Частина 1 Вступ до спецфілології (перша мова)
Освітня програма: Новогрецька філологія та переклад і англійська мова
Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології
Назва дисципліни
Частина 1 Вступ до спецфілології (перша мова)
Код дисципліни
ОК.02.01
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
3 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
6
Результати навчання
ПРН1. Вільно спілкуватися з професійних питань із фахівцями та нефахівцями державною та іноземними мовами усно й письмово, використовувати їх для організації ефективної міжкультурної комунікації.
ПРН2. Ефективно працювати з інформацією: добирати необхідну інформацію з різних джерел, зокрема з фахової літератури та електронних баз, критично аналізувати й інтерпретувати її, впорядковувати, класифікувати й систематизувати.
ПРН7. Розуміти основні проблеми філології та підходи до їх розв’язання із застосуванням доцільних методів та інноваційних підходів.
ПРН12. Аналізувати мовні одиниці, визначати їхню взаємодію та характеризувати мовні явища і процеси, що їх зумовлюють.
ПРН16. Знати й розуміти основні поняття, теорії та концепції неоелліністики, уміти застосовувати їх у професійній діяльності.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
успішне опанування компонентів комплексної дисципліни «Теоретичний та
практичний курс новогрецької мови»: «Новогрецька мова: вступний курс», «Новогрецька
мова: теоретична і практична фонетика»;
знання загальних відомостей про мовні рівні та їхні основні одиниці; про історичний
розвиток Греції та Кіпру; основні явища грецької культури
володіння новогрецькою мовою на рівні компетенцій А1-А1+; навичками реферування та
інтерпретації наукових та науково-популярних джерел.
Зміст навчальної дисципліни
Мета курсу - сформувати попередні уявлень про неперервність розвитку еллінізму упродовж
4 тисяч років, особливості формування грецького лінгвокультурного середовища на різних
етапах історичного розвитку; ознайомити студентів з дослідницьким апаратом та доробком
наук, предметом яких є грецька мова та культура; навчити пошуково-дослідницькій
діяльності задля вирішення практичних завдань в сфері науки, освіти та міжкультурної
комунікації. Перший модуль виокремлює предмет неоелліністики в контексті філології,
окреслює тріаду елліністичних напрямків: класична філологія, візантиністика, неоелліністика,
пояснює їхній предмет та об’єкт наукового дослідження, методи. Другий модуль окреслює
мовно-культурні контакти греків з сусідніми народами упродовж історичного розвитку;
висвітлює періодизацію грецької мови; окреслює основні риси давньогрецького та
новогрецького мовних комплексів, статус новогрецької мови, подає історико-порівняльний
огляд розвитку іменної системи грецької мови.
Рекомендована та необхідна література
1. Білецький А.О. Вибрані праці/ Упор. Клименко Н.Ф., Карпіловська Є.А., Пономарів О.Д.,
Савенко А.О. — К.: Видавничий дім Дмитра Бураго, 2012. — 791 с.
2. Історія Візантії. Вступ до візантиністики / За ред. С. Б. Сорочана і Л. В. Войтовича. — Львів:
Видавництво «Апріорі», 2011. — 880 с.
3. Клименко Н.Ф. Вибрані праці/ Упор. Карпіловська Є.А., Пономарів О.Д., Савенко А.О. – К.:
Видавничий дім Дмитра Бураго, 2014. – 725 с.
4. Чернишова Т.М. Вибрані праці / Упор. Клименко Н.Ф., Карпіловська Є.А., Пономарів О.Д.,
Савенко А.О. – К.: Видавничий дім Дмитра Бураго, 2013. – 400 с.
5. Beaton R. Greece: biography of Modern Nation. Penguin books, 2020. – 496 p.
6. Browning R. Η ελληνική γλώσσα,. μεσαιωνική και νέα. —Αθήνα: εκδ. Παπαδήμα, 2011. — 299
σ.
7. Ανδριώτης Ν.Π. Ιστορία της ελληνικής γλώσσας.—Θ/κη, 2005. — 164 σ.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Заплановані навчальні заходи охоплюють лекції, практичні заняття, консультації, самостійну
роботу студентів. До методів викладання належать відповіді на практичних заняттях,
аналітичне завдання на задану лектором тему, усна доповідь, доповнення / участь у дискусії,
самостійна робота (есе, аналітичне завдання, презентація проекту), контрольні роботи.
Методи та критерії оцінювання
Семестрову кількість балів формують бали, отримані студентом у процесі засвоєння матеріалу з
усього навчального курсу. Загальна оцінка за семестр складається із балів, отриманих за аудиторну
роботу та за самостійну роботу (домашні переклади, твори). Максимально студент може набрати 60
балів, мінімально – 36. Підсумкове оцінювання проводиться у формі іспиту: максимальна кількість
балів на іспиті - 40 балів, мінімальна кількість балів (позитивна оцінка), які додаються до семестрових
– 24 бали. За різні види роботи нараховуються бали від 12 до 1. Диференціація оцінки полягає в
відсотковому коефіцієнті виконання студентом максимальних вимог до завдання (12 балів – 100%, 10
балів – 80% і т.д.)
Мова викладання
Українська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Анна
Анатоліївна
Столярова
Кафедра англійської філології та міжкультурної комунікації
Навчально-науковий інститут філології
Навчально-науковий інститут філології
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни
Кафедра англійської філології та міжкультурної комунікації
Навчально-науковий інститут філології