Сугестивний потенціал античних сакральних текстів

Освітня програма: Класична філологія та англійська мова

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Сугестивний потенціал античних сакральних текстів
Код дисципліни
ДВС. 1.17
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2022/2023
Семестр / Триместр
8 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПРН 11. Знати принципи, технології і прийоми створення усних і письмових текстів різних жанрів і стилів державною, класичними та іноземною мовами. ПРН 12. Аналізувати мовні одиниці, визначати їх взаємодію та характеризувати мовні явища і процеси, що їх зумовлюють. ПРН 13. Аналізувати й інтерпретувати твори античної літератури, визначати їхню специфіку й місце в літературному процесі. ПРН 15. Здійснювати лінгвістичний, літературознавчий та спеціальний філологічний аналіз текстів різних стилів і жанрів давньогрецької і латинської мов. ПРН 22. Усвідомлювати роль та місце класичних мов та літератур у контексті європейського лінгвокультурного простору, в стратегіях розвитку новітньої наукової парадигми та сучасної цивілізації.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1) успішне опанування навчальних дисциплін «Вступ до літературознавства», «Історія давньогрецької літератури» та «Історія римської літератури »; «Антична міфологія», «Культура Давньої Греції та Риму», « Латинська мова», « Давньогрецька мова». 2) знання загальних відомостей про історико-культурний контекст античності, основ літературознавчої та мовознавчої термінології, основ давньогрецької та римської міфології, основ граматики та синтаксису латинської та давньогрецької мов; 3) володіння елементарними навичками аналізу та інтерпретації текстового матеріалу.
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни – ознайомлення студентів з античним сакральним текстом, його подальшим впливом на характер сугестії в сакральній комунікації. Анотація навчальної дисципліни. У межах дисципліни розглядаються сутнісні параметри сакрального тексту, аналізується поняття «ритуалу» як невербального складник сакральної комунікації; сакральний простір та час у контексті античної свідомості; структурно-системні та комунікативно-прагматичні параметри сакрального тексту та їх значення при дослідженні його сугестивного потенціалу; реалізація магічної функції мови у процесі мовної комунікації.
Рекомендована та необхідна література
Галамага О. В. Фоносемантичні виміри сакральних латиномовних написів / О. В. Галамага // Studia linguistica: зб. наук. пр. – К.: Видавничий дім Дмитра Бураго, 2014. – Вип.8. – с. 146-150. Єрмоленко С.С. Мовне моделювання дійсності і знакова структура мовних одиниць / C.C. Єрмоленко. – К.: Вид. Дім Дм. Бураго, 2006. Кіреєнко К. В. Відображення міфологічної ментальності у замовляннях //Вісник. – 2010. – с. 25. Климентова О.В. Вербальна сугестія сакральних текстів (на матеріалі українських молитов) : монографія / Олена Вадимівна Климентова – К. : ППНВ, 2012.– 371 с. Слухай Н.В Сугестивна лінгвістика: лінгвістичне програмування поведінки людини. Навчально-методичний посібник для аспірантів. – Київ, 2019
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції, участь у дискусіїв, доповідь з презентацією з обраної теми, контрольна робота, самостійна робота та творче завдання, іспит.
Методи та критерії оцінювання
Підсумкове оцінювання: іспит. Семестрову кількість балів формують бали, отримані студентом у процесі засвоєння матеріалу з усього навчального курсу. Усі види робіт за семестр мають у підсумку: ● у максимальному вимірі 60балів, ● у мінімальному вимірі 36 балів. Підсумкове оцінювання проводиться у формі іспиту; іспит проводиться у формі письмової роботи з відкритими відповідями на два теоретичні питання, кожне з яких оцінюється максимально 20 балами.
Мова викладання
українська