Технології ділового спілкування
Освітня програма: Соціальні технології
Структурний підрозділ: Факультет соціології
Назва дисципліни
Технології ділового спілкування
Код дисципліни
ОК11
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
3 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
5
Результати навчання
Знати:
1.1 основні поняття та концепції ділового спілкування; основні моделі спілкування; особливості зворотного зв’язку у діловому спілкуванні;
1.2 особливості спілкування між різними функціональними позиціями у організації та бізнесі; особливості спілкування у соціальному лідерстві та соціальному партнерстві; особливості соціального прогнозування як інструменту соціального передбачення, дослідження та вирішення соціальних проблем
Вміти:
2.1 застосовувати отримані знання на практиці; оперувати основними термінами, поняттями та технологіями ділового спілкування; здійснювати аналітичну роботу щодо оцінки ефективності ділового спілкування; оволодіння різними моделями спілкування;
2.2 оволодіння технологіями індивідуального та групового прийняття рішень; оволодіння навичками рефлексії, як засобу управління спілкуванням; застосовувати соціальне прогнозування як інструменту соціального передбачення, дослідження та вирішення соціальних проблем
Форма навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Вміти працювати з наукової літературою та першоджерелами
2. Знати теоретичні засади розвитку соціальних комунікацій
3. Розуміти базові моделі соціальних комунікацій
4. Знати базові моделі соціальних технологій
Зміст навчальної дисципліни
І. Комунікація у сфері міжособистісних відносин.
1. Поняття і сутність технологій ділового спілкування.
2. Міжособистісне спілкування. Форми і засоби передачі інформації. Моделі спілкування.
ІІ. Організація комунікації в інформаційному просторі.
3. Спілкування і комунікація як унікальні інструменти передачі інформації та отримання зворотного зв’язку.
4. Форми організації ділової комунікації в інформаційному просторі: обговорення, дискусія, спір.
ІІІ. Комунікація у просторі соціальних інститутів.
5. Соціальне прогнозування як інструмент соціального передбачення, дослідження та вирішення соціальних проблем.
6. Соціальне проектування як різновид усвідомленої інноваційної діяльності.
IV. Спілкування у сфері організаційних взаємодій.
7. Спілкування та комунікація в організації. Управління та керівництво комунікацією в організаціях.
8. Використання соціального інформаційного простору у реалізації соціальних інновацій в організаціях.
Рекомендована та необхідна література
1. Додонов О. Г. Інформаційна політика в Україні: стратегія розвитку / О. Г. Додонов, О. В. Литвиненко, В. В. Жигалюк [та ін.] // Стратегії розвитку України: теорія і практика / за ред. О. С. Власюка. – К. : НІСД, 2002. – С. 613.
2. Кайлюк Є.М. Психологія управління / Є.М. Кайлюк Є.М., Г.Г. Фесенко – Харків: ХНАМГ, 2007. – 183 с.
3. Кубрак О.В. Етика ділового повсякденного спілкування / О.В. Кубрак. – Суми: ВТД «Університетська книга», 2002. – 208 с.
4. Палеха Ю.І. Етика ділових відносин. – К.: Кондор, 2008. – 356 с.
5. Психология и этика делового общения: Учебник для вузов / Под. ред. проф. В.Н.Лавриненко. – 4-е изд. – М.: ЮНИТИ-ДАНА, 2003. – 415 с.
6. Курбатов В.И., Курбатова О.В. Социальное проектирование. – Учебное пособие. – Ростов н/Д.: Фенікс, 2001. – 416 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, практичні заняття, самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
1. Індивідуальна та групова робота на практичних заняттях: РН1.1, РН1.2, РН2.1, РН2.2– 36 балів.
2. Аналітичне підсумкове завдання з теми 11 «Спілкування у сфері організації взаємодії» РН1.1, РН1.2, РН2.1, РН2.2- 24 балів
підсумкове оцінювання у формі іспиту РН1.1, РН1.2, РН2.1, РН2.2 – до 40 балів
Мова викладання
українська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни