Варіативність англійської мови у 21-му столітті

Освітня програма: «Англійська мова та література (мова навчання англійська)»

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Варіативність англійської мови у 21-му столітті
Код дисципліни
OK 3
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПРН 4. Цінувати різноманіття та мультикультурність світу й керуватися у своїй діяльності сучасними принципами толерантності, діалогу та співробітництва. ПРН 11. Демонструвати поглиблені знання з обраної філологічної спеціалізації. ПРН 18. Брати участь у вузько спеціальних філологічних семінарах, конференціях, наукових гуртках, дискусіях.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Успішне опанування дисципліни передбачає рівень володіння англійською мовою не нижче В2 за шкалою CEFR. Крім того, студенти мають: знати організацію мовної системи, основні мовознавчі поняття і терміни; основні варіанти англійської мови; уміти оперувати базовою термінологією та понятійним апаратом лінгвістики; володіти елементарними навичками лінгвістичного аналізу, аналізу та інтерпретації процесів розвитку мови.
Зміст навчальної дисципліни
Дисципліна передбачає надання студентам цілісного уявлення про завдання і методи діалектологічних та соціолінгвістичних досліджень у мовознавстві; визначення основних підходів до вивчення сучасних особливостей варіантів англійської мови та методики діалектологічних та соціолінгвістичних досліджень; ознайомлення студентів з існуючою картографією сучасних англійських діалектів та варіантів, та встановлення співвідношення між діалектом та діалектним вкрапленням у стандартне мовлення.
Рекомендована та необхідна література
Bergs, A., & Brinton, L. (Eds.). (2017). Varieties of English. Walter de Gruyter GmbH & Co KG. Chambers, J. K., & Schilling, N. (Eds.). (2018). The handbook of language variation and change. John Wiley & Sons. Johnson, K. (2021). The History of Late Modern Englishes: An Activity-based Approach. Routledge. Han, L. (2019). A Review of the major varieties of English language. International Education Studies, 12(2), 93–99. Hickey, R. (Ed.). (2020). The handbook of language contact. John Wiley & Sons. Kirkpatrick, A. (Ed.). (2020). The Routledge handbook of world Englishes. Routledge. Melchers, G., Shaw, P., & Sundkvist, P. (2019). World Englishes. Routledge. Nelson, C. L., Proshina, Z. G., & Davis, D. R. (Eds.). (2020). The handbook of world Englishes. John Wiley & Sons. Trudgill, P., & Hannah, J. (2017). International English: A guide to varieties of English around the world. Routledge.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Заплановані навчальні заходи включають лекції, практичні заняття, самостійну роботу студента і передбачають: лінгвістичний аналіз мовного матеріалу, аналітичні доповіді, наукові дискусії. Дисципліна викладається за допомогою пояснювально-ілюстративного, евристичного та дослідницького методів, а також методів активного навчання, що передбачає залученість студентів до навчального процесу, допомагає розвинути у них аналітичне мислення, розкрити їхній науковий і творчий потенціал.
Методи та критерії оцінювання
Форма підсумкового контролю – залік. Залік виставляється за результатами роботи студента впродовж усього семестру і не передбачає додаткових форм оцінювання, якщо студенти набрали 60–100 балів. Студенти, які набрали менше 60 балів, мають підготувати письмовий аналіз мовного матеріалу з обґрунтуваннями або написати тест. Оцінювання здійснюється під час усіх видів навчальних занять і за результатами самостійної роботи.
Мова викладання
Англійська

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра англійської філології та міжкультурної комунікації
Навчально-науковий інститут філології