Теоретична граматика перської мови

Освітня програма: Перська мова і література та переклад, англійська мова

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Теоретична граматика перської мови
Код дисципліни
ННД.10.02.
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2022/2023
Семестр / Триместр
5 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
2
Результати навчання
ПРН 8. Знати й розуміти систему мови, загальні властивості літератури як мистецтва слова, історію перської мови і літератури, і вміти застосовувати ці знання у професійній діяльності. ПРН 9. Характеризувати діалектні та соціальні різновиди перської мови, описувати соціолінгвальну ситуацію. ПРН 12. Аналізувати перські мовні одиниці, визначати їхню взаємодію та характеризувати мовні явища і процеси, що їх зумовлюють. ПРН 15. Здійснювати лінгвістичний, літературознавчий та спеціальний філологічний аналіз текстів різних стилів і жанрів. ПРН 16. Знати й розуміти основні поняття, теорії та концепції обраної філологічної спеціалізації, уміти застосовувати їх у професійній діяльності.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Успішне опанування дисциплін: «Східна мова: базовий рівень», «Східна мова: середній рівень»; знання лінгвістичної термінології і основних законів мовного розвитку (з курсу «Основи мовознавства»).
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни – ознайомлення студентів з теоретичним поглядом на вже відомі їм з практичного курсу перської мови граматичні явища; характеристика морфології і синтаксису перської мови у світлі загальномовної лінгвістичної теорії; висвітлення специфіки класифікації граматичних явищ перської мови в іранській лінгвістиці. Дисципліна є частиною комплексної дисципліни «Загальнотеоретичний курс першої східної мови» і має теоретичне спрямування.
Рекомендована та необхідна література
1. Кшановський О.Ч. Перська мова в функціональному висвітленні. К., 2011. 2. دستور زبان فارسی یا صرف و نحو. – تهران، 1354. احمدی، احمد. 3. باقری، مهری. مقدمات زبان شناسی. – تهران، 1381. 4. دستور زبان فارسي به همراه تعريف انواع شعر و بعضي از صنايع ادبي، تأليف: مهدي معينيان، تهران، 1369. 5. دستور زبان فارسی، تأليف: دکتر پرويز ناتل خانلری، تهران، 1379. 6. دستور زبان فارسی، تأليف: دکتر حسن احمدی گيوی، دکتر حسن انوری، تهران،1374. 7. طالقانی، سید کمال. اصول دستور زبان فارسی : شامل صرف و نحو، تجزیه و ترکیب، مفردات، تست . – اصفهان، 1351
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Навчання відбувається у вигляді інтерактивних лекцій, семінарських занять. Самостійна робота студентів передбачає підготовку до таких видів діяльності: відповіді на семінарських заняттях, доповіді з аналізом наукової літератури, презентації або реферати із запропонованих для опрацювання тем, завдання на ідентифікацію і аналіз граматичних явищ перської мови.
Методи та критерії оцінювання
Семестрове оцінювання здійснюється з розрахунку: відповіді на семінарських заняттях, доповіді з аналізом наукової літератури, презентації, реферати – 24/40 балів; модульні контрольні роботи – 12/20 балів. Підсумкове оцінювання у формі іспиту: макс. 40 / мін. 24 бали (60% від максимальної кількості балів, відведених на іспит); іспит відбувається в письмово-усній формі і передбачає: 1) відповіді на два теоретичні питання; 2) практичне завдання. Студенти, які протягом семестру набрали сумарно меншу кількість балів, ніж 36 балів, до складання іспиту не допускаються.
Мова викладання
Українська, перська

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра мов і літератур Близького та Середнього Сходу
Навчально-науковий інститут філології