Клінічна лабораторна діагностика

Освітня програма: Лабораторна діагностика (бакалавр)

Структурний підрозділ: Навчально-науковий центр “Інститут біології та медицини”

Назва дисципліни
Клінічна лабораторна діагностика
Код дисципліни
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2022/2023
Семестр / Триместр
6 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
11
Результати навчання
ПРН 1. Проводити підготовку оснащення робочого місця та особисту підготовку до проведення лабораторних досліджень, з дотриманням норм безпеки та персонального захисту, забезпечувати підготовку до дослідження зразків різного походження та їх зберігання. ПРН 2. Визначати якісний та кількісний склад речовин та їх сумішей. Демонструвати використання знань про морфологічні зміни тканин і органів для діагностики патологічних станів, виявляти помилкові результати та вживати заходи щодо їх корекції. ПРН 3. Застосовувати сучасні комп’ютерні та інформаційні технології ПРН 4. Розуміти фізичні та хімічні принципи фарбування та застосовувати відповідні методи у лабораторних дослідженнях. ПРН 5. Верифікувати результати лабораторних досліджень для діагностики онкопатології (норма / патологія).
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Успішне опанування курсів «Техніка лабораторних робіт», «Цитологія, гiстологія та ембріологія люд» «Аналітична хімія», «Медична хiмiя», «Анатомія людини», «Біологічна хімія», «Молекулярна біологія», «Клінічна хiмiя». Знання теоретичних основ неорганічної та органічної хімії, патоморфології, фiзiологiї та анатомії та людини, цитології, гістології, мікробіології, клінічної імунології та медичноï генетики Вміння застосовувати теоретичні знання на практиці та праці у клініко-діагностичній лабораторії.
Зміст навчальної дисципліни
Дана дисципліна знайомить студента із сучасними методами гематологічних і загальноклінічних досліджень, а також досліджень, спрямованих на з’ясування функціонального стану органів шлунково-кишкового тракту, підшлункової залози, нирок, м’язової та сполучної тканин, нервової системи, а також із діагностично важливими лабораторними синдромами й симптомами. Вона сприяє набуттю студентами практичних навичок і забезпечує оволодіння студентами сучасними біохімічними, фізико-хімічними та молекулярно-біологічними методами клінічних лабораторних досліджень зразків біоматеріалів з метою виявлення змін їх ендогенних і екзогенних компонентів, що відбивають функціональний стан органів, тканин, систем організму, у яких можливе ураження при передбаченій патології. Теоретичні та практичні знання, що надає дана дисципліна, є необхідними при здійсненні об’єктивної оцінки стану здоров’я, при встановленні та верифікації діагнозу у хворих на найпоширеніші захворювання, під час моніторингу ефективності лікування, прогнозування подальшого перебігу хвороби та якості життя.
Рекомендована та необхідна література
1. Александрова К.В., Біленький С. А., Білоконь Л.Є., Горбачова С.В., Іванченко Д.Г., Крісанова Н.В., Курiпка В. І., Макоïд О.Б., Мишко О. Л., Однокоз О. В., Романенко М.І., Рудько Н.П., Швець В.М. Основи клінічної біохімії. - Запорiжжя: ЗДМУ.- 2011. - 288 с. 2. Гонський Я. І., Максимчук Т. П. Біохімія людини. - 3-тє вид., випр. і допов. i - Тернопіль : Укрмедкнига, 2019. - 732 с. 3. Губський Ю.І., Ніженковська І.В. Біологічна і біоорганічна хімія: у 2 кн. Кн. 2: Біологічна хімія: підручник для мед. ВНЗ IV р.а. Затверджено МОН Київ: ВСВ «Медицина», 2017. - 544 с - 2-ге вид., випр. 4. Діагностика і лікування метаболічного синдрому, цукрового діабету. предіабету і серцево-судинних захворювань: Методичні рекомендації Робочої групи з проблем метаболічного синдрому, цукрового діабету, предіабету та серцево-судинних захворювань Української асоціації кардіологів і української асоціації ендокринологів (під ред. О.І. Мітченко та В.В. Корпачева). - Київ, 2009. -40 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції, лабораторні заняття, самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
Семестрове оцінювання: 1. Модульна контрольна робота 1 – РН 1.1 , 2.5 – 10 балів/ 5 балів 2. Модульна контрольна робота 2 – РН 1.2 , 2.5 – 10 балів/ 5 балів 3. Підсумкова контрольна робота на розв’язування ситуаційних задач (по 5 задач, кожна по 2 бали) – РН 1.1 , 1.2, 2.5 – 10 балів/ 5 балів 4. Виконання і захист лабораторних робіт, усні відповіді на лабораторних заняттях – 2.1 – 2.5, 3.1 – 30 балів/ 15 балів. Підсумкове оцінювання: у формі іспиту.
Мова викладання
Українська

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра Біохімії
Навчально-науковий центр “Інститут біології та медицини”