Глобальні екологічні проблеми
Освітня програма: Природнича географія
Структурний підрозділ: Географічний факультет
            Назва дисципліни
        
        
            Глобальні екологічні проблеми
        
    
            Код дисципліни
        
        
            ОК 33
        
    
            Тип модуля 
        
        
            Обов’язкова дисципліна для ОП
        
    
            Цикл вищої освіти
        
        
            Перший
        
    
            Рік навчання
        
        
            2022/2023
        
    
            Семестр / Триместр
        
        
            5 Семестр
        
    
            Кількість кредитів ЕСТS
        
        
            4
        
    
            Результати навчання
        
        
            ПР04. Знати, розуміти і вміти використовувати на практиці базові поняття з теорії географії, а також світоглядних наук.
ПР05. Збирати, обробляти та аналізувати інформацію в області географічних наук.
ПР08. Застосовувати моделі, методи фізики, хімії, геології, екології, математики, інформаційних технологій тощо при вивченні природних та суспільних процесів формування і розвитку геосфер.
ПР010. Знати цілі сталого розвитку та можливості своєї професійної сфери для їх досягнення, в тому числі в Україні.
ПР014. Розуміти основні екологічні закони, правила та принципи охорони довкілля та природокористування 
ПР015. Розуміти основні концепції, теоретичні та практичні проблеми в галузі природничих наук, що необхідні для аналізу і прийняття рішень в сфері екології, охорони довкілля та оптимального природокористування  
        
    
            Форма навчання
        
        
            Очна форма
        
    
            Попередні умови та додаткові вимоги
        
        
            1. Успішне опанування дисциплін «Основи геоекології», «Біогеографія», «Економічна і соціальна географія світу».
2. Знати основні світоглядні концепції світового розвитку; наслідки цих загроз для України, суть глобальних та регіональних геоекологічних про-
блем сучасного світу; розуміти системні підходи щодо їх пом’якшення з урахуванням ролі основних груп населення.
3. Уміти усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, виявляти характер
антропогенного тиску в системі «людина - суспільство - природа», за умов недостатності інформації, знаходити необхідну інформацію в мережі Інтернет та
аналізувати одержану інформацію.
4. Володіти елементарними навичками аналізу комплексних геоекологічних проблем під кутом економічних і соціальних чинників; роботи з кар-
тографічними матеріалами та користування фаховою термінологією.
        
    
            Зміст навчальної дисципліни
        
        
            Навчальна дисципліна присвячена вивченню загальносвітових проблем, поглиблення теоретичних знань щодо стану світу на початку третього тисячоліття, формування у майбутніх фахівців геоекологічного мислення і компетентностей. Окремими складовими дисципліни є висвітлення компексної природи процесу зміни клімату та пов’язаних з цим проблемних питань - опустелювання, втрати біорізноманіття, харчових ресурсів, питної води та міграції населення. Лекційні матеріали розкривають проблеми демографічного вибуху, урбанізації, забруднення світового океану і внутрішніх морів, дефіциту водних ресурсів та небезпек, пов’язаних з обігом токсичних сполук і хімікатів.
        
    
            Рекомендована та необхідна література
        
        
            1. «Стан світу 2002». Доп. Інституту Всесвітнього спостереження Ред. К. Флавін та ін.,-К. Інтелсфера, 2002, с. 3-22; с. 82-109; с.203-223.
2. Стан світу 2001. Доповідь Інституту Всесвітнього спостереження про прогрес до сталого суспільства Л. Браун та інші, пер. з англ. Київ.
Інтелсфера 2001 -283 с.
3. Стан світу 2000. Доповідь Інституту Всесвітнього спостереження про прогрес до сталого суспільства Л. Браун та інші, переклад з англійської. Київ. Інтелсфера 2000 –312с.
4. Руденко Л. Г. "COME ON!" Географія: актуалізація на тлі світових трендів / Л. Г. Руденко, Є. О. Маруняк, І. Г. Черваньов // Укр. геогр. журн. – 2018.
– 2 (102).
5. Проекти концепції сталого розвитку України: можливість їх удосконалення та застосування". Аналітична записка / Нац. інститут стратегічних досліджень [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.niss.gov.ua/articles/1566/
        
    
            Заплановані освітні заходи та методи викладання
        
        
            Лекція, практичні заняття
        
    
            Методи та критерії оцінювання
        
        
            Дискусія, опитування. Рекомендований мінімум для допуску – 36 балів. Для студентів, які набрали сумарно меншу від 36 балів (рекомендований мінімум) кількість, обов’язковою умовою для отримання допуску до заліку є написання рефера-тів по питанням пропущених чи недостатньо засвоєних тем.   
- підсумкове оцінювання у формі заліку проводиться в письмовому форматі. Максимальна кількість балів під час складання заліку – 40, мініма-льна кількість балів, що додаються до семестрових – 24 (60% максимальної кількості балів, відведених на залік).
        
    
            Мова викладання
        
        
            Українська
        
    Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
 
                    
                            Валерій
                            Петрович
                            Михайленко
                        
                        
                            Фізичної географії та геоекології 
Географічний факультет
                    Географічний факультет
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни
                        Фізичної географії та геоекології
                    
                    
                        Географічний факультет