Історія літератури регіону першої тюркської мови

Освітня програма: Турецька мова і література та англійська мова

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Історія літератури регіону першої тюркської мови
Код дисципліни
ННД.15
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2022/2023
Семестр / Триместр
4 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
5
Результати навчання
РН 17. Пояснювати специфіку перебігу літературного процесу різних країн у культурному контексті, характеризувати літературні епохи, художні напрями, течії, жанри, стилі, здобутки національних літератур, інтерпретувати художні твори класики й сучасності. РН 18. Застосовувати різні види аналізу художнього твору, визначати його жанрово-стильову своєрідність, місце в літературному процесі, традиції й новаторство. РН 19. Забезпечувати діалог культур у процесі вивчення першої тюркської мови і літератури та англійської мови, створювати умови для міжкультурної комунікації. РН 20. Забезпечувати діалог культур у процесі вивчення першої тюркської мови і літератури, створювати умови для міжкультурної комунікації. РН 22. Знати, розуміти і демонструвати здатність реалізовувати теоретичні й методичні засади навчання турецької мови і літератури та англійської мови в базовій середній школі.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Студент повинен успішно опанувати комплексну навчальну дисципліну «Практичний курс турецької мови» (частини 1 і 2), «Українська і зарубіжна культура», а також володіти турецькою мовою на рівні, достатньому для якісного опрацювання літературних творів турецькою мовою; знати базову етнокультурну лексику, що відображає національний характер і світогляд тюрків та зустрічається у літературних творах турецькою мовою; володіти елементарними навичками аналізу віршів і оповідань (на прикладах усної народної літератури і творів турецьких письменників).
Зміст навчальної дисципліни
«Історія літератури регіону першої тюркської мови» є обов’язковою дисципліною, що викладається із перспективи освоєння давньотюркської культурної спадщини та розуміння витоків історії тюркомовних народів, їхніх літературних пам’яток, які заклали основи для подальшого формування та розвитку гагаузької літератури. Дисципліна формує загальні уявлення щодо тюркських літератур загалом та на конкретних прикладах турецької літератури приділяє увагу вивченню базових понять теорії літератури вчить студентів компетентно застосовувати їх під час аналізу, інтерпретації літературних творів та філологічної критики тексту. Навчальна дисципліна є однією із обов’язкових (2 семестр; всього 150 годин), служить базою для вивчення подальших курсів із гагаузької літератури. Програма навчальної дисципліни складається із 2 змістових модулів. Заняття проводяться у вигляді лекційних та семінарських занять. Завершується дисципліна у ІІ семестрі – іспитом.
Рекомендована та необхідна література
1. Халимоненко Г. І. Історія турецької літератури / Г. І. Халимоненко. Ч. 2. К.: [б.и.], 2001. 315 с. 2. Alptekin, Ali Berat. Aşık Veysel. Ankara; Akçağ Yayınları.2004. 280 s. 3. Düzgün, Dilaver,. “Âşık Edebiyatı”, Türk Halk Edebiyatı El Kitabı (ed. M. Öcal Oğuz), Grafiker Yay., Ankara, 2004s. 169-212. 4. El Kitabı (ed. M. Öcal Oğuz), Grafiker Yay., Ankara, s. 315-330. 5. Kaya, Doğan. Aşık Edebiyatı Araştırmaları. Ankara. 2000. 464s. 6. Köprülü Fuad Divan. Edebiyatı Antolojisi. Ankara: Akçağ, 2006. 588 s. 7. Köprülü Fuad. Dünya Edebiyatından Seçmeler Köprülüden Seçmeler. İstanbul:Milli Eğitim Basımevi.1990. 184 s. 8. Turan, Metin. Ozanlık Gelenekleri ve Türk Saz Şiiri. 3.Baskı. Ankara. 1997. 352 s. 9. Turan, Metin. Tarihten Mekana Türk Halk Şiiri. Ankara: Ürün Yayınları.2006. 174 s. 10. Yardımcı, Mehmet. Başlangıçtan Günümüze Halk Şiiri, Aşık Şiiri, Tekke Şiiri. 3.Basım. Ankara: Ürün Yayınları. 1999. 420 s.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекційні заняття; семінарські заняття; самостійна робота.
Методи та критерії оцінювання
Контроль знань здійснюється за системою ECTS, яка передбачає дворівневе оцінювання засвоєного матеріалу, зокрема оцінювання теоретичної підготовки, що складає 40% від загальної оцінки, та оцінювання практичної підготовки, що складає 60% загальної оцінки. Оцінювання семестрової роботи: 1. Усна доповідь: 9 - 15 балів. 2. Доповнення, участь у дискусії: 3 - 9 балів. 3. Робота з різними джерелами: 2 - 4 бали. 4. Захист презентації Power Point: 6 - 12 балів. 5. Модульна контрольна робота №1: 8 - 10 балів. 6. Модульна контрольна робота №2: 8 - 10 балів. 7. Іспит: 24 - 40 балів.
Мова викладання
Українська- лекційні , турецька –практичні заняття

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Володимир Миколайович Підвойний
Кафедра тюркології
Навчально-науковий інститут філології

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра тюркології
Навчально-науковий інститут філології