Сучасний літературний процес у країнах Арабського Сходу (2 семестр)

Освітня програма: Східна філологія, західноєвропейська мова та переклад: арабська мова і література

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Сучасний літературний процес у країнах Арабського Сходу (2 семестр)
Код дисципліни
ОК.08.
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2022/2023
Семестр / Триместр
2 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПРН 8. Оцінювати історичні надбання та новітні досягнення літературознавства. ПРН 10. Збирати й систематизувати мовні, літературні, фольклорні факти, інтерпретувати й перекладати тексти різних стилів і жанрів (залежно від обраної спеціалізації). ПРН 11. Здійснювати науковий аналіз мовного, мовленнєвого й літературного матеріалу, інтерпретувати та структурувати його з урахуванням доцільних методологічних принципів, формулювати узагальнення на основі самостійно опрацьованих даних. ПРН 15. Обирати оптимальні дослідницькі підходи й методи для аналізу конкретного лінгвістичного чи літературного матеріалу. ПРН 17. Планувати, організовувати, здійснювати і презентувати дослідження та/або інноваційні розробки в галузі арабської філології.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Успішне опанування фахових дисциплін «Лінгвокраїнознавство країн Арабського Сходу», «Усна та давня арабська література», «Середньовічна арабська література», «Арабська класична поетика», «Арабська мова: просунутий рівень».
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни – ознайомити студентів із кращими зразками сучасних прозових і поетичних творів сучасної арабської літератури, дати уявлення про розвиток сучасного літературного процесу арабських країн в усьому його різноманітті, його особливості та характерні риси, розвиток літературно-критичної думки в арабських країнах на сучасному етапі, окреслити місце новітньої арабської літератури у системі світової літератури. Дисципліна висвітлює історію розвитку арабської літератури від Магрибу до Перської затоки, починаючи з другої половини ХХ століття і до наших днів, літературні течії й напрямки, систему форм і жанрів у літературі цього періоду. Дисципліна є багатосеместровою і входить до науково-дослідного компоненту освітньої програми.
Рекомендована та необхідна література
1. Горват Б., Субота І., Хоміцька О. Арабська мова. Домашнє читання. Рукопис.130 с. 2. Badawi M.M. Modern Arabic Literature. Cambridge University Press, 1992. 3. Kadhim Jihad Hassan. Le roman arabe (1834-2004). Arles: Sindbad, ActesSud, 2003. 4. Roger Allen, The Arabic Novel: an Historical and Critical Introduction. 2nd edition. Syracuse, New York: Syracuse University Press, 1995.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Навчання відбувається у вигляді інтерактивних лекцій, семінарських занять та самостійної роботи студентів. Самостійна робота студентів передбачає підготовку до усних відповідей на семінарських заняттях, участі у дискусіях, виконання письмових, тестових і дослідницьких завдань, підготовку презентацій.
Методи та критерії оцінювання
Семестрове оцінювання здійснюється з розрахунку: відповіді на семінарських заняттях, доповіді з аналізом наукової літератури, презентації / реферати – 24/40 балів; модульні контрольні роботи – 12/20 балів. Підсумкове оцінювання у формі іспиту: макс. 40 / мін. 24 бали (60% від максимальної кількості балів, відведених на іспит); іспит відбувається в письмово-усній формі і складається з двох частин: 1) два теоретичних питання; 2) практичне завдання на читання і переклад уривку арабськомовного художнього твору. Студенти, які протягом семестру набрали сумарно меншу кількість балів, ніж 36 балів, до складання іспиту не допускаються.
Мова викладання
українська, арабська

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра мов і літератур Близького та Середнього Сходу
Навчально-науковий інститут філології