Історія турецької мови
Освітня програма: Турецька мова і література та переклад, англійська мова
Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології
Назва дисципліни
Історія турецької мови
Код дисципліни
ННД.09.03
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2022/2023
Семестр / Триместр
6 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
2
Результати навчання
ПРН 2. Ефективно працювати з інформацією: добирати необхідну інформацію з різних джерел, зокрема з фахової літератури та електронних баз, критично аналізувати й інтерпретувати її, впорядковувати, класифікувати й систематизувати.
ПРН 7. Розуміти основні проблеми філології та підходи до їх розв’язання із застосуванням доцільних методів та інноваційних підходів.
ПРН 16. Знати й розуміти основні поняття, теорії та концепції обраної філологічної спеціалізації, уміти застосовувати їх у професійній
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знати граматичну, фонетичну, лексичну будову турецької мови.
2. Знати основні історичні етапи розвитку регіону.
3. Вміти працювати із відкритими джерелами інформації філологічних наук.
Зміст навчальної дисципліни
Навчальна дисципліна «Історія турецької мови» є складовою частиною комплексної дисципліни Загальнотеоретичний курс турецької мови, мета якого полягає у системному викладі основних фактів історії мови, а також загальних закономірностей її розвитку. Вивчення цього курсу поглиблює загальну лінгвістичну підготовку майбутніх філологів, сприяє розумінню студентами структури та системи турецької мови, основних результатів процесу становлення мови в діахронічному аспекті, показує причини та шляхи утворення мово-специфічних особливостей, які властиві її сучасному стану. У курсі передбачено 2 змістових модулі та 2 модульні контрольні роботи. Завершується дисципліна – іспитом.
Рекомендована та необхідна література
1. Сорокін С. В., Ксьондзик Н. М. Історія турецької мови: курс лекцій. К.: Вид. центр КНЛУ, 2016. 235 с. ISBN 978-966-638-308-5
2. Akgündüz A. 21 yüzyılda türkçenin hedefleri / A. Akgündüz // Türkçenin dünü, bugünü, yarını: Uluslararası bilgi şöleni: Bildiriler, 7–8 Ocak 2002. Ankara., Kültür Bakanlığı yay., 2002. 396 s.
3. İmer K. Dilde değişme ve gelişme açısından Türk Dil Devrimi: Ankara: Türk Dil Kurumu, 1976. C. 97-98. Türkçenin dünü, bugünü, yarını: Uluslararası bilgi şöleni: Bildiriler,7-8 Ocak 2002. Ankara, Kültür Bakanlığı yay., 2002. 396 s.
4. İmer K. Türk yazı dilinde: Dil Devrimi başlangıcından 1965 yılı sonuna kadar özlesme üzerine sayıma dayanan bir araştırma / K. İmer // Türkoloji Dergisi V/I: 175 -190. S. 175-190.
5. İmer K. Türkiye’de dil planlaması: Türk dili devrimi. 2 bsk. / K. İmer – Ankara: Kültür Bakanlığı, 2001. 219 s.
6. Korkmaz Z. Türkiye Türkçesinin Temeli Oğuz Türkçesinin Gelişimi / Z. Korkmaz. Ankara: TDK yayınları, 2013. 230 s.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекційні заняття, семінарські заняття, самостійна робота.
Методи та критерії оцінювання
Контроль знань здійснюється за системою ECTS, яка передбачає дворівневе оцінювання засвоєного матеріалу, зокрема оцінювання теоретичної підготовки, що складає 50% від загальної оцінки, що складає 50% загальної оцінки.
Оцінювання семестрової роботи:
1. Контрольна робота: 9 - 15 балів.
2. Презентація: 6 - 10 балів.
3. Усне опитування: 9 - 15 балів.
4. Підсумкова контрольна робота: 12 - 20 балів.
Мова викладання
українська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Володимир
Миколайович
Підвойний
Кафедра тюркології
Навчально-науковий інститут філології
Навчально-науковий інститут філології
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни
Кафедра тюркології
Навчально-науковий інститут філології