Професійна та корпоративна етика

Освітня програма: Психологія дитинства та сім’ї з основами психотерапії

Структурний підрозділ: Факультет психології

Назва дисципліни
Професійна та корпоративна етика
Код дисципліни
ОК.05
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
2 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПР 1. Здійснювати пошук, опрацювання та аналіз професійно важливих знань із різних джерел, в т. ч. з використанням сучасних інформаційно-комунікаційних технологій. ПР 5. Розробляти та реалізовувати програми психологічних інтервенцій (консультування, психологічна корекція, психотерапія, тренінг), проводити їх в індивідуальній та груповій роботі, оцінювати якість. ПР 6. Розробляти просвітницькі матеріали та освітні програми, впроваджувати їх, отримувати зворотній зв’язок, оцінювати якість. ПР 7. Доступно і аргументовано представляти результати досліджень у писемній та усній формах, брати участь у фахових дискусіях. ПР 9. Вирішувати етичні дилеми з опорою на норми закону, етичні принципи та загальнолюдські цінності.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
- знати сутність основних регуляторів діяльності і поведінки особистості, психічного процесу сприймання, спільної діяльності як взаємного впливу людей один на одного; - вміти аналізувати зміст ключових понять психології, узагальнювати та співвідносити різні концептуальні підходи до вивчення соціальних явищ, аналізувати існуючу нормативно-правову базу роботи психологів і застосовувати теоретичні моделі у практичній роботі; - володіти навичками публічної комунікації, планування діяльності, оцінки результатів діяльності, побудови професійної взаємодії.
Зміст навчальної дисципліни
Змістом дисципліни визначається предметне поле професійної етики, її місце у структурі етичного знання, розкриваються особливості етичної регуляції професійної діяльності, теоретичне та методологічне підґрунтя професійної етики психолога; презентується діагностичний інструментарій визначення сформованості професійної етики та класифікація типових помилок професійно-етичної поведінки психолога, специфіка методів етико-прикладних досліджень та етичних суджень й уміння їх використовувати у вирішенні конкретних завдань щодо моральних колізій в роботі психологів; висвітлюється зміст і принципи формування професійної етики психолога; роль професійних спільнот і організацій у формуванні етичної системи роботи психологів; розглядається корпоративна етика як елемент корпоративної культури, корпоративної соціальної відповідальності психолога.
Рекомендована та необхідна література
Анотований бібліографічний покажчик праць науково-педагогічних працівників кафедри педагогіки Київського національного університету імені Тараса Шевченка (2013-2020 роки) / Укл. А. А. Марушкевич, Н. І. Головко, С. П. Балашова. Київ : ЦП «Компринт», 2020. 63 с. Етичний кодекс практичного психолога (Прийнятий на 1 установчому з’їзді Товариства Психологів України 20.12.1990 р. в м. Києві) / Всеосвіта. ІЖЬ: https://vseosvita.ua/library/eticnii-kodeks-prakticnogo-psihologa-22568.html ПірковаО. Д. Професійна етика психолога-практика. Навч.-метод. посіб. Київ : ТОВ «НВП «Інтерсервіс», 2014. 150 с. Професійна і прикладна етика: навчальний посібник / Аболіна Т. Г., Рогожа М. М., Василькевич Я. З., Заболотна В. О., Коцур В. П., Рик С. М.; за заг. ред. Коцура В. П. Переяслав-Хмельницький: Препринт, 2016. 314 с. Професійна та корпоративна етика : навч. посібник / [В. Г. Нападиста та ін. ; наук. ред. В. І. Панченко]. Київ : Київський університет, 2019. 367 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Заходи: усні виступи, участь у дискусії, презентація виконаних самостійних завдань творчого і дослідницького характеру), аналіз наукової літератури, статей у періодичних виданнях, художніх творів, художніх фільмів, педагогічних ситуацій, виконання практичних завдань, аналіз професійних ситуацій, підготовка проектів. Методи: словесні, пояснювально-ілюстративні, проблемного викладу, частково-пошукові, дослідницькі, моделювання, метод кейсів, ігрове проектування.
Методи та критерії оцінювання
Доповідь, активність в обговоренні питань, у дискусії, усне та письмове опитування (10 – у повному обсязі володіє матеріалом, вільно та аргументовано його викладає; 9-8 – у достатньому обсязі, достатньо вільно його викладає, може не вистачати аргументації, 7-6 – загалом володіє, але не вистачає аргументації, 5-4 – недостатньо володіє, не спирається на навчальну літературу, матеріали, 1-3 – демонструє рівень знань-знайомств). Індивідуальні завдання, презентація, аналіз професійних ситуацій, проект (10 – на високому рівні володіє вміннями виконувати практичні завдання різного характеру; 9-8 – на достатньому рівні володіє вміннями виконувати практичні завдання різного характеру, 7-6 – загалом володіє вміннями виконувати практичні завдання; 5-4 – недостатньо володіє вміннями виконувати практичні завдання, 1-3 – демонструє несамостійність у виконанні практичних завдань. Максимальна кількість балів за семестр дорівнює 100. Підсумкова оцінка 60-100 – зараховано; 0-59 – не зараховано
Мова викладання
Українська