Професійна та корпоративна етика
Освітня програма: Освітньо-наукова програма "Менеджмент інноваційної діяльності"
Структурний підрозділ: Економічний факультет
            Назва дисципліни
        
        
            Професійна та корпоративна етика
        
    
            Код дисципліни
        
        
            ОК 1.10
        
    
            Тип модуля 
        
        
            Обов’язкова дисципліна для ОП
        
    
            Цикл вищої освіти
        
        
            Другий
        
    
            Рік навчання
        
        
            2022/2023
        
    
            Семестр / Триместр
        
        
            4 Семестр
        
    
            Кількість кредитів ЕСТS
        
        
            3
        
    
            Результати навчання
        
        
            ПРН 7. Організовувати та здійснювати ефективні комунікації в середині колективу, з представниками різних професійних груп та в міжнародному контексті.
ПРН 9. Вміти спілкуватись в професійних і наукових колах державною та іноземною мовами.
ПРН 11. Забезпечувати особистий професійний розвиток та планування власного часу.
        
    
            Форма навчання
        
        
            Очна форма
        
    
            Попередні умови та додаткові вимоги
        
        
            1. Знати: основні етапи та характеристики історико-культурного процесу; основні економічні вчення та їхні ціннісні засади; основні методи дослідження особливостей та специфіки економічних практик в умовах глобалізованого світу; провідні принципи економічної політики в контексті цивілізаційних  викликів сучасності; терміни й категорії філософії управління, економічної теорії та економічної політики, методології і організації економічних наукових досліджень (з основами інтелектуальної власності), менеджменту.
2. Володіти навичками: роботи з консолідованою інформацією, а саме, отримувати та аналізувати інформацію з різних джерел та системно інтегрувати різнотипні інформаційні ресурси,  формувати кінцевий інформаційний продукт з ознаками максимальної повноти, несуперечності, який би відповідав науковим вимогам та управлінським потребам вирішення/ упередження суперечностей різноманітних економічних практик та загально суспільних інтересів.
        
    
            Зміст навчальної дисципліни
        
        
            Розкривається зміст основного понятійно-категоріального апарату етики, її методів та інструментарію для виокремлення моральної проблематики в контексті економічної діяльності. Артикулюються причини запиту на оновлення ціннісних засад у професійній діяльності як такій та зокрема у економічній сфері, орівнюються
ціннісно-нормативні вимоги основних етичних систем з конкретизацією в сучасних економічних практиках. Розглядаються предмет професійної та корпоративної етики; акцентується відмінність, суперечності та ймовірність конфлікту між цінніснонормативними вимогами професійної та корпоративної моралі. Обговорюються
інструменти упередження подібних конфліктів та форми і засоби підвищення етичної компетенції професіоналів/членів корпорації. 
        
    
            Рекомендована та необхідна література
        
        
            1. Берсуцький А.Я., Жуков С.М. Етика і культура бізнесу та психологія ділових відносин: навчальний посібник для студентів економічних і управлінських
спеціальностей. Донецьк: ДонУЕП, 2014. 372 с.
2. Малахов В. А. Етика: курс лекцій / В. А. Малахов. – Острог: Видавництво Національного університету «Острозька академія», 2014. – 214 с.
3. Прикладна етика. Навч. посібник / За наук. ред. Панченко В. І. – К.: «Центр учбової літератури», 2012. – 392 с.
4. Професійна та корпоративна етика: навч. посібник / В. Г. Нападиста, О. В. Шинкаренко, М. М. Рогожа та інш.; наук. ред. В. І. Панченко. – К.: ВПЦ «Київський університет, 2019. – 368 с.
5. Arnold D., Beauchamp T., Bowie N. Ethical Theory and Business. Cambridge University Press. –10th edition, 2019. – P. 560.
6. Brooks L., Dunn P. Business and Professional Ethics. Cengage Learning. – 9th edition, 2020. – P. 696.
        
    
            Заплановані освітні заходи та методи викладання
        
        
            Проблемно-орієнтоване навчання: лекції, семінари, консультації, самостійна робота.
        
    
            Методи та критерії оцінювання
        
        
            Форми оцінювання студентів: (макс. 100 балів / мінім. 60 балів)
1. Усне опитування, доповнення та участь в дискусіях на семінарах:  РН 1.2, 1.3, 1.4, 1.5, 2.1, 2.2, 2.3, 2.4, 2.5, 3.1, 3.2, 3.3, 4.1., 4.2, 4.3 – 21/42 бали.
2. Самостійна робота (есе): РН 1.1, 1.3, 2.2, 2.4, 2.5, 4.2, 4.3 – 6/9 балів.
3. Самостійна робота (ситуаційний аналіз):  РН 1.1,1.2, 2.1, 2.2, 2.3, 3.1, 4.1, 4.2 – 8/10 балів.
4. Самостійна робота (творчі завдання):  РН 1.4, 1.5, 2.5, 3.3, 4.3 – 13/19 балів.
5. Підсумкова контрольна робота в письмовій формі:  РН 1.1, 1.2, 1.3, 1.4, 1.5, 2.1, 2.4 – 12 / 20 балів.
Підсумковий контроль здійснюється у формі письмової контрольної роботи, яка оцінюється максимум у 20 балів та проводиться на одному з останніх семінарських занять з дисципліни. 
        
    
            Мова викладання
        
        
            українська
        
    Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
 
                    
                            Вікторія
                            Юрівна
                            Святненко
                        
                        
                            Кафедра менеджменту інноваційної та інвестиційної діяльності 
Економічний факультет
                    Економічний факультет
 
                    
                            Валентина
                            Григорівна
                            Нападиста
                        
                        
                            Кафедра етики, естетики і культурології 
Філософський факультет
                    Філософський факультет
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни
                        Кафедра менеджменту інноваційної та інвестиційної діяльності
                    
                    
                        Економічний факультет
                    
                
                        Кафедра етики, естетики і культурології
                    
                    
                        Філософський факультет