Оцінка рекреаційного потенціалу водних об'єктів України
Освітня програма: Управління та екологія водних ресурсів, бакалавр, 2020
Структурний підрозділ: Географічний факультет
            Назва дисципліни
        
        
            Оцінка рекреаційного потенціалу водних об'єктів України
        
    
            Код дисципліни
        
        
            ВБ.1.2.9
        
    
            Тип модуля 
        
        
            Вибіркова дисципліна для ОП
        
    
            Цикл вищої освіти
        
        
            Перший
        
    
            Рік навчання
        
        
            2021/2022
        
    
            Семестр / Триместр
        
        
            6 Семестр
        
    
            Кількість кредитів ЕСТS
        
        
            5
        
    
            Результати навчання
        
        
            отримання студентами знань про рекреаційне водокористування, уявлень про особливу роль водних об'єктів в рекреації. Можливість відпочинку на воді, займатися різноманітними видами спорту, мікрокліматичний комфорт, естетична дія берегових мальовничих мальовничих ландшафтів, зміна вражень - все це, діючи в комплексі, сприяє тому, що водойми цілком можна вважати природними лікувальницями.
        
    
            Форма навчання
        
        
            Очна форма
        
    
            Попередні умови та додаткові вимоги
        
        
            необхідно ознайомити студентів з:
-	умовами впливу географічного положення на рекреаційне значення водних об'єктів;
-	впливом гідрологічного режиму на рекреаційне значення водних об'єктів;
-	специфікою впливу гідрохімічного та гідробіологічного режиму на рекреаційне значення водних об'єктів;
-	впливом економічної і транспортної освоєності території; 
-	впливу складу учасників водогосподарського комплексу на водосховищах;
-	впливом стану якості води, основних заходів з охорони природних вод від забруднення стічними водами;
-	методами оцінювання рекреаційного потенціалу водних об’єктів.
        
    
            Зміст навчальної дисципліни
        
        
            Провідна роль водної компоненти природного комплексу простежується протягом всієї історії людства і в усіх сферах діяльності людини: від розселення до розваг. В XXI ст. використання води в рекреаційних цілях ставиться в один ряд з господарсько-питним водопостачанням, промисловим, сільськогосподарським і енергетичним водокористуванням. Рекреаційне водокористування трактується як діяльність населення, пов'язана з відпочинком, спортом і туризмом на акваторії та узбережжі  водних об’єктів. Фактично ж зона рекреаційного водокористування досягає 1,5-2 км від урізу води за рахунок територій дальніх прогулянок. Студенти мають засвоїти основи наукового аналізу та оцінювання ресурсів рекреаційного водокористування, основою якого служать водні об'єкти, рекреаційний потенціал яких полягає в сукупності компонентів водних (аквальних) і берегових (територіальних) комплексів, їх властивостях та окремих параметрах, які дозволяють найбільш повно задовольнити потреби в різних видах дозвілля.
        
    
            Рекомендована та необхідна література
        
        
            1.	Бейдик О.О. Рекреаційні ресурси України : навч. посіб.  К. : Альтерпрес, 2009. 400 с.	
2.	Водний фонд України. Штучні водойми. Водосховища і ставки / За ред. В.К. Хільчевського і В.В. Гребеня. К.: Інтерпрес 2014. 163 с.
3.	Закон України «Про туризм», 1995. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/324/95-%D0%B2%D1%80#Text	 
4.	Любіцева О.О., Панкова Є.В., Стафійчук В.І. Туристичні ресурси України : навч. посіб.  К. : Альтерпрес, 2007. 369 с. 
5.	Пасічник М.П., Ільїн Л.В., Хільчевський В.К. Сапропелеві рекреаційно-туристичні ресурси озер Волинської області. Луцьк : Волиньполіграф, 2021. 172 с.
6.	Смаль І.В. Туристичні ресурси світу. Ніжин: Вид-во Ніжинського держ. ун-ту ім. М. Гоголя, 2010. 336 с.
7.	Фоменко Н.В. Рекреаційні ресурси та курортологія. К.: Центр навчальної літератури, 2007. 312 с.
        
    
            Заплановані освітні заходи та методи викладання
        
        
            Виконання поставлених завдань дозволять випускнику досягти наступних компетенцій:
- Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності – К 04.
- Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій - К07.
- Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями - К08.
- Прагнення до збереження природного навколишнього середовища – К11.
- Знання та розуміння теоретичних основ наук про Землю як комплексну природну систему.– К13.
- Здатність до всебічного аналізу складу і будови геосфер - К17.
- Здатність проводити моніторинг природних процесів - К19.
лекції, практичні
        
    
            Методи та критерії оцінювання
        
        
            тест, бліц опитування, захист практичних робіт, дискурс Завершується дисципліна – іспитом. 
        
    
            Мова викладання
        
        
            Українська
        
    Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
 
                    
                            Ольга
                            Іванівна
                            Лук’янець 
                        
                        
                            Гідрології та гідроекології 
Географічний факультет
                    Географічний факультет
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни
                        Гідрології та гідроекології
                    
                    
                        Географічний факультет