Ашугська література

Освітня програма: Турецька мова і література та переклад, англійська мова

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Ашугська література
Код дисципліни
ДВС 1.04
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2022/2023
Семестр / Триместр
5 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
ПРН 8. Знати й розуміти систему мови, загальні властивості літератури як мистецтва слова, історію турецької й англійської мов і літератур і вміти застосовувати ці знання у професійній діяльності. ПРН 13. Аналізувати й інтерпретувати твори української та зарубіжної художньої літератури й усної народної творчості, визначати їхню специфіку й місце в літературному процесі (відповідно до обраної спеціалізації). ПРН 15. Здійснювати лінгвістичний, літературознавчий та спеціальний філологічний аналіз текстів різних стилів і жанрів. ПРН 16. Знати й розуміти основні поняття, теорії та концепції обраної філологічної спеціалізації, уміти застосовувати їх у професійній сфері. діяльності.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Успішне опанування дисциплін з літератури.
Зміст навчальної дисципліни
«Ашугська література» знайомить студентів з типологією та поетикою ашугського мистецтва, з критеріями усної народної поезії, релігійної і містичної народної поезії та поезії ашугів; вивчає соціальні середовища ашугів та форми виховання; аналізує зародження шкіл ашугів та практику утворення зошитів – джонків; формує світогляд на класифікацію ашугів по соціальному статусу: сільські поети, поети з міста, поети яничари, поети мандрівники. Структура курсу: Заняття проводяться у вигляді лекцій, практичних та самостійних занять . Завершується дисципліна заліком.
Рекомендована та необхідна література
1. Халимоненко Г. І. Історія турецької літератури / Г. І. Халимоненко. Ч. 2. К.: [б.и.], 2001. 315 с. 2. Alptekin, Ali Berat. Aşık Veysel.Ankara; Akçağ Yayınları.2004. 280 s. 3. Artun, Erman. Adana Halk Kültürü Araştırmaları 1.. Adana: Gürdal Ofset. 2000. 525 s. 4. Artun, Erman. Aşıklık Geleneği ve Aşık Edebiyatı. 1 Baskı. Ankara: Akçağ Yayınları.2001 432s. 5. Boratav, Pertev Naili. İzahlı Halk Şiiri Antolojisi. İstanbul: Ürün Yayınları. 2000. 262s. 6. Düzgün, Dilaver,. “ÂşıkEdebiyatı”, TürkHalkEdebiyatıElKitabı (ed. M. ÖcalOğuz), GrafikerYay., Ankara, 2004s. 169-212. 7. Kaya, Doğan. Aşık Edebiyatı Araştırmaları. Ankara. 2000. 464s. 8. Turan, Metin. Tarihten Mekana Türk Halk Şiiri. Ankara: Ürün Yayınları.2006. 174 s.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекційні заняття; практичні заняття; самостійна робота.
Методи та критерії оцінювання
Контроль знань здійснюється за системою ECTS, яка передбачає дворівневе оцінювання засвоєного матеріалу, зокрема оцінювання теоретичної підготовки – результати навчання (знання 1.1 – 1.3), що складає 60% від загальної оцінки, та оцінювання практичної підготовки – результати навчання (вміння 2-2.2); (комунікація 3); (автономність та відповідальність 4), що складає 80% загальної оцінки. Оцінювання семестрової роботи: 1. Реферат: 2 - 5 балів. 2. Творчі завдання: 2 - 5 балів. 3. Дослідницька робота, усні виступи: 2 - 5 балів. 4. Проміжний контроль – письмова робота: 5 - 20 балів. 5. Проміжний контроль – письмова робота: 5 - 20 балів; 6. Відповідь на практичних заняттях: оцінюється за шкалою від п’яти до одного балу залежно від повноти розкриття, оригінальності пропозиції вирішення проблеми, що розглядається.
Мова викладання
Турецька

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Федора Іванівна Арнаут
Кафедра тюркології
Навчально-науковий інститут філології

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра тюркології
Навчально-науковий інститут філології