Комунікативні технології античності

Освітня програма: Класична філологія та англійська мова

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Комунікативні технології античності
Код дисципліни
ДВС. 1.16
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2022/2023
Семестр / Триместр
8 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПРН 2. Ефективно працювати з інформацією: добирати необхідну інформацію з різних джерел, зокрема з фахової літератури та електронних баз, критично аналізувати й інтерпретувати її, впорядковувати, класифікувати й систематизувати. ПРН 6. Використовувати інформаційні й комунікаційні технології для вирішення складних спеціалізованих задач і проблем професійної діяльності. ПРН 11. Знати принципи, технології і прийоми створення усних і письмових текстів різних жанрів і стилів державною, класичними та іноземною мовами ПРН 15. Здійснювати лінгвістичний, літературознавчий та спеціальний філологічний аналіз текстів різних стилів і жанрів давньогрецької і латинської мов. ПРН 19. Мати навички участі в наукових та/або прикладних дослідженнях у галузі філології.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Базовий нормативний рівень давньогрецької та латинської мови, античної літератури, історії античної риторики, історії Давньої Греції і Риму. Знайомство із сучасними комунікативно-орієнтованими лінгвістичними методами.
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни – дати студентам системне уявлення про форми, види і моделі соціальної комунікації, технології впливу на масову аудиторію, реалізовані в античних творах і сучасних медіа; ознайомити з пʼятьма канонічними процедурами формування текстового повідомлення та іншими концептами класичної і сучасної риторики. Концепція курсу ґрунтується на тому, що антична риторика як найбільш розроблена сфера застосування комунікаційних технологій є важливим джерелом для теоретичного узагальнення самої моделі комунікації, принципів аргументування, формування й трансляції моральних цінностей та моральних емоцій. Також пропонується переомислити античний досвід крізь призму сучасних механізмів впливу на масову аудиторію, починаючи від спіну та іміджевих технологій до пропаганди й інформаційних воєн. У свою чергу методи, описані в трактатах Арістотеля, Цицерона, Квінтиліана – п’ять канонів риторики, стасіс, кайрос та ін. – можуть бути з користю перенесені в теорію комунікації сьогодення.
Рекомендована та необхідна література
Городенко Л. Новітні медіа: конспект лекцій. – К., 2014. – 241с. http://journ.univ.kiev.ua/csc/wp-content/uploads/2020/11/NewMedia.pdf Поліщук А.С. Риторика Давньої Греції: доарістотелівський. – К.: Логос, 2018. – 355с. Різун В.В. Теорія масової комунікації: Підручник. – К.: Просвіта, 2008. – 260 с. Cobley P., Schulz P.J. Theories and Models of Communication. – Walter de Gruyter GmbH, Berlin/Boston, 2013. – 454 p. Crowley Sh., Hawhee D. Ancient Rhetorics for Contemporary Students. – Pearson Longman, 2004. – 462p. Heat M. Codifications of rhetoric // The Cambridge Companion to Ancient Rhetoric. – Cambridge/New York: Cambridge University Press, 2009. – P. 59-73.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції; відеоматеріали та презентації (Microsoft PowerPoint); конспекти наукових статей; самостійна робота (підготовка матеріалів за заданою темою); завдання для самостійної роботи.
Методи та критерії оцінювання
Контроль знань здійснюється за системою ECTS, яка передбачає дворівневе оцінювання засвоєного матеріалу, зокрема оцінювання теоретичної підготовки – результати навчання (знання 1.1 – 1.5), що складає 40% від загальної оцінки, та оцінювання практичної підготовки – результати навчання (вміння 2.1–2.4); (комунікація 3.1); (автономність та відповідальність 4.1–4.5), що складає 60% загальної оцінки. Оцінювання семестрової роботи: 1. Усна відповідь: РН 1.1-1.5; РН 2.1-2.4; РН 3.1-3.3; РН 4.1-4.3, 4.5 – 12/20 балів. 2. Доповнення, участь у дискусії РН 1.1-1.5; РН 2.1-2.4; РН 3.1-3.3; РН 4.1-4.3, 4.5 – 5/10 балів 3. Творче завдання: РН 1.2; РН 2.2; РН 3.1-3.2; РН 4.1, 4.3-4.5 – 7/10 балів. 4. Доповідь-презентація наукової літератури: РН 1.1-1.5; РН 2.1; РН 3.1-3.3.; РН 4.1-4.5 – 12/20 балів. Підсумкове оцінювання: іспит Детальний опис форм, критеріїв та організації оцінювання наведено у робочій поограмі дисципліни, оприлюдненій на офіційному сайті Навчально-наукового інституту філології.
Мова викладання
українська