Сучасні дискурсивні дослідження. Лінгвосеміотика

Освітня програма: Сучасна англомовна комунікація та переклад i дві західноєвропейські мови

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Сучасні дискурсивні дослідження. Лінгвосеміотика
Код дисципліни
ВК.1.01
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2022/2023
Семестр / Триместр
3 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПРН 19.1. Знати тенденції функціонування англійської мови у сучасному світі, у засобах масової інформації, у віртуальному просторі, особливості регіонального і соціального варіювання англійської мови. ПРН 20.1. Знати теоретичні засади сучасної лінгвістики, методи дослідження, особливості лінгвістичного аналізу. ПРН 21.1. Знати екстралінгвальні фактори, що впливають на функціонування сучасної англійської мови, на розвиток сучасної комунікації. ПРН 22.1. Знати особливості використання англійської мови у різних сферах професіональної діяльності, у міжперсональній, міжкультурній, міжнародній комунікації. А також ПРН 23.1., ПРН 25.1. - 27.1.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Знання теоретичних основ лінгвістики на рівні програм бакалавра філології (загальне мовознавство, теоретична фонетика, лексикологія, теоретична граматика, стилістика), здатність здійснювати лінгвістичний аналіз в межах кожної дисципліни
Зміст навчальної дисципліни
Курс охоплює основну тематику сучасного дискурсивного аналізу, шкіл дискурсивних досліджень, критичного аналізу дискурсу, зокрема, внесок засновників напряму, візуалізацію, креолізацію і віртуалізацію сучасного комунікативного простору, диверсифікацію сучасного англомовного дискурсу, а саме дослідження політичного, рекламного, юридичного, бізнес дискурсу, дискурсу НЛП та інших різновидів. Студенти мають знати основні терміни дискурсивного аналізу, основну тематику досліджень, методи дискурсивного аналізу, особливості англійської мови в межах різновидів дискурсу; вміти здійснювати лінгвістичний аналіз фрагментів різновидів дискурсу, створювати гіпертекст з урахуванням мультимодального і мультисеміотичного характеру сучасної комунікації; володіти навичками лінгвістичного аналізу, методами аналізу, релевантними для дискурсивного аналізу.
Рекомендована та необхідна література
Theo van Leeuwen Discourse and Practice. New Tools for Critical Discourse Analysis.-2008, 185p. John A. Bateman Multimodality and Genre A Foundation for the Systematic Analysis of Multimodal Documents.- Palgrave, Macmillan.- 2008.- 333p. Messages, Signs, and Meanings. A Basic Textbook in Semiotics and Communication. 3rd edition. Volume 1 in the series Studies in Linguistic and Cultural Anthropology. Series Editor: Marcel Danesi, University of Toronto.- 2004 -410p. Continuum Companion to Discourse Analysis Edited by Ken Hyland and Brian Paltridge.-2011.-410p. James Paul Gee How to do Discourse Analysis. A Toolkit.-Routledge, 2011.-221p.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Навчальні заходи протягом семестру: лекції, семінари, аналітичні мультимедійні презентації, самостійна робота, екзамен
Методи та критерії оцінювання
Семестрове оцінювання: • максимальна кількість балів протягом семестру – 60 балів, • аналітичні мультимедійні презентації: РН 1.1–1.2, 2.1–2.2, 3.1-3.2 – 60 балів • максимальна кількість балів на екзамені – 40 балів, • оцінюються РН 1.1–3.1 • іспит складається з трьох письмових завдань: письмовий тест з теорії дискурсу, дискурсивного аналізу ; дискурсивний аналіз фрагменту/ів комунікації з використанням лінгвістичної термінології; мультимодальний і мультисеміотичний аналіз відеореклами. Студенти, які набрали сумарно меншу кількість балів, ніж критично-розрахунковий мінімум – 36 балів до складання іспиту не допускаються.
Мова викладання
Англійська

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра англійської філології та міжкультурної комунікації
Навчально-науковий інститут філології