювання. Презентації студенти здають і захищають на пізніше останнього лекційного тижня. Студенти, які набрали мінімально позитивну кількість балів – 60, отримують «зараховано». Студенти, які не набрали мінімально позитивну кількість балів – 60, отримують «незараховано». Студентам, які за семестр набрали сумарно менше ніж 60 балів, для складання заліку необхідно скласти матеріал за темами, за якими виникла заборгованість, у вигляді написання контрольної роботи, підготовки презентацій та проєкту.
Мова викладання
Українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни