Багатосеместрова дисципліна АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ КИТАЙСЬКОЇ ЛІНГВІСТИКИ

Освітня програма: Східна філологія, західноєвропейська мова та переклад: китайська мова і література

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Багатосеместрова дисципліна АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ КИТАЙСЬКОЇ ЛІНГВІСТИКИ
Код дисципліни
ВБ 2.2
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
2 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПРН 7. Аналізувати, порівнювати і класифікувати різні напрями і школи в лінгвістиці. ПРН 9. Характеризувати теоретичні засади (концепції, категорії, принципи, основні поняття тощо) та прикладні аспекти китайської філології. ПРН 16. Використовувати спеціалізовані концептуальні знання з галузі китайської філології для розв’язання складних задач і проблем, що потребує оновлення та інтеграції знань, часто в умовах неповної/недостатньої інформації та суперечливих вимог. ПРН 19.2. Застосування знань з актуальних проблем китайської лінгвістики у фаховій науково-практичній діяльності.
Форма навчання
Дистанційне навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
успішне вивчення дисциплін «Вступ до східної філології», «Основи мовознавства (синхронія)», «Основи мовознавства (діахронія)», «Лексикологія китайської мови», «Теоретична фонетика китайської мови», «Теоретична граматика китайської мови», «Словотвір китайської мови», «Теоретичні аспекти синтаксису китайської мови», «Стилістика китайської мови» тощо; знання лінгвістичної термінології та основних законів мовного розвитку в обсязі, необхідному для належного опрацювання теоретичних та прикладних питань, які вивчаються у межах пропонованої дисципліни; володіння навичками аналітичного опрацювання лінгвістичного матеріалу різного виду.
Зміст навчальної дисципліни
Мета навчальної дисципліни – поглиблене вивчення актуальних проблем китайського мовознавства як у традиційному вимірі (теоретична граматика, фонетика та стилістика), так і в межах нових лінгвістичних напрямів (психолінгвістика, когнітивна та комунікативна лінгвістика). Навчальна дисципліна «Актуальні проблеми китайської лінгвістики» є обов’язковим компонентом багатосеместрової дисципліни вибіркового блоку «Китаєзнавсвто: лінгвістичні студії» . У другому семестрі дисципліна викладається у загальному обсязі 30 год. (1 кредит ECTS), у тому числі 4 години аудиторних занять, з них 2 години – лекції та 2 години – семінарські заняття, 26 годин – самостійна робота. У третьому семестрі дисципліна викладається у загальному обсязі 60 год. (2 кредити ECTS), у тому числі 4 години аудиторних занять, з них 2 години – лекції та 2 години – семінарські заняття, 56 годин – самостійна робота.
Рекомендована та необхідна література
1. A Visual Sourcebook of Chinese Civilization. http://depts.washington.edu/chinaciv/ 2. Second China Project. http://cero11.cise.ufl.edu/~webmaster/index.html 3. 看中国。网址: http://www.showchina.org/en 4. Гончаренко О.М. Стилістика сучасної китайської мови. – К.: ВПЦ "Київський університет", 2005. – 50с. 5. Кірносова Н.А. Етапи розвитку граматології в Китаї: від династії Хань до сучасності (продовження) // Східний світ. – 2011. – №4. – С.103-110. 6. Селіванова О.О. Сучасна лінгвістика: термінологічна енциклопедія. – Полтава: Довкілля-К, 2006. – 716с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Контроль знань здійснюється за системою ECTS, яка передбачає дворівневе оцінювання засвоєного матеріалу, зокрема оцінювання теоретичної підготовки – результати навчання (знання 1.1 – 1.4), що складає 40% від загальної оцінки, та оцінювання практичної підготовки – результати навчання (вміння 2.1-2.3); (комунікація 3.1); (автономність та відповідальність 4.1-4.2), що складає 60% загальної оцінки. Оцінювання семестрової роботи проводиться у таких формах: усна відповідь на семінарському занятті, доповнення, участь у дискусії, бліц-опитування, контрольна робота з відкритими відповідями, підготовка та захист презентації.
Методи та критерії оцінювання
Семестрову кількість балів формують бали, отримані студентом у процесі засвоєння матеріалу з усього навчального курсу. Загальна оцінка за семестр складається із балів, отриманих за аудиторну роботу (яка синтезує і самостійну роботу з опрацювання теоретичного матеріалу для підготовки до аудиторної: усні відповіді, доповнення, бліц-опитування, тести, захист презентації) та за самостійну роботу (підготовка презентації). Усі види робіт за семестр мають у підсумку: у максимальному вимірі 60 балів, у мінімальному вимірі 36 балів.У разі відсутності на семінарському занятті студент має відпрацювати завдання на семінар.
Мова викладання
українська, китайська