Біологія індивідуального розвитку

Освітня програма: Біотехнологія (бакалавр) ДЕННА

Структурний підрозділ: Навчально-науковий центр “Інститут біології та медицини”

Назва дисципліни
Біологія індивідуального розвитку
Код дисципліни
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2022/2023
Семестр / Триместр
3 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПР07. Вміти застосовувати знання складу та структури клітин різних біологічних агентів для визначення оптимальних умов культивування та потенціалу використання досліджуваних клітин у біотехнології. ПР10. Вміти проводити експериментальні дослідження з метою визначення впливу фізикохімічних та біологічних факторів зовнішнього середовища на життєдіяльність клітин живих організмів. ПР11. Вміти здійснювати базові генетичні та цитологічні дослідження з вдосконалення і підвищення біосинтетичної здатності біологічних агентів з урахуванням принципів біобезпеки, біозахисту та біоетики (індукований мутагенез з використанням фізичних і хімічних мутагенних факторів, відбір та накопичення ауксотрофних мутантів, перенесення генетичної інформації тощо).
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Успішне опанування навчальних дисциплін «Фізіологія та анатомія людини і тварин», Молекулярної біології», «Біохімії». 2. Вміння самостійно застосовувати знання із загальної цитології, зоології, гістології, фізіології та анатомії людини і тварин, молекулярної біології та ін. навчальних дисциплін для рішення конкретних науково-практичних задач; працювати з науковою та науково-методичною літературою. 3. Володіння елементарними навичками системного аналізу.
Зміст навчальної дисципліни
"Біологія індивідуального розвитку» є обов’язковою дисципліною, що висвітлює питання загальних закономірностей і механізмів онтогенетичних перетворень організмів різних таксономічних груп тварин, особливості їхнього перебігу за різного впливу факторів довкілля, в нормі та при патології; особливості мікроскопічної та субмікроскопічної організації тваринних організмів різних таксономічних груп на різних етапах ембріогенезу; а також окреслює коло методів та методичних підходів, які можуть застосовуватися при постановці дослідів у суміжних науках та в рамках міждисциплінарних проектів та які вимагають глибоких знань з біології індивідуального розвитку.
Рекомендована та необхідна література
1. . Дзержинський, М.Е. Загальна цитологія і гістологія : підручник / М.Е. Дзержинський, Н.В. Скрипник, Г.В. Островська та ін.– К. : ВПЦ "Київський університет", 2010. 2. Біологія індивідуального розвитку. Практикум: навчальний посібник /М.Е. Дзержинський, Н.В. Скрипник, О.К. Вороніна, Л.М. Пазюк – К.: ВПЦ «Київський університет», 2014.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лабораторна робота, самостійна робота, лекції
Методи та критерії оцінювання
Семестрове оцінювання: 1. Модульна контрольна робота 1 – РН 1.1 – 2.5.(блок тем Розділу 1) – 20 балів / 10 балів 2. Модульна контрольна робота 2 – РН 1.1 – 1.5, 2.3 – 2.5 (блок тем Розділу 2) – 15 балів / 7,5 балів 3. Оформлення результатів мікроскопічного аналізу ембріологічних препаратів - РН 1.1 – 1.4, 2.1 – 2.5, 3.2 - 5 балів / 2,5 балів 4. Знання ембріологічних препаратів - РН 1.1 – 1.4, 2.1, 2.3 – 2.5, 3.1,3.2 - 5 балів / 2,5 балів 5. Оцінювання усних відповідей - РН 1.1. – 3.1. – 10 балів / 5 балів 6. Оцінювання доповнень - РН 1.1. – 3.1. – 5 балів / 2,5 балів Підсумкове оцінювання: у формі заліку
Мова викладання
Українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни