Оцінка рекреаційного потенціалу водних об'єктів України

Освітня програма: Управління та екологія водних ресурсів, бакалавр, 2020

Структурний підрозділ: Географічний факультет

Назва дисципліни
Оцінка рекреаційного потенціалу водних об'єктів України
Код дисципліни
ВБ.1.2.9
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
6 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
5
Результати навчання
отримання студентами знань про рекреаційне водокористування, уявлень про особливу роль водних об'єктів в рекреації. Можливість відпочинку на воді, займатися різноманітними видами спорту, мікрокліматичний комфорт, естетична дія берегових мальовничих мальовничих ландшафтів, зміна вражень - все це, діючи в комплексі, сприяє тому, що водойми цілком можна вважати природними лікувальницями.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
необхідно ознайомити студентів з: - умовами впливу географічного положення на рекреаційне значення водних об'єктів; - впливом гідрологічного режиму на рекреаційне значення водних об'єктів; - специфікою впливу гідрохімічного та гідробіологічного режиму на рекреаційне значення водних об'єктів; - впливом економічної і транспортної освоєності території; - впливу складу учасників водогосподарського комплексу на водосховищах; - впливом стану якості води, основних заходів з охорони природних вод від забруднення стічними водами; - методами оцінювання рекреаційного потенціалу водних об’єктів.
Зміст навчальної дисципліни
Провідна роль водної компоненти природного комплексу простежується протягом всієї історії людства і в усіх сферах діяльності людини: від розселення до розваг. В XXI ст. використання води в рекреаційних цілях ставиться в один ряд з господарсько-питним водопостачанням, промисловим, сільськогосподарським і енергетичним водокористуванням. Рекреаційне водокористування трактується як діяльність населення, пов'язана з відпочинком, спортом і туризмом на акваторії та узбережжі водних об’єктів. Фактично ж зона рекреаційного водокористування досягає 1,5-2 км від урізу води за рахунок територій дальніх прогулянок. Студенти мають засвоїти основи наукового аналізу та оцінювання ресурсів рекреаційного водокористування, основою якого служать водні об'єкти, рекреаційний потенціал яких полягає в сукупності компонентів водних (аквальних) і берегових (територіальних) комплексів, їх властивостях та окремих параметрах, які дозволяють найбільш повно задовольнити потреби в різних видах дозвілля.
Рекомендована та необхідна література
1. Бейдик О.О. Рекреаційні ресурси України : навч. посіб. К. : Альтерпрес, 2009. 400 с. 2. Водний фонд України. Штучні водойми. Водосховища і ставки / За ред. В.К. Хільчевського і В.В. Гребеня. К.: Інтерпрес 2014. 163 с. 3. Закон України «Про туризм», 1995. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/324/95-%D0%B2%D1%80#Text 4. Любіцева О.О., Панкова Є.В., Стафійчук В.І. Туристичні ресурси України : навч. посіб. К. : Альтерпрес, 2007. 369 с. 5. Пасічник М.П., Ільїн Л.В., Хільчевський В.К. Сапропелеві рекреаційно-туристичні ресурси озер Волинської області. Луцьк : Волиньполіграф, 2021. 172 с. 6. Смаль І.В. Туристичні ресурси світу. Ніжин: Вид-во Ніжинського держ. ун-ту ім. М. Гоголя, 2010. 336 с. 7. Фоменко Н.В. Рекреаційні ресурси та курортологія. К.: Центр навчальної літератури, 2007. 312 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Виконання поставлених завдань дозволять випускнику досягти наступних компетенцій: - Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності – К 04. - Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій - К07. - Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями - К08. - Прагнення до збереження природного навколишнього середовища – К11. - Знання та розуміння теоретичних основ наук про Землю як комплексну природну систему.– К13. - Здатність до всебічного аналізу складу і будови геосфер - К17. - Здатність проводити моніторинг природних процесів - К19. лекції, практичні
Методи та критерії оцінювання
тест, бліц опитування, захист практичних робіт, дискурс Завершується дисципліна – іспитом.
Мова викладання
Українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Ольга Іванівна Лук’янець
Гідрології та гідроекології
Географічний факультет

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Гідрології та гідроекології
Географічний факультет