Основи сугестивної лінгвістики

Освітня програма: Літературна творчість, українська мова і література та англійська мова

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Основи сугестивної лінгвістики
Код дисципліни
ОК.16
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2022/2023
Семестр / Триместр
6 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПРН 3 Організовувати процес свого навчання й самоосвіти. ПРН 5 Співпрацювати з колегами, представниками інших культур та релігій, прибічниками різних політичних поглядів тощо. ПРН 10 Знати норми літературної мови та вміти їх застосовувати у практичній діяльності. ПРН 17 Збирати, аналізувати, систематизувати й інтерпретувати факти мови й мовлення й використовувати їх для розв’язання складних задач і проблем у спеціалізованих сферах професійної діяльності та/або навчання.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Необхідною умовою доступу до дисципліни «Основи сугестивної лінгвістики» є загальна підготовка студента з основ мовознавства, теорії комунікації, психології, а також розуміння основ фізіології вищої нервової діяльності людини.
Зміст навчальної дисципліни
Курс присвячений проблемам сугестивної лінгвістики та контрсугестії на сучасному етапі розвитку соціуму; осмисленню структури фрейму сугестивного впливу на поведінку людини / соціуму; аналізу провідних засобів сугестивного впливу; вивченню сучасних текстів впливу в художньо-поетичній, також політичній, рекламній, педагогічній, побутовій, релігійній, віртуальній сферах комунікації; формуванню стратегій контрсугестивного захисту. Мета навчальної дисципліни: ознайомлення студентів із сучасним станом та термінологічним інструментарієм, основними об’єктами сучасного напрямку «сугестивна лінгвістика» - феноменами сугестії / контрсугестії та суміжних понять - в історично зафіксованих та сучасних сферах комунікації, зокрема художній, в спектрі вербальних / невербальних засобів сугестивного впливу на особистість і соціум; освоєння вміння розпізнавати сугестивний вплив та формувати стратегію захисту від комунікативного / вербального нападу з метою програмування поведінки людини.
Рекомендована та необхідна література
1.Бацевич Ф.С. Основи комунікативної лінгвістики. Київ, 2004. 2. Ковалевська Т.Ю. Комунікативні аспекти нейролінгвістичного програмування. Одеса, 2008. 3. Кутуза Н.В. комунікативна сугестія в рекламному дискурсі: психолінгвістичний аспект. Київ, 2018. 4. Різун В.В. та ін. Лінгвістика впливу. Київ, 2005. 5. Слухай Н. Симулякри в контексті теорії інформаційного викривлення світу6 сугестія і контрсугестія // Гібридна війна: технології сугестії та контрсугестії. Київ, 2018. 6. Стратегічні комунікації в умовах гібридної війни: погляд від волонтера до науковця. Київ, 2018.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Навчальні заходи – контрольні роботи (максимальна оцінка 35, мінімальна – 24 балів). Методи викладання – лекції, семінари (максимальна оцінка 5, мінімальна – 2 бали), самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
Підсумкове оцінювання: залік. Упродовж семестру здійснюється оцінювання відповідно до видів робіт та форм контролю. Залік виставляється за результатами роботи студента впродовж усього семестру і не передбачає додаткових заходів оцінювання. Студенти, які набрали мінімально позитивну кількість балів – 60, отримують "зараховано". Студенти, які не набрали мінімально позитивної кількості балів – 60, отримують – "незараховано". Студентам, які за семестр набрали сумарно менше ніж 60 балів, для складання заліку необхідно скласти матеріал за темами, за якими виникла заборгованість, шляхом написання самостійних робіт, рефератів або ж за потреби – контрольної роботи.
Мова викладання
Українська