Українська література в контексті європейського літературного процесу

Освітня програма: Теорія та методика навчання української мови і літератури та іноземної мови в старшій профільній шко

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Українська література в контексті європейського літературного процесу
Код дисципліни
ВБ 1.5
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2022/2023
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПРН 19.1. Знати та уміти аналізувати основні тенденції європейського літературознавства та визначати їхнє відображення в українській літературі. ПРН Ав. 2. Здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань для самовдосконалення та ефективної організації навчального процесу. Вичерпний перелік результатів навчання за освітньою програмою подано у пункті "Профіль програми".
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1) Знати актуальні проблеми української і зарубіжної культур, етапи становлення українського літературного процесу від давнини до сучасності, періодизацію історії української літератури, головні засади літературної критики; 2) володіти основними теоретичними знаннями з усної народної творчості, давньої української літератури: Середньовіччя і Бароко, історії української літератури ХVІІІ ст., історії української літератури першої і другої половини ХІХ, історії української літератури кінця ХІХ – початку ХХ ст., навичками аналізу літературних творів; 3) уміти тлумачити основні літературознавчі дефініції, здійснювати ідейно-художній аналіз текстів української літератури, визначати місце української літератури в контексті історії мистецтв, встановлювати зв'язки української і зарубіжної літератури сучасності.
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни – сформувати у магістрантів систему знань про процес дати формування української літератури в європейському контексті, про особливості рецепції художніх творів українських письменників від давнини до сучасності з опертям на європейську міжкультурну й міжмистецьку комунікацію. Анотація. Навчальний курс систематизує знання магістрантів про розвиток української літератури в європейському контексті, формує уявлення про дослідницький потенціал аналізу художніх текстів і літературно-критичних відгуків про них. Дисципліна формує компетентність у філософських, психологічних та власне літературознавчих концепціях відображення життєвих реалій в художній дійсності; розкриває магістрантам еволюцію авторської свідомості; дає змогу визначити критерії, принципи та методи аналізу українських літературних текстів із погляду сучасних українських та зарубіжних критиків.
Рекомендована та необхідна література
1) Агеєва В. Інша оптика. Ґендерні виклики сучасності. – Київ: Смолоскип, 2019. 256 с. – ISBN 978-617-7622-08-5. 2) Добролюбська Ю. А. Історія середніх віків. Художньо-історична хрестоматія. – Одеса : Ун-т Ушинського, 2019. – 410 с. 3) Ковалів Ю. І. Історія української літератури: кінець ХІХ - поч. ХХІ ст.: у 10 т. Т. 1 : У пошуках іманентного сенсу. Київ: Академія, 2013. 512 с. 4) Ковалів Ю. І. Історія української літератури: кінець ХІХ – поч. ХХІ ст.: у 10 т. Т. 5: У сподіваннях і трагічних зламах. Київ: Академія, 2017. 544 с. 5) Ковалів Ю.І. Історія української літератури: кінець ХІХ - поч. ХХІ ст.: у 10 т. Т. 2: У пошуках іманентного сенсу. Київ: Академія, 2013. 624 с. 6) Літературні феномени західноєвропейського середньовіччя / [упоряд. П.Л. Шулик, І.Ю. Голубішко]. – Кам‘янець-Подільський : Аксіома, 2019. – 252 с. 7) Сивець Т. В. Християнські концепти в літературі Київської Русі (ХІ–ХІІІ ст.): монографія / Т. В. Сивець. – К.: ВПЦ "Київський університет", 2020. – 207 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Упродовж семестру передбачаються такі форми роботи: лекції, практичні заняття і самостійна робота, і методи викладання: навчальна дискусія, проблемна лекція, навчальна бесіда, дослідницька робота. Дисципліна викладається українською мовою. У курсі передбачено такі види роботи: відповіді на практичних заняттях, науковий проєкт/презентація та підсумкова контрольна робота. Протягом семестру студент може набрати максимально 100 балів, мінімально - 60 балів.
Методи та критерії оцінювання
Упродовж семестру оцінювання здійснюється відповідно до видів робіт. Максимально студент може набрати 100 балів та мінімально – 60 балів, зокрема: відповіді на практичних заняттях, участь в обговоренні/дискусії - максимум 50 і мінімум - 25 б.; науковий проєкт/презентація - максимум 25 і мінімум – 17 б.; підсумкова контрольна робота – максимум 25 і мінімум – 18 б. Дисципліна завершується заліком. Залікова оцінка виставляється за результатами роботи магістранта впродовж усього семестру і не передбачає додаткових заходів оцінювання. Оцінювання за результатами навчання: РН 1.1-1.3; 2.1-2.4; 3.1, 3.2; 4.1, 4.2.
Мова викладання
Українська