Структура та функції пептидів та білків

Освітня програма: БІОЛОГІЯ (бакалавр) ДЕННА

Структурний підрозділ: Навчально-науковий центр “Інститут біології та медицини”

Назва дисципліни
Структура та функції пептидів та білків
Код дисципліни
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2022/2023
Семестр / Триместр
6 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПР03. Планувати, виконувати, аналізувати дані і презен- тувати результати експериментальних досліджень в га- лузі біології. ПР05. Демонструвати навички оцінювання непередбачу- ваних біологічних проблем і обдуманого вибору шляхів їх вирішення. ПР06. Застосовувати моделі, методи і дані фізики, хімії, екології, математики у процесі навчання та забезпечення професійної діяльності. ПР08. Знати та розуміти основні терміни, концепції, тео- рії і закони в галузі біологічних наук і на межі предмет- них галузей. ПР11. Розуміти структурну організацію біологічних си- стем на молекулярному рівні. ПР20. Аргументувати вибір методів, алгоритмів пла- нування та проведення польових, лабораторних, клініко- лабораторних досліджень, у т.ч. математичних методів та програмного забезпечення для проведення до- сліджень, обробки та представлення результатів.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Успішне опанування навчальних дисциплін «Хімія біоорганічна», «Біохімія», «Загаль- на цитологія», «Біохімія», «Молекулярна біологія», «Біофізика». 2. Вміння самостійно застосовувати знання біоорганічної хімії, загальної цитології, молекулярної біології, біохімії, та ін. навчальних дисциплін для рішення конкретних на- уково-практичних задач; працювати з науковою та науково методичною літерату- рою. 3. Володіння базовими навичками системного аналізу.
Зміст навчальної дисципліни
Навчальна дисципліна «Структура та функції пептидів та білків» знайомить студентів із сучасними принципами будови, класифікації, фізико- хімічних властивостей та біологічних функцій білків та пептидів. Особлива увага при- ділена найважливішим характеристикам амінокислот, що роблять їх унікальними структурними елементами всіх протеїнів живого. Надаються також поняття про рівні структурної організації білкових молекул, доменний принцип їх побудови та фундаментальність значення та функцій білків, що безпосередньо зумовлені їх структурою. Розглядається поняття фолдингу, його динаміку та механізми контролю. В рамка дисципліни представлено сучасні уявлення про класифікацію білків, а також перспективи вивчення, отримання та використання протеїнів і пептидів у фармацевтиці та різних галузях промисловості.
Рекомендована та необхідна література
1. Garrett, R., Grisham, C. and Sabat, M. Biochemistry. – Boston, USA: Cengage Learning. – 2017. –863p. 2. D. L. Nelson, M.M. Cox Lehninger Principles of Biochemistry. - New York: W.Y.Freeman and Comp; 8-th edition- 2021- 1248p. 3. Остапченко Л.І., Андрійчук. Т.Р., Рибальченко В.К. та ін. Біохімія - Підручник для студентів ВНЗ. — Київ : Київський університет, 2016. — 798. 4. Марченко М.М., Худа Л.В., Великий М.М., Остапченко Л.І. Біохімія ензимів. – Чернівці: Чернівецький національний університет, 2012. – 416 с. 5. D. L. Nelson, M.M. Cox Lehninger Principles of Biochemistry. - New York:W.Y.Freeman and Comp.- 2005- 1119p. 6. Fersht, Alan. Structure and Mechanism in Protein Science: A Guide to Enzyme Catalysis and Protein Folding. Kaissa Publications. Kindle Edition. D.E.MetzlerBiochemistry. Thechemicalreactionsof living cells.-Acad. Press.- 2003 - 1950p.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
Семестрове оцінювання: 1. Модульна контрольна робота 1 - PH 1.1 — 1.5 - 20 балів/ 10 балів 2. Модульна контрольна робота 2 - РН 1.6 - 1.9 - 20 балів/ 10 балів 3. Модульна контрольна робота З - РН 2.1 - 2.3- 3.1 - 10 балів /5 балів 4. Контрольні роботи - РН 1.1 - 1.9, 2.1 - 2.3, 10 балів /5 балів - підсумкове оцінювання: у формі іспиту
Мова викладання
Українська

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра Біохімії
Навчально-науковий центр “Інститут біології та медицини”