Соціолінгвістика. Діалектологія (іспанська мова)
Освітня програма: Іспаномовні студії та переклад, англійська мова
Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології
Назва дисципліни
Соціолінгвістика. Діалектологія (іспанська мова)
Код дисципліни
ВК.2.01
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
3 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
9
Результати навчання
ПРН 4. Оцінювати й критично аналізувати соціально, особистісно та професійно значущі проблеми і пропонувати шляхи їх вирішення у складних і непередбачуваних умовах, що потребує застосування нових підходів та прогнозування.
ПРН 5. Знаходити оптимальні шляхи ефективної взаємодії у професійному колективі та з представниками інших професійних груп різного рівня.
ПРН 15. Обирати оптимальні дослідницькі підходи й методи для аналізу конкретного лінгвістичного чи літературного матеріалу.
ПРН 16. Використовувати спеціалізовані концептуальні знання з галузі французького мовознавства та перекладу для розв’язання складних задач і проблем, що потребує оновлення та інтеграції знань, часто в умовах неповної/недостатньої інформації та суперечливих вимог.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Успішне засвоєння практичних та теоретичних курсів з Комунікативних практик (іспанська мова), Контрастивна лінгвістика та перекладознавство (іспанська та українська мова) протягом трьох семестрів навчання.
Зміст навчальної дисципліни
Формування у студентів розуміння комплексу наукових проблем, які пов’язані з лінгвістичною компетенцією в питаннях, що стосуються соціолінгвістичних аспектів мови та мовлення як певної системи. Навчитись виявляти соціолінгвістичні особливості текстів різних жанрів; здійснювати комунікативно-прагматичний аналіз тексту в процесі його дослідження.
Рекомендована та необхідна література
1.Антошкіна Л. Соціолінгвістика: навч. посібник. – Донецьк: ТОВ «Юго-Восток Лтд», 2007. – 360 с.
2.Бацевич Ф.С. Основи комунікативної лінгвістики. – К.: Академія, 2004. – 342 с.
3.Масенко Л. Нариси з соціолінгвістики. – К.: Вид. Дім «Київо-Могілянська академія», 2010. – 243 с.
4.Масенко Л. Мова і суспільство: Постколоніальний вимір. – К.: Вид. дім “КМ Академія”, 2004. – 163 с.
5.Мацюк Г. До витоків соціолінгвістики: Соціолінгвістичний напрям у мовознавстві. – Львів, 2008. – 432 с.
6.Нагорна Л.П. Політична мова і мовна політика: Діапазон можливостей політичної лінгвістики. К., Світогляд, 2005.– 315 с.
7.Перебийніс В. І. Статистичні методи для лінгвістів. – Вінниця: «Нова книга», 2001. – 168 с.
8.Селіванова О. Актуальні напрями сучасної лінгвістики. - К.:Фітосоціоцентр, 1999. – 148 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції, практичні заняття, самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
Упродовж семестру після лекційних занять із відповідних тем проводяться практичні заняття, на яких здійснюється оцінювання відповідно до видів робіт та форми контролю, описаних у п. 7.1 РПНД. Завершується дисципліна іспитом.
Семестрову підсумкову оцінку формують бали, отримані студентом у процесі виконання вказаних видів і форм навчання та отримані на іспиті. Максимальний розподіл здійснюється за таким алгоритмом: 60 балів (60 %) – семестровий контроль і 40 балів (40 %) – іспит.
Якщо студент на іспиті набрав менше, ніж 24 бали (тобто 60 % від 40 балів, відведених на іспит), то вони не додаються до семестрової оцінки незалежно від кількості балів, отриманих під час семестру, а в екзаменаційній відомості у графі «підсумкова оцінка з дисципліни» вказується лише кількість балів, отриманих під час семестру.
Мова викладання
Іспанська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни