Курс «англійська мова» у загальноосвітніх навчальних закладах та методика його викладання

Освітня програма: "Зарубіжна література та англійська мова: теорія та методика навчання"

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Курс «англійська мова» у загальноосвітніх навчальних закладах та методика його викладання
Код дисципліни
ОК 7
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2022/2023
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПРН 2, ПРН 9, ПРН 10, ПРН 18, ПРН 21, ПРН 25, ПРН 26 Вичерпний перелік результатів навчання за освітньою програмою подано у пункті "Профіль програми".
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Для успішного вивчення курсу студенти повинні опанувати англійською мовою на рівні В2+ - С1. Також студенти повинні знати норми англійської мови як системи і як засобу спілкування, вимоги до професійної компетентності вчителя-філолога; володіти психолого-педагогічними та теоретико-методичними основами навчання іноземних мов; уміти користуватися чинними освітніми документами як довідковим матеріалом, вилучати методичну інформацію із сучасної теоретико-методичної літератури, використовувати сучасні методи навчання англійської мови.
Зміст навчальної дисципліни
Мета програми – забезпечити теоретичну і практичну підготовку студентів до професійної діяльності вчителя англійської мови у загальноосвітніх навчальних закладах. Курс досліджує процес навчання англійської мови, розкриває теоретичні закономірності навчання різних видів мовленнєвої діяльності, визначає і вмотивовує практичний вибір методичних технологій та підходів до навчання й оцінювання англійської мови на різних етапах навчання у загальноосвітніх середніх закладах. Навчальна дисципліна складається з двох модулів: Модуль 1 присвячений опрацюванню освітніх документів та ознайомленню з теоретичними психолого-педагогічними особливостями навчання англійської мови. Модуль 2 розглядає планування й реалізацію фрагментів уроків з обґрунтуванням їх навчально-методичної доцільності.
Рекомендована та необхідна література
Бех П.О., Биркун Л.В., Колтко Н.О., Квасова О.Г., Пономарьова В.А., Смовженко Л.Г. Удосконалення навчання міжкультурного спілкування англійською мовою учнів молодшого шкільного віку. Методичні рекомендації вчителям англійської мови початкових шкіл міста Києва. К. 2006. Методика навчання іноземних мов у закладах вищої освіти: колективна монографія // за заг. ред-ю Шовкового В. Київ: Лів-принт, 2021. Companion Volume to The Common European Framework of reference: Language Learning, Teaching, Assessment, 2020. Grifiths, C., Soruç, A. Individual Differences in Language Learning and Teaching: a Complex, Dynamic, Socio-Ecological, Holistic View. English teaching and learning, Springer, 2021. Roche M. ESL speaking activities: The ultimate book for busy English teachers, 2020. Scrivener, J. Learning Teaching: The essential Guide to English Language Teaching, 2015.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
У курсі передбачено такі форми навчання: лекції, практичні заняття, проєктні технології, самостійна робота, дослідницька робота. Основними видами роботи та відповідно об’єктами семестрового контролю є проєктна робота, модульні контрольні роботи, робота на лекційних і семінарських заняттях, написання реферату. Детально критерії оцінювання видів робіт упродовж семестру представлені в робочій програмі дисципліни, оприлюдненій на офіційному сайті Навчально-наукового інституту філології. Завершується дисципліна іспитом.
Методи та критерії оцінювання
Загальна оцінка за семестр складається із балів, отриманих за систематичну роботу впродовж семестру (максимум - 60 балів, мінімум - 36 балів) та підсумкового оцінювання у формі іспиту (максимум - 40 балів, мінімум - 24 бали). Семестрове оцінювання: за проєктну роботу студент може отримати максимум 20 балів і мінімум – 12 балів; за дві модульні контрольні роботи – максимум 10 балів і мінімум – 6 балів; за роботу на лекціях і семінарських заняттях – максимум 10 балів і мінімум – 6 балів; за реферат – максимум 20 балів і мінімум – 12 балів. Іспит проводиться за результатами навчання: РН 1.1-1.8, РН 2.1-2.3. Формат іспиту – письмово-усний. Екзаменаційний білет складається із двох письмових завдань, кожне з яких оцінюється максимально у 10 балів, та усної відповіді, яка оцінюється у 20 балів. Шкала відповідності оцінок: Відмінно – 90-100; Добре – 75-89; Задовільно – 60-74; Незадовільно – 0-59.
Мова викладання