Зарубіжна дитяча література

Освітня програма: «Зарубіжна література та англійська мова: теорія і методика навчання»

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Зарубіжна дитяча література
Код дисципліни
ДВС 1.02.
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
5 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
5
Результати навчання
ПРН 15, ПРН 16, ПРН 17, ПРН 18, ПРН 19, ПРН 22, ПРН 29.1, ПРН 35.1, ПРН 36.1. Вичерпний перелік результатів навчання за освітньою програмою подано у пункті "Профіль програми".
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Успішне опанування курсів Вступ до літературознавства; Історія античної літератури; Історія західноєвропейської літератури доби Середньовіччя та Відродження; Історія літератури Давнього Сходу; Історія літератури Західної Європи та Америки XVII-XVIII століть; Історія літератури Західної Європи та Америки ХІХ століття. 2. Знання особливостей сприйняття художньої літератури дітьми.
Зміст навчальної дисципліни
Студенти опановують теоретичними й практичними знаннями з історії зарубіжної дитячої літератури, закріплюють знання базових категорій і понять літературознавства, вивчають особливості художньої будови дитячих творів, способи їхньої класичної та сучасної інтерпретації, специфіку жанрової системи дитячої літератури, вивчають і зіставляють її національні варіанти та опановують методичними прийомами зацікавлення учнів творами дитячої літератури, знайомляться з її зразками, а також розширюють коло індивідуального читання, готуючи презентації окремих художніх творів.
Рекомендована та необхідна література
Індійська народна казка «Фарбований шакал» Арабська народна казка «Синдбад-Мореплавець» (третя подорож Синдбада) Вільгельм Гауф. «Маленький Мук». «Карлик ніс» Отфрід Пройслер. «Маленька відьма». «Крабат, або Легенди старого млина» Оскар Уайльд. «Хлопчик-Зірка». «День народження інфанти» Льюїс Керролл. «Аліса в Країні Див» Джеремі Стронґ. «Гармидер у школі», «Канікули з близнятами» Ганс Крістіан Андерсен. «Дикі лебеді», «Снігова королева» Туве Янсон. «Капелюх Чарівника» Астрід Анна Емілія Ліндґрен. «Пеппі Довгапанчоха» Ян Улоф Екгольм. «Людвігові хитрому – ура! ура! ура!» Джанні Родарі. «Казки по телефону». «Пригоди Джельсоміно в Країні брехунів» Анджела Нанетті. «Мій дідусь був черешнею» Алан Маршалл. «Шепіт на вітрі» Януш Корчак. «Пригоди короля Мацюся» Підручники, посібники 1. Бобир О. В., Михед Т. В. Студії з історії англійської дитячої літератури. Ніжин, 2018. 2. Зарубіжна література для дітей : підручник / Т. Б. Качак, Л. М. Круль. К., 2014.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Заплановані навчальні заходи охоплюють лекції, семінарські заняття, самостійну роботу студентів. До методів викладання належать відповіді на семінарських заняттях, презентації проєктів індивідуального читання та підсумкова контрольна робота.
Методи та критерії оцінювання
Підсумкова оцінка за курс формується як сума балів поточного та підсумкового контролю. Форми поточного контролю охоплюють відповіді на семінарських заняттях (max 39/min 26 балів), презентацію проєктів індивідуального читання (max 9/min 4 балів) та підсумкову контрольну роботу (max 12/min 6 балів). Сумарно форми підсумкового контролю становлять max 60/min 36 балів. Форма підсумкового контролю – іспит, оцінка за іспит – max 40/м 24 бали. Для допуску до іспиту необхідно набрати min 36 балів. Для отримання позитивної оцінки з дисципліни оцінка за іспит має бути min 24 бали. Шкала відповідності оцінок За 100-бальною шкалою Оцінка за національною шкалою 90–100 5 Відмінно 75–89 4 Добре 60–74 3 Задовільно 35–59 2 Незадовільно
Мова викладання
Українська

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра зарубіжної літератури
Навчально-науковий інститут філології