Актуальні проблеми філологічної науки. Частина І. Загальне мовознавство

Освітня програма: Російська мова та література (для іноземців) (мова навчання російська) / Русский язык и литература

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Актуальні проблеми філологічної науки. Частина І. Загальне мовознавство
Код дисципліни
ОК.10.01
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
2
Результати навчання
ПРН 7. Аналізувати, порівнювати і класифікувати різні напрями і школи в лінгвістиці.ПРН 11. Здійснювати науковий аналізмовного й літературного матеріалу, інтерпретувати та структурувати його з урахуванням класичних і новітніх методологічних принципів, формулювати узагальнення на основі самостійно опрацьованих даних.ПРН 13. Доступно й аргументовано пояснювати сутність конкретних філологічних питань і власну точку зору на них та її обґрунтування як фахівцям, так і широкому загалу.ПРН 15. Обирати оптимальні дослідницькі підходи й методи для аналізу конкретного лінгвістичного чи літературного матеріалу.
Форма навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
Володіти базовими навичками аналізу та інтерпретації мови на всіх рівнях її структури – фонетичному, морфологічному, лексикологічному, фразеологічному, синтаксичному, стилістичному з урахуванням погляду на мову як найважливішого засобу людського спілкування, неодмінну ознаку етносу і нації.
Зміст навчальної дисципліни
Дисципліна покликана ознайомити студентів з основами загальнолінгвістичнихзнань, принциповими положеннями теорії мови, найважливішими методами і прийомами дослідження такого багатоаспектного явища як мова. Інтродуктивний характер зазначеного курсу вимагає актуалізацію уваги на трьохкомплементарних складових: теорія мови; методи і прийоми лінгвістичних досліджень; історія мовознавчої науки. Курс "Загальне мовознавство" спирається у своїх основах на науково-дослідницькі принципи, загальномовознавчі і лінгводидактичні переконання і пріоритети, а також враховує у своїй соціолінгвістичній частині значні зміни соціально-світоглядного характеру, що сталися останніми роками у демократичних державах світу.
Рекомендована та необхідна література
Алефиренко Н.Ф. Общее языкознание. История и теория языка. Москва : Азбуковник, 2013. 310 с. Алпатов В. Языкознание: От Аристотеля до компьютерной лингвистики. Москва : Альпина нон-фикшн, 2018. 253 с. Бондалетов В.Д. Социальная лингвистика. Москва :URSS, 2019. 208 с. Васильев Л.М. Современная лингвистическая семантика. Изд. стереотип. URSS. 2015. 192 с. Гируцкий А.А. Общее языкознание : учебник. Минск :Вышейшая школа, 2017. Козельская Н.А. Общее языкознание: Общие проблемы языка: Учебно-методическое пособие. Воронеж: Изд-во ВГУ, 2004. 35 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції, самостійна робота. Пояснення нового матеріалу, візуалізація матеріалу, самостійна робота з науковою літературою,аналіз мовного матеріалу (смисловий, лінгвокраїнознавчий, лінгвостилістичний, і сторичний), бесіда.
Методи та критерії оцінювання
Уснавідповідь, участь в обговоренні, поточні КР, МКР, іспит . Критерії оцінювання кожного виду завдань див. у робочій програмі навчальної дисципліни.
Мова викладання
російська