Сучасні міжнародні стандарти та системи оцінювання при геологорозвідувальних роботах
Освітня програма: Геологія (2 рівень)
Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут "Інститут геології"
Назва дисципліни
Сучасні міжнародні стандарти та системи оцінювання при геологорозвідувальних роботах
Код дисципліни
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
3 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
7
Результати навчання
• Знання про розвиток стандартів геологічного вивчення в різних регіонах світу
• Знання вимог до визначення запасів і ресурсів корисних копалин в Україні та різних регіонах світу відповідно до міжнародних стандартів (Комітету з міжнародних стандартів звітності по запасах твердих корисних копалин (CRIRSCO), в системі управління Товариства інженерів-нафтовиків. Класифікація SPE (PRMS), згідно з Рамковою класифікацією ООН енергетичних і мінеральних запасів і ресурсів та ін.)
• Вміння визначати групи складності геологічної будови окремих ділянок надр та оцінювати достовірність геологічної інформації
• Вміння визначати ступінь геологічного та техніко-економічного вивчення ділянок надр та обґрунтовувати методи пошуково-оцінювальних та розвідувальних робіт, які доцільно проводити
• Вміння користуватись сучасними міжнародними стандартами оцінювання при геологорозвідувальних роботах
• Вміння формувати письмових звітів про оцінку родовищ корисних копалин
Форма навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
Знати базові принципи підрахунку та класифікації запасів, статистичного аналізу та математичних методів у геології
Володіти навичками роботи з геологічними розрізами, крупномасштабними картами та планами підрахунку запасів корисних копалин, електронними таблицями та іншими джерелами даних.
Зміст навчальної дисципліни
В рамках дисципліни відбувається ознайомлення з головними відмінностями проведення геологорозвідувальних робіт та оцінки запасів корисних копалин за вимогами вітчизняних нормативних документів та міжнародних стандартів. Вивчаються особливості застосування Committee for Mineral Reserves International Reporting Standards CRIRSCO, International Framework Classification for Mineral Reserves and Resources (UNFC), SRE-PRMS та інш. Студенти набувають практичних навичок аналізу результатів геологорозвідувальних робіт на різних стадіях освоєння надр.
Рекомендована та необхідна література
1. Класифікація запасів і ресурсів корисних копалин Державного фонду надр. №432 від 5.05.1997р.
2. Г.І. Рудько, О.В. Нецький, М.В. Назаренко, С.А. Хоменко Національні та міжнародні системи класифікації запасів і ресурсів корисних копалин: стан та перспективи гармонізації. Київ - Чернівці: Букрек, 2012. - 240 с.
3. Рудько Г.І., Курило М.М., Радованов С.В. Геолого-економічна оцінка родовищ корисних копалин. К.: АДЕФ-Україна, 2011. 384 с.
4. Сравнительный анализ Рамочной классификации ископаемых энергетических и минеральных ресурсов Организации Объединенных Наций. Серия публикаций ЕЭК по энергетике. 2009. № 33. - 82 с.
5. Australasian Code for Reporting of Exploration Results, Mineral Resources and Ore Reserves//http://www.jorc.org/docs/JORC_code_2012.pdf
Заплановані освітні заходи та методи викладання
лекційні i семінарські заняття, письмові роботи, графічне та програмне представлення, самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
Семестрове оцінювання: 1) Контрольна робота – 20 балів (рубіжна оцінка 12 балів) 2) Оцінка за роботу на практичних та семінарських заняттях – 40 балів (рубіжна оцінка 24 балів)
Підсумкове оцінювання знань у кінці семестру проводиться у вигляді письмового іспиту. Максимальна оцінка 40 балів, рубіжна оцінка 24 бали. На іспиті студент письмово відповідає на запитання білету. Під час обговорення результатів письмового іспиту студенту можуть бути задані додаткові запитання у рамках програми навчальної дисципліни. Іспит виставляється за результатами написання студентом письмової екзаменаційної роботи. Підсумкове оцінювання у формі іспиту є обов’язковим.
Мова викладання
українська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни