Диференціальна психологія

Освітня програма: Психологія бак

Структурний підрозділ: Факультет психології

Назва дисципліни
Диференціальна психологія
Код дисципліни
ОНД.26
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
3 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПР1. Аналізувати та пояснювати психічні явища, ідентифікувати психологічні проблеми та пропонувати шляхи їх розв’язання. ПР2.Розуміти закономірності та особливості розвитку і функціонування психічних явищ в контексті професійних завдань.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знати факти, закони і залежності з загальної психології. 2. Вміти впроваджувати методи дослідження психічних явищ із практикуму загальної психології. 3. Володіти елементарними навичками формування основних регуляторів діяльності і поведінки в групі на основі вивченої дисципліни «Вступ у спеціальність».
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни – ознайомлення студентів із галуззю науки, яка вивчає індивідуальні відмінності психіки індивідів і груп людей, а також природу, джерела і наслідки цих відмінностей; наукове вивчення закономірностей психічного варіювання, а також вивчення механізмів становлення і розвитку людської індивідуальності як цілісного феномену. Дисципліна розрахована на формування цілісного уявлення про: диференціальну психологію як теоретичну і прикладну науку, її методологічні засади і психометричні основи; історію становлення наукової галузі і напрями сучасних диференціально-психологічних досліджень; основні координати індивідуальності людини: темпераменту, характеру, здібностей та стилю тощо.
Рекомендована та необхідна література
1. Максименко С.Д., Клименко В.В. та інш. Диференційна психологія: Підручник. К.: Видавничий дім «Слово», 2013. 600 с. 2. Палій А.А. Диференціальна психологія: Навчальний посібник. Київ: Академвидав, 2010. 429 с. 3. Юрчинська Г.К. Структура самоставлення програміста на етапах освоєння професії й самореалізації в праці// Психологія свідомості: теорія і практика наукових досліджень : тези III міжнар. Наук.-практ.конф., 21 листопада 2019 року, м.Київ, відп. Ред.. О.В. Дробот. К.: Талком, 2019. – с.73- 78. 4. Юрчинська Г. К, Прухніцька М.С. Особливості системи цінностей користувачів соціальних мереж (на прикладі Facebook і Instagram // Теоретичні і прикладні проблеми психології. 2019. № 2. С. 331-345. 5. Юрчинська Г.К., Бахвалова А.В. Особливості взаємозв'язку когнітивної основи комунікативної компетентності й індивідуально-психологічних характеристик журналіста. Scientific Journal Virtus, September № 46, 2020. С.52-56.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, семінарське заняття, самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
Контроль здійснюється за модульно-рейтинговою системою. Оцінювання під час навчального періоду: усні відповіді (виступ на семінарі, участь в обговоренні, доповнення), виконання практичних, творчих завдань, підсумкова контрольна робота. Підсумкове оцінювання – залік. Максимальна кількість балів за роботу протягом семестру дорівнює 100. Рекомендований мінімум для допуску до заліку – 36 балів. Максимальна кількість 40 балів, мінімальна кількість балів, які додаються до семестрових – 24 бали (60% максимальної кількості балів, відведених на залік). 60-100 – зараховано; 0-59 – не зараховано.
Мова викладання
Українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни