Комунікативні стратегії у фольклорі

Освітня програма: Фольклористика, українська мова і література та іноземна мова

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Комунікативні стратегії у фольклорі
Код дисципліни
ДВВ.05
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
6 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
2
Результати навчання
ПРН2. Ефективно працювати з інформацією: добирати необхідну інформацію з різних джерел, зокрема з фахової літератури та електронних баз, критично аналізувати й інтерпретувати її, впорядковувати, класифікувати й систематизувати; ПРН16. Знати й розуміти основні поняття, теорії та концепції фольклористики, мовознавства й літературознавства, уміти застосовувати їх у професійній діяльності; ПРН22. Здійснювати комплексний міждисциплінарний аналіз фольклорного продукту; ПРН23.Характеризувати семантику й прагматику ритуалів та обрядових комплексів. (Дивитись повний перелік в освітній програмі)
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
До початку вивчення цієї дисципліни студенти повинні знати основні види і способи комунікації. Уміти працювати з різними джерелами навчальної та наукової інформації, опрацьовувати її, робити узагальнення та висновки. Володіти елементарними навичками наукового дослідження; пошуку та обробки інформації навчального та наукового спрямування.
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни – сформувати у студентів знання з теоретичних основ комунікативного процесу; основних класифікацій комунікативних стратегій; способів реалізації комунікативних стратегій у фольклорі. Анотація. Дисципліна передбачає вивчення основних положень теорії комунікації, комунікативних стратегій і тактик у фольклорі, каналів, кодів, контексту актів фольклорної комунікації, позиції комунікантів, основних теоретичних питань вербальної та невербальної фольклорної комунікації.
Рекомендована та необхідна література
Бацевич Ф.С. Основи комунікативної лінгвістики / Ф.С. Бацевич – К. : Видавничий центр “Академія”, 2004. Войтенко Л.І. Художня література як форма комунікації. Навч. посібн. Одеса, 2020. – 136 с. Городенко Л.М. Класифікація ознак мережевої комунікації / Проблеми соціальної комунікації . – 2017. – Вип. 17. – С. 25-29. Манакін В. М. Мова і міжкультурна комунікація : навч. посіб. / В. М. Манакін. – К. : ВЦ «Академія», 2012. – 288 с. Семенюк О.А., Паращук В.Ю. Основи теорії мовної комунікації: навч. посіб. – К.: ВЦ «Академія», 2010.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Навчальна дисципліна складається з двох змістових частин. Форми навчання: лекції, семінари, самостійна робота. Упродовж семестру після лекційних занять із відповідних тем проводяться семінарські заняття, на яких здійснюється оцінювання відповідно до видів робіт (усна відповідь, доповнення, участь в обговоренні, презентація, контрольна робота, залік).
Методи та критерії оцінювання
Контроль знань здійснюється за системою ECTS, яка передбачає дворівневе оцінювання засвоєного матеріалу, оцінювання теоретичної підготовки – результати навчання (знання) - 40% від загальної оцінки та оцінювання практичної підготовки – результати навчання (вміння, комунікація) – 60% від загальної оцінки. Загальна оцінка за семестр складається із балів, що отримані за аудиторну роботу (яка синтезує і самостійну роботу з опрацювання теоретичного матеріалу для підготовки до аудиторної: усні відповіді, доповнення, участь в обговоренні, поточні та підсумкова контрольна робота, захист презентації) і за самостійну роботу (підготовка презентації). Підсумкова оцінка з дисципліни (мінімум 60, максимум 100 балів) складається із суми кількості балів за семестрову роботу (мінімум 48, максимум 80 балів) та підсумкової контрольної роботи (мінімум 12, максимум 20 балів).
Мова викладання
Українська мова

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни