Теоретична граматика перської мови
Освітня програма: Перська мова і література та переклад, англійська мова
Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології
Назва дисципліни
Теоретична граматика перської мови
Код дисципліни
ННД.10.02.
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2022/2023
Семестр / Триместр
5 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
2
Результати навчання
ПРН 8. Знати й розуміти систему мови, загальні властивості літератури як мистецтва слова, історію перської мови і літератури, і вміти застосовувати ці знання у професійній діяльності.
ПРН 9. Характеризувати діалектні та соціальні різновиди перської мови, описувати соціолінгвальну ситуацію.
ПРН 12. Аналізувати перські мовні одиниці, визначати їхню взаємодію та характеризувати мовні явища і процеси, що їх зумовлюють.
ПРН 15. Здійснювати лінгвістичний, літературознавчий та спеціальний філологічний аналіз текстів різних стилів і жанрів.
ПРН 16. Знати й розуміти основні поняття, теорії та концепції обраної філологічної спеціалізації, уміти застосовувати їх у професійній діяльності.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Успішне опанування дисциплін: «Східна мова: базовий рівень», «Східна мова: середній рівень»; знання лінгвістичної термінології і основних законів мовного розвитку (з курсу «Основи мовознавства»).
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни – ознайомлення студентів з теоретичним поглядом на вже відомі їм з практичного курсу перської мови граматичні явища; характеристика морфології і синтаксису перської мови у світлі загальномовної лінгвістичної теорії; висвітлення специфіки класифікації граматичних явищ перської мови в іранській лінгвістиці. Дисципліна є частиною комплексної дисципліни «Загальнотеоретичний курс першої східної мови» і має теоретичне спрямування.
Рекомендована та необхідна література
1. Кшановський О.Ч. Перська мова в функціональному висвітленні. К., 2011.
2. دستور زبان فارسی یا صرف و نحو. – تهران، 1354. احمدی، احمد.
3. باقری، مهری. مقدمات زبان شناسی. – تهران، 1381.
4. دستور زبان فارسي به همراه تعريف انواع شعر و بعضي از صنايع ادبي، تأليف: مهدي معينيان، تهران، 1369.
5. دستور زبان فارسی، تأليف: دکتر پرويز ناتل خانلری، تهران، 1379.
6. دستور زبان فارسی، تأليف: دکتر حسن احمدی گيوی، دکتر حسن انوری، تهران،1374.
7. طالقانی، سید کمال. اصول دستور زبان فارسی : شامل صرف و نحو، تجزیه و ترکیب، مفردات، تست . – اصفهان، 1351
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Навчання відбувається у вигляді інтерактивних лекцій, семінарських занять. Самостійна робота студентів передбачає підготовку до таких видів діяльності: відповіді на семінарських заняттях, доповіді з аналізом наукової літератури, презентації або реферати із запропонованих для опрацювання тем, завдання на ідентифікацію і аналіз граматичних явищ перської мови.
Методи та критерії оцінювання
Семестрове оцінювання здійснюється з розрахунку: відповіді на семінарських заняттях, доповіді з аналізом наукової літератури, презентації, реферати – 24/40 балів; модульні контрольні роботи – 12/20 балів. Підсумкове оцінювання у формі іспиту: макс. 40 / мін. 24 бали (60% від максимальної кількості балів, відведених на іспит); іспит відбувається в письмово-усній формі і передбачає: 1) відповіді на два теоретичні питання; 2) практичне завдання. Студенти, які протягом семестру набрали сумарно меншу кількість балів, ніж 36 балів, до складання іспиту не допускаються.
Мова викладання
Українська, перська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Олена
Вікторівна
Мазепова
Кафедра мов і літератур Близького та Середнього Сходу
Навчально-науковий інститут філології
Навчально-науковий інститут філології
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни
Кафедра мов і літератур Близького та Середнього Сходу
Навчально-науковий інститут філології