Історія першої східної мови

Освітня програма: Мова і література гінді та переклад, англійська мова

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Історія першої східної мови
Код дисципліни
ННД.16.
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2022/2023
Семестр / Триместр
8 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПРН 8. Знати й розуміти систему мови, загальні властивості літератури як мистецтва слова, історію мови і літератури гінді, і вміти застосовувати ці знання у професійній діяльності. ПРН 9. Характеризувати діалектні та соціальні різновиди мови гінді, описувати соціолінгвальну ситуацію. ПРН 12. Аналізувати гіндімовні одиниці, визначати їхню взаємодію та характеризувати мовні явища і процеси, що їх зумовлюють. ПРН 16. Знати й розуміти основні поняття, теорії та концепції обраної філологічної спеціалізації, уміти застосовувати їх у професійній діяльності. ПРН 17. Збирати, аналізувати, систематизувати й інтерпретувати факти мови й мовлення й використовувати їх для розв’язання складних задач і проблем у спеціалізованих сферах професійної діяльності та/або навчання.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Успішне опанування фахових дисциплін «Східна мова: просунутий рівень», «Лінгвокраїнознавство східної мови», «Вступ до східної філології», «Усна та давня східна література», «Лексикологія східної мови», «Теоретична граматика східної мови»; знання лінгвістичної термінології і основних законів мовного розвитку (з курсу «Основи мовознавства»).
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни – ознайомлення студентів з особливостями розвитку мови гінді у період з Х по ХХ ст. н.е.; навчання студентів аналізу фонологічних, граматичних, лексичних та стилістичних особливостей давньоіндоарійської, середньоіндоарійської та новоіндоарійської мови на матеріалі текстів відповідних періодів.
Рекомендована та необхідна література
1. Balbir N. Extended Grammars: From Sanscrit to Middle Indo-Aryan with Reference to Verb-Description. Histoire Epistémologie Langage. 2017. https://www.persee.fr/docAsPDF/hel_0750-8069_2017_num_39_2_3611.pdf 2. Butt M., Ahmed T. The redevelopment of Indo-Aryan case systems from a lexical semantic perspective // Erschienen in: Morphology, 2011. https://d-nb.info/1196969418/34 3. Cardona G. & Jain D. The Indo-Aryan Languages (eds.). Routledge, 2014. 4. Cardona G., Luraghi S. Indo-Aryan Languages. Routledge, 2009. https://www.taylorfrancis.com/chapters/edit/10.4324/9780203301524-28/indo-aryan-languages-george-cardona-silvia-luraghi 5. Cathcart C. A. Toward a deep dialectological representation of Indo-Aryan. University of Zurich. 2019. https://aclanthology.org/W19-1411.pdf 6. Hindi language // https://www.britannica.com/topic/Hindi-language
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Навчання відбувається у вигляді інтерактивних лекцій та семінарських занять. Самостійна робота студентів передбачає підготовку до таких видів діяльності: усні відповіді на семінарських заняттях, доповіді з аналізом наукової літератури, презентації, реферати із запропонованих для опрацювання тем.
Методи та критерії оцінювання
Семестрове оцінювання здійснюється з розрахунку: відповіді на семінарських заняттях, доповіді з аналізом наукової літератури, презентації / реферати – 12/20 балів; модульні контрольні роботи – 24/40 балів. Підсумкове оцінювання у формі іспиту: макс. 40 / мін. 24 бали (60% від максимальної кількості балів, відведених на іспит); іспит відбувається в письмово-усній формі і передбачає: 1) відповіді на два теоретичні питання; 2) практичне завдання. Студенти, які протягом семестру набрали сумарно меншу кількість балів, ніж 36 балів, до складання іспиту не допускаються.
Мова викладання
Українська, гінді

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра мов і літератур Близького та Середнього Сходу
Навчально-науковий інститут філології