Частина 5 Історія польської літератури І пол. ХХ ст.

Освітня програма: Польська мова і література, англійська та литовська мови

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Частина 5 Історія польської літератури І пол. ХХ ст.
Код дисципліни
ОК.13
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
6 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
6
Результати навчання
ПРН 2. Ефективно працювати з інформацією: добирати необхідну інформацію з різних джерел, зокрема з фахової літератури та електронних баз, критично аналізувати й інтерпретувати її, впорядковувати, класифікувати й систематизувати. ПРН 6. Використовувати інформаційні й комунікаційні технології для вирішення складних спеціалізованих задач і проблем професійної діяльності. ПРН 15. Здійснювати лінгвістичний, літературознавчий та спеціальний філологічний аналіз текстів різних стилів і жанрів. ПРН 22.2. Мати навички інтерпретації та перекладу польськомовних і литовськомовних текстів різних стилів і жанрів. ПРН 23.2. Застосовувати знання з царини балто-слов’янського лінгвокультурного континууму в практиці перекладу. ПРН 24.2. Застосовувати усталені в перекладознавстві методи і стратегії для усного та письмового перекладу.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Для вивчення курсу студент повинен успішно опанувати попередні літературознавчі дисципліни освітньої програми; володіти базовою літературознавчою термінологією; вміти застосувати різні методології до аналізу художнього тексту.Студент повинен успішно опанувати такі навчальні дисципліни: «Вступ до літературознавства», «Історія зарубіжної літератури», «Історія польської літератури» та знати: основні літературознавчі поняття; принципи аналізу літературного тексту; особливості літературних жанрів; основи поетики; вміти: застосовувати літературознавчий інструментарій на практиці; аналізувати всі рівні художнього тексту – тематичний, композиційний, наративний, поетичний. володіти елементарними навичками спілкування на літературознавчі теми; аналізу художнього тексту.
Зміст навчальної дисципліни
Предметом вивчення є польська література доби Молода польща та міжвоєнного ХХ-ляття, а аткож періоду ІІ світової війни. Мета курсу - дати студентам-полоністам узагальнені систематизовані відомості про динаміку розвитку польської культурно-літературної традиції від давнини до сучасності як системи, сформувати розуміння основних тенденцій літературного процесу в окремій слов’янській країні, акцентуючи увагу на традиціях і новаторстві, простежити загальнонаціональну специфіку розвитку слов’янських літератур у взаємозв’язках та у зв’язках із європейськими культурами; ознайомити з найвагомішими надбаннями польської літератури. Студенти мають знати головні події в історії суспільно-політичного та культурного життя Польщі і Європи ХХ ст.; основні тенденції світового літературного процесу, зокрема в межах першої пол. ХХ століття та національну специфіку польської літератури ; найвизначніших авторів, їх життєвий шлях та творчі здобутки; тексти найвідоміших творів, їхню рецепцію та осмислення у науковому дискурсі
Рекомендована та необхідна література
Antologia liryki Młodej Polski, oprac. Ireneusz Sikora, Wrocław 1990. Głowiński M., A.Okopień-Sławińska, J.Sławiński. Zarys teorii literatury, Warszawa, 1972. Głowiński M., T. Okopień-Sławińska i in. Podręczny słownik terminów literackich. , Warszawa, 1997 Ihnatowicz E., Literatura Polska drugiej połowy XIX w. (1864-1914), Warszawa, 2000. Krzyżanowski J., Neoromantyzm polski, Wrocław, 1963 Kulczycka-Saloni J., I. Maciejewska, A. Z. Makowiecki, R. Taborski, Młoda Polska, Warszawa 1991 Literatura okresu Młodej Polski, t. I - 4 /Obraz literatury polskiej XIX i XX wieku, seria V/, Warszawa 1968-76. Nycz R., Język modernizmu. Prolegomena historycznoliterackie, Wrocław 1997. Obraz literatury polskiej XIX i XX wieku. t.t.I-IV, Warszawa, 1968-1977 Wyka K., Modernizm polski, Kraków, 1959
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Робочою програмою навчальної дисципліни передбачено проведення лекційних та семінарських занять, а також самостійну роботу студента. Форми навчання включають усні відповіді та групові дискусії на семінарських заняттях, індивідуальні завдання, доповіді у форматі презентацій у PowerPoint.
Методи та критерії оцінювання
Форма підсумкового контролю – екзамен. Оцінка формується як сума балів, набраних у процесі засвоєння матеріалу з усіх тем курсу та виконання самостійних завдань. Студент може набрати максимально 100 балів – 60 за усні відповіді на семінарських заняттях, за виконання індивідуального завдання, за підготовку доповіді у форматі презентацій у PowerPoint. Студентам, які за семестр набрали сумарно менше 60 балів, для складання заліку необхідно скласти матеріал за темами, за якими виникла заборгованість. Підсумкове оцінювання результатів навчання здійснюється за єдиною 100-бальною шкалою.
Мова викладання
польська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни