Сучасні проблеми генології
Освітня програма: Літературна творчість, українська мова і література та англійська мова
Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології
Назва дисципліни
Сучасні проблеми генології
Код дисципліни
ВБ.1.11
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2022/2023
Семестр / Триместр
8 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
5
Результати навчання
ПРН 2 Ефективно працювати з інформацією: добирати необхідну інформацію з різних джерел, зокрема з фахової літератури та електронних баз, критично аналізувати й інтерпретувати її, впорядковувати, класифікувати й систематизувати. ПРН 5 Співпрацювати з колегами, представниками інших культур та релігій, прибічниками різних політичних поглядів тощо. ПРН 11 Знати принципи, технології і прийоми створення усних і письмових текстів різних жанрів і стилів державною та англійською мовами. ПРН 13 Аналізувати й інтерпретувати твори української та зарубіжної художньої літератури й усної народної творчості, визначати їхню специфіку й місце в літературному процесі (відповідно до обраної спеціалізації). ПРН 22.1 Визначати специфіку літератури як одного з видів мистецтва з урахуванням її родо-жанрового поділу на прозу й поезію; застосовувати методологію рецептивної поетики та герменевтики для аналізу художнього твору.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знання основ теорії літератури.
2. Знання історії української та зарубіжної літератури, зокрема, появи й розвитку різних жанрів.
3. Навички аналізу різнрожанрових художніх текстів; використання іншомовних фахових джерел.
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни – ознайомити студентів із канонічною моделлю жанру та її видозмінами в сучасній літературі, а також актуальними жанровими теоріями, що вивчають генологічні дифузії та модифікації.
Рекомендована та необхідна література
Бернадська Н. Жанри літературної критики. Київ : Логос, 2020. 118 с.
Бовсунівська Т. Теорія літературних жанрів. Жанрова парадигма сучасного зарубіжного роману : Підручник. Київ : ВПЦ «Київський університет», 2009. 513 с.
О. Галич, В. Назарець, Є. Васильєв. Теорія літератури. Київ : Либідь, 2005. 486 с.
Копистянська Н. Жанр, жанрова система у просторі літературознавства: монографія. Львів : ПЛІС, 2005. 368 с.
Wellek R., Warren A. Theory of Literature. Third edition. New-York : A HARVEST BOOK HARCOURT, BRACE & WORLD, INC, 1942 – 1956. 370 p.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Навчальні заходи впродовж семестру:
• усні та письмові відповіді, презентації, домашнє читання (РН 1.1; РН 1.2; РН 2.2; РН 2.3; РН 3.1);
• три тематичні контрольні роботи (РН 1.1; РН 1.2; РН 2.1; РН 2.2; РН 3.1);
Методи навчання: лекція, семінарські заняття, самостійна робота.
Методи та критерії оцінювання
Усна відповідь – мінімально 1 /максимально 5;
доповнення, участь у дискусії – мінімально 0,5 /максимально 2;
контрольна робота з відкритими відповідями мінімально 1 /максимально 10;
творче завдання мінімально 1 /максимально 10;
реферативне завдання мінімально 1 /максимально 10;
Форма підсумкового оцінювання – залік.
Шкала відповідності оцінок:
«Зараховано» – 60-100
«Не зараховано» – 0-59
Мова викладання
Українська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни