Соціально-педагогічна креативність та творчість

Освітня програма: Соціальна педагогіка бак

Структурний підрозділ: Факультет психології

Назва дисципліни
Соціально-педагогічна креативність та творчість
Код дисципліни
ВБ 3.2.4.
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
7 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
Форма навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
Знання основ філософії, психології, базових концепцій розвитку і соціалізації особистості, основних напрямів і функцій діяльності соціального педагога.
Зміст навчальної дисципліни
Сучасний соціальний педагог повинен йти в ногу з сьогоденням. Він має швидко орієнтуватись в багатоманітності соціальних змін, нововведень, адаптивно реагувати на існуючі соціальні виклики і запити, якісно впливати на процес позитивної соціалізації особистості, постійно оновлювати підходи і способи виконання професійних функцій. Іншими словами, потрібна постійна робота над собою, творчим саморозвитком і самовдосконаленням. Дисципліна покликана призвичаїти майбутніх соціальних педагогів до вміння самостійно думати, володіти критичним і творчим мисленням, розвивати творчі ресурси і особистісний потенціал. Особлива увага буде приділена ознайомленню і практичному розвитку навичок креативності, як необхідної умови становлення творчої особистості, здатної виходити за межі існуючих знань, поглядів і думок, створювати нові і оригінальні продукти мислення. В програму курсу включена техніка розвитку креативного мислення Едварта ДеБона.
Рекомендована та необхідна література
Кабусь Н. Д. Професійна творчість соціального педагога: суть та основні напрями // Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах. - 2013. - Вип. 32. - С. 221-228. Михайлишин Г. Й., Мандро Л. О. Навички особистої ефективності як складова професійної компетентності соціального працівника // Освіта дорослих: теорія, досвід, перспективи. 2021. Вип. 1(19). С. 92-102. Спіріна Т. Прийняття ефективних рішень як складова професійної культури соціального працівника. In: Information and innovative technologies in the turbulence era. Katowice, 2022. C. 231-248. Barron F., Harrington D. Creativity, intelligence and personality // Ann. Rev. of Psychol. V. 32. – 1981. P. 439–476. Dix H., Howells A. Creative approaches to Social Work practice Learning. Critical Publishing – 2022. 226 p. Torrance E. P. The nature of creativity as manifest in the testing // R. Sternberg, T. Tardif (eds.). The nature of creativity. Cambridge: Cambr. Press, – 1988. P. 43–75.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції, семінарські заняття, завдання з самостійної роботи. Опитування, дискусія, практичне (індивідуальне та групове) завдання, модульна контрольна робота.    
Методи та критерії оцінювання
Оцінювання студентів здійснюється під час усіх видів навчальних занять і за результатами самостійної роботи. Рефлексивні звіти, творчо-пошукові роботи – 30 балів (по 4-6 балів); опитування, дискусії, моделювання ситуацій – 30 балів (по 2-4 бали); самооцінювання – 10 балів; модульні контрольні роботи (практичні завдання) – 30 балів. Залік зараховується за результатами роботи студента впродовж семестра. Обов’язковим для отримання заліку є виконання модульних контрольних робіт та здобуття сумарно не менше 60 балів. Схема оцінювання: - Зараховано (60-100 балів) - Не зараховано (0-59 баліів)
Мова викладання
Українська

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра соціальної реабілітації та соціальної педагогіки
Факультет психології