Інформаційна безпека в медіа: лінгвістична компетенція

Освітня програма: Українська філологія та західноєвропейська мова

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Інформаційна безпека в медіа: лінгвістична компетенція
Код дисципліни
ВБ 2.4
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
3 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПРН 3. Застосовувати сучасні методики і технології, зокрема інформаційні, для успішного й ефективного здійснення професійної діяльності та забезпечення якості дослідження в конкретній філологічній галузі. ПРН 6. Застосовувати знання про експресивні, емоційні, логічні засоби мови та техніку мовлення для досягнення запланованого прагматичного результату й організації успішної комунікації ПРН 24.2. Знання засобів інформаційної безпеки в медіа ПРН 27.2. Знання піар-технологій у медійній комунікації
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1) знати теоретичні диференційні критерії розрізнення різних типів медійної комунікації; техніки та методики традиційного лінгвістичного аналізу одиниць мови; 2) вміти аналізувати медійний текст із увагою до екстра- та інтралінгвальних факторів формування медійного стилю (стилю масової інформації); 3) володіти елементарними навичками наукового дослідження та управління інформацією із застосуванням новітніх наукових парадигм; аналітичного ставлення до впливового потенціалу одиниць усіх рівнів системи української мови; роботи з мультимедійними текстами та електронними джерелами; взаємодії і співробітництва у навчанні у ситуаціях пошукового характеру.
Зміст навчальної дисципліни
У межах дисципліни систематизуються знання студентів про вплив засобів масової інформації в аспекті вимог інформаційної безпеки, розглядаються правові підстави безпечної інформаційної діяльності в різних комунікативних сферах, аналізуються стратегічні параметри впливу медіа. Навчальна дисципліна, що є частиною вибіркового блоку «Медіалінгвістика», узагальнює знання попередніх курсів і створює підґрунтя для вивчення подальших курсів із медійної лінгвістики.
Рекомендована та необхідна література
1. Жаботинська, С. Наративні політичні концепти: методика лінгвокогнітивного аналізу // Н.В. Петлюченко. Концепти і контрасти. Одеса: Видавничий дім «Гельветика», 2017. С. 30–40. 2. Климентова О.В., П’ятецька О.В. Інформаційна безпека в медіа: лінгвістична компетенція / Навчально-методичний комплекс. Київ: Азимут- Україна, 2021. 96 с. 3. Компанцева Л.Ф. Лінгвістична експертиза соціальних мереж. Київ: 2018. 317 с. 4. Кутуза Н.В. Сугестія і маніпуляція: спільні і відмінні ознаки різновидів комунікативного впливу//Записки з українського мовознавства, 2019. No 24, т.2, 178 – 189. 5. Петрик В.М., Присяжнюк М.М., Компанцева Л.Ф та ін. Сугестивні технології маніпулятивного впливу. Київ : ЗАТ “ВІПОЛ”, 2011. 248 6. Почепцов Г.Г. Від покемонів до гібридних війн: нові комунікативні технології ХХІ століття: монографія. Київ: Видавничий дім "Києво- Могилянська академія", 2017.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції, семінарські заняття. Відповідь на семінарському занятті, доповідь-аналіз наукової літератури, виконання аналітичних завдань, контрольна робота з відкритими відповідями
Методи та критерії оцінювання
Упродовж семестру здійснюється оцінювання відповідно до видів робіт та форм контролю, описаних у п. 7.1. Залік виставляється за результатами роботи студента впродовж усього семестру і не передбачає додаткових заходів оцінювання. Студенти, які набрали мінімально позитивну кількість балів - 60, отримують - "зараховано". Студенти, які не набрали мінімально позитивну кількість балів - 60, отримують - "незараховано". Студентам, які за семестр набрали сумарно менше ніж 60 балів, для складання заліку необхідно скласти матеріал за темами, за якими виникла заборгованість, у вигляді написання самостійних робіт, рефератів або ж за потреби написати контрольну роботу.
Мова викладання
українська

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра стилістики та мовної комунікації
Навчально-науковий інститут філології