Генеза та еволюція парламентаризму

Освітня програма: Освітньо-наукова програма: Парламентаризм і парламентська діяльність

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут публічного управління та державної служби

Назва дисципліни
Генеза та еволюція парламентаризму
Код дисципліни
ОК.3
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2022/2023
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
1.Знати сутність парламентаризму відповідно до теоретичних знань та традицій парламентської діяльності у різні історичні періоди розвитку західних демократій та української державності 2. Вміти визначати тенденції становлення і розвитку представницької демократії в Україні періоду незалежності з урахуванням теоретико-практичних знань щодо сутності парламентаризму 3.Вміти визначати ступінь ефективності представницької демократії в Україні відповідно до діяльності чинної Верховної Ради в Україні 4. Вміти самостійно окреслювати загрози розвитку парламентаризму в Україні з визначення шляхів їх подолання та формування науково обгрунтованих пропозицій щодо ефекти-вних форм розвитку предтавницької демократії
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1.Знати основи теорії державного управління та представницької демократії 2.Вміти аналізувати та узагальнювати наукову літературу з предмету дисципліни 3.Володіти елементарними навичками підготовки аналітичних довідок стосовно діяльності представницьких органів влади в Україні.
Зміст навчальної дисципліни
ЗМІСТОВНИЙ МОДУЛЬ 1 Теоретичні основи та процес становлення парламентаризму: специфіка Західного світу та української державності 1.Теоретичні уявлення про парламентаризм в еволюційному розвиткові нового і новітнього часу 2.Генеза та розвиток парламентаризму: специфіка Західного світу та української державності ЗМІСТОВНИЙ МОДУЛЬ 2 Парламентаризм як форма публічної влади в Україні періоду незалежності 1.Тенденції парламентаризму як форми публічної влади в Україні періоду незалежності 2.Парламентаризм у вимірі діяльності чинної Верховної Ради України: здобутки, виклики, перспективи
Рекомендована та необхідна література
1.Парламентаризм: підручник. 2-ге вид., допов. й розшир. / В. А. Гошовська [та ін.]; за ред. В.А. Гошовської. Київ : НАДУ, 2019. 704 с. 2. Дистанційний навчальний курс на тему: «Парламентаризм та парламентська діяльність» Проект фінансується ЄС. Проект впроваджується ПРООН. 2020. URL: https://eduhub.in.ua/files/160570024291205.pdf 3. Мілова М. Український парламентаризм в контексті сучасного світового досвіду : навчально-методичний посібник. Одеса : ОНУ, 2017. 66 с. 4. Міщук М.Б. Інститут парламентаризму: навчально-методичний посібник для студентів, які навчаються за спеціальністю «Політологія». Івано-Франківськ: ДВНЗ “Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника”, 2017. 46 с. 5. Парламентаризм та законотворення : вибрані лекції / Інститут законодавства Верховної Ради України ; упоряд. О. Копиленко [та ін.]. Київ, 2017. 498 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Заплановані освітні заходи та методи викладанняСеместрове оцінювання: оцінювання здійснюється впродовж семестру усіх видів робіт: опитування на семінарських заняттях проведення модульних контрольних робіт виконання завдань самостійної роботи, виконання і презентація індивідуального аналітичного завдання організація і проведення дискусійних круглих столів організація роботи в малих групах організація і проведення міні-конференції
Методи та критерії оцінювання
Методи та критерії оцінювання Контроль знань здійснюється за системою ECTS, яка передбачає дворівневе оцінювання засвоєного матеріалу, зокрема оцінювання теоретичної підготовки – результати навчання (знання 1), що складає 25 % від загальної оцінки за семестр та оцінювання практичної підготовки – результати навчання (вміння 2; комунікація 3.; автономія 4.), що складає 75 % загальної оцінки за семестр. – семестрове оцінювання (МАХ – 60 балів / MIN – 36 балів): Перескладання семестрового контролю з метою покращення позитивної оцінки не допускається. – заключне оцінювання (МАХ – 40 балів / MIN – 24 балів): формою заключного оцінювання є іспит. – підсумкове оцінювання: підсумкова оцінка визначається як сума оцінок (балів) за всіма успішно оціненими результатами навчання під час семестру та оцінки, отриманої під час іспиту. Максимальна кількість балів, яка може бути отримана студентом, становить 100 балів.
Мова викладання
Українська

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра парламентаризму
Навчально-науковий інститут публічного управління та державної служби