Жанри та стилі турецької літератури XVI-XVIII ст.

Освітня програма: Турецька мова і література та переклад, англійська мова

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Жанри та стилі турецької літератури XVI-XVIII ст.
Код дисципліни
ДВС 1.07
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2022/2023
Семестр / Триместр
6 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
ПРН 1. Вільно спілкуватися з професійних питань із фахівцями та нефахівцями державною та турецькою й англійською мовами усно й письмово, використовувати їх для організації ефективної міжкультурної комунікації. ПРН 13. Аналізувати й інтерпретувати твори української та зарубіжної художньої літератури й усної народної творчості, визначати їхню специфіку й місце в літературному процесі (відповідно до обраної спеціалізації). ПРН 15. Здійснювати лінгвістичний, літературознавчий та спеціальний філологічний аналіз текстів різних стилів і жанрів.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Студент повинен успішно опанувати навчальну дисципліну «Жанри та стилі турецької літератури XVI-XVIII ст.» та знати вивчення періодизації турецької літератури; володіти знаннями про зародження та розвиток турецької літератури, знати твори письменників та літературні течії турецької літератури від початку становлення турецької літератури з Періоду усної літератури та до початку XVI століття. Вміти ставити мету й завдання дослідження, використовувати методи дослідження, аналізувати художні твори.
Зміст навчальної дисципліни
Навчальна дисципліна «Жанри та стилі турецької літератури XVI-XVIII ст.» ознайомлює з концептуальними засадами аналізу турецького літературного процесу періоду дивана; вивчає реформи в Османській імперії цього періоду; розглядає особливості провідних жанрів та стилів літератури; ознайомлює з творчими доробками Фузулі та Бакі, Заті, Хайалі, БагдатлиРухі, Шебк-і Хінді, Наїлі, Нефі, Недіма. Месневі та його тематичною палітрою.Мета дисципліни – ознайомити студентів з історією турецького літературного процесу ХVI-XVIII ст., його жанровою специфікою, а також з творчістю письменників класиків цього періоду; концептуальними засадами аналізу турецького літературного процесу; виявити властиві турецькій літературі особливості; прищепити навички самостійного опрацювання літературного матеріалу з метою визначення типового і національного в контексті світового літературного процесу.
Рекомендована та необхідна література
1. Халимоненко Г. І. Історія турецької літератури / Г. І. Халимоненко. Ч. 2. К.: [б.и.], 2001. 315 с. 2. Güzel Abdurrahman. Dini-Tasavvufı Türk edebiyatı El Kitabı. Ankara: Akçağ, 2009. 799 s. 3. Erbay, Erdoğan. Eskilerve Yeniler, Tanzimat ve Servet-i fünûn neslinin divan edebiyatina bakişi. Akademik araştirmalar yay., erzurum, 1997. 4. Köprülü Fuad Divan. Edebiyatı Antolojisi. Ankara: Akçağ, 2006. 588 s. 5. Ercilasun, Bilge. Servet-i fünûnda edebî tenkit, meb yay., ist., 1994. 6. Üstüner Kaplan. Divan ŞiirindeTasavvuf. Ankara: Birleşik Dağıtım Kitabevi, 2007. 482 s. 7. Türk Edebiyat Tarihi. (Editörler: Talat Sait Halman, Osman Horata, Yakup Çelik.) Ankara: Kültür ve Turizm Bakanlığı, 2006. 691 s. 8. Çetin, Nurullah . Yeni türk şiirin degeleneğin izleri, hece yay., ank., 2004. 9. Elçin, Şükrü. Halkedebiyati araştırmaları 1. Ankara: Akçağ Yayınları, 1997. 522 s. 10.El Kitabı (ed. M. Öcal Oğuz). Grafiker Yay., Ankara, s. 315-330.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Робоча програма навчальної дисципліни впродовж семестру передбачає такі форми навчання : практичні заняття (підготовка д/з, вправи, робота текстовими корпусами, Інтернетом,);творчі завдання ( презентація ), модульну контрольну роботу. Закінчується курсової роботою.
Методи та критерії оцінювання
Контроль знань здійснюється за системою ECTS, яка передбачає дворівневе оцінювання засвоєного матеріалу, зокрема оцінювання теоретичної підготовки – результати навчання (знання 1.1 – 1.3), що складає 40% від загальної оцінки, та оцінювання практичної підготовки – результати навчання (вміння 2.1-2.3); (комунікація 3); (автономність та відповідальність 4), що складає 60% загальної оцінки. Оцінювання семестрової роботи: 1.Робота на семінарських заняттях: РН 1.1-1.4, 2.1-2.3, 3, 4 – 10/30 балів. 2.Творчі завдання: РН 2.1, 2.2, 2.3, 3, 4 – 6/10 балів.
Мова викладання
Турецька

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни