Методика викладання мови у вищій школі

Освітня програма: Російська мова та література (для іноземців) (мова навчання російська) / Русский язык и литература

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Методика викладання мови у вищій школі
Код дисципліни
ВБ 3.03
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2022/2023
Семестр / Триместр
3 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПРН 9. Характеризувати теоретичні засади (концепції, категорії, принципи, основні поняття тощо) та прикладні аспекти російської мови та літератури. ПРН 13. Доступно й аргументованопояснюватисутністьконкретнихфілологічнихпитань і власну точку зору на них та їїобґрунтування як фахівцям, так і широкому загалу, зокрема особам, якінавчаються. ПРН 21 в. Організовувати процес навчання російської мови в закладах вищої освіти з урахуванням психолого-педагогічних засад та основ відповідної методики викладання, зокрема розробляти та удосконалювати навчальні та методичні матеріали з курсів російської мови як іноземної, проводити навчальні заняття, використовувати сучасні інноваційні методики та технології навчання, надавати студентам консультації та рекомендації щодо покращення результатів навчання, обирати інструменти оцінювання, а також розробляти й застосовувати критерії оцінювання.
Форма навчання
Дистанційне навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
Студент повинен мати теоретичні знання з основни хрівнівмови (фонетика, лексикологія, морфологія, синтаксис); знати особливості та структурну організацію кожного рівня, закономірності функціонування мови. Студент повинен володіти російською мовою, вміти використовувати теоретичні знання на практиці. Студент повинен мати навички аналізу теоретичного та навчального матеріалу.
Зміст навчальної дисципліни
Дисципліна формує професійну компетентність майбутніх викладачів мови: формує уявлення про специфіку роботи викладача мови у вищій школі, знайомить з формами, методами та прийомами організації освітнього процесу в освітніх закладах філологічного профілю, з основними методами та прийомами роботи з мовним навчальним матеріалом, формами контролю засвоєння цього матеріалу та формами самостійної роботи з мовним навчальним матеріалом.
Рекомендована та необхідна література
Аббакумова Г.А.Методика преподавания русского языка как иностранного: краткий курс лекций и практическиезадания для студентов-иностранцев. Київ :ІВЦ "Київський університет", 2020. 138 с.Акишина А. А., Каган О. Е. Учимся учить: для преподавателя русского языка как иностранного. Москва: Русскийязык. Курсы, 2019. 255 с. Крючкова Л.С., Мощинская Н.В. Практическая методика обучения русскому языку как иностранному: учебноепособие. 2-е изд. Москва : Флинта: Наука, 2011. Щукин А.Н. Практическая методика обучения русскому языку как иностранному : учеб. пособие. 2-е изд., стер. Москва : ФЛИНТА, 2020. 332 с. Этнокультурный и социолингвистический аспекты теории и практики преподавания языков. Минск: БНТУ, 2015.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції,практичні заняття,консультації, самостійна робота. Методи викладання: пояснювально-ілюстративний, свідомо-практичні (пояснення, спостереження); навчальна дискусія .
Методи та критерії оцінювання
Усне опитування, модульна контрольна робота, іспит (усно-письмовий). Оцінювання знань та вмінь студента відбувається систематично, відповідно до тематичного плану занять. Критерії оцінювання кожного виду завдань див. у робочій програмі навчальної дисципліни.
Мова викладання
російська

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра української філології для іноземних громадян
Навчально-науковий інститут філології