Комунікативні стратегії художнього тексту
Освітня програма: Літературна творчість, українська мова і література та англійська мова
Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології
Назва дисципліни
Комунікативні стратегії художнього тексту
Код дисципліни
ВБ.1.08
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2022/2023
Семестр / Триместр
5 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
ПРН 7 Розуміти основні проблеми філології та підходи до їх розв’язання із застосуванням доцільних методів та інноваційних підходів. ПРН 9 Характеризувати діалектні та соціальні різновиди української та англійської мови, описувати соціолінгвальну ситуацію. ПРН 16 Знати й розуміти основні поняття, теорії та концепції обраної філологічної спеціалізації, уміти застосовувати їх у професійній діяльності. ПРН 19 Мати навички участі в наукових та/або прикладних дослідженнях у галузі філології. ПРН 23.1 Інтерпретувати художні твори за їхніми жанровими, поетико-стильовими особливостями.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знати основи теорії літератури, літературознавчий термінологічний апарат.
2. Орієнтуватися в методології літературознавчих досліджень.
3. Уміти критично мислити та висловлювати власні думки.
Зміст навчальної дисципліни
Мета: сформувати уявлення про форми і закономірності комунікативної природи літературного процесу; висвітлити основні елементи комунікативної моделі: автор, текст, читач – відповідно до різних літературознавчих концепцій; виробити практичні навички аналізу художніх текстів.
Анотація: дисципліна ознайомлює зі статусом та функціями автора і читача в різних літературознавчих концепціях; представляє текст як об'єкт декодування; допомагає оволодіти навичками аналізу художніх текстів.
Рекомендована та необхідна література
1. Астрахан Н. Теорія літератури : основи, традиції, актуальні проблеми. Київ : Видавничий Дім Дмитра Бураго, 2021. 2. Колошук Н. Порівняльне літературознавство : посібник для вищих навчальних закладів. Київ : Кондор, 2018. 3. Марко В. Аналіз художнього твору : навчальний посібник. 2-ге вид., випр. Київ Академвидав, 2015. 4. Мітосек З. Теорії літературних досліджень. Сімферополь : Таврія, 2003. 5. Сінченко О. Д. Комунікативні стратегії в теорії літератури : автор, текст, читач : навчальний посібник. Київ : Логос, 2015. 6. Слово. Знак. Дискурс. Антологія світової літературно-критичної думки ХХ ст. / За ред. М. Зубрицької. 2-ге вид., доп. Львів : Літопис, 2002.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Навчальні заходи впродовж семестру:
• усна відповідь, участь у дискусії,
• творчий проєкт, підготовка презентації,
• дві модульні контрольні роботи.
Методи: лекції та семінари, самостійна робота.
Методи та критерії оцінювання
Форма підсумкового контролю – іспит.
Упродовж семестру студент може набрати мінімально 36 / максимально 60 балів. Усна відповідь, участь у дискусії оцінюється мінімально в 1 / максимально 3 бали; творчий проєкт – мінімально в 4 / максимально 7 балів; презентація - мінімально в 3 / максимально 6 балів. За модульну контрольну роботу студент може набрати мінімально 3 / максимально 7 балів. На іспит виноситься мінімально 24 / максимально 40 балів.
Шкала відповідності оцінок:
"відмінно" – 90–100 балів;
"добре" – 75–89 балів;
"задовільно" – 60–74 балів;
"незадовільно" – 0–59 балів.
Мова викладання
Українська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни