Реалізм: сучасні дискусії навколо питання
Освітня програма: Літературна творчість, українська мова і література та англійська мова
Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології
Назва дисципліни
Реалізм: сучасні дискусії навколо питання
Код дисципліни
ВБ.1.07
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
8 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПРН 7 Розуміти основні проблеми філології та підходи до їх розв’язання із застосуванням доцільних методів та інноваційних підходів. ПРН 13 Аналізувати й інтерпретувати твори української та зарубіжної художньої літератури й усної народної творчості, визначати їхню специфіку й місце в літературному процесі (відповідно до обраної спеціалізації). ПРН 19 Мати навички участі в наукових та/або прикладних дослідженнях у галузі філології. ПРН 21.1 Знати теорію літератури як галузь літературознавства, що з’ясовує специфіку літератури як виду мистецтва, виявляє шляхи і засоби проникнення в зміст кожного конкретного художнього твору й дає можливість зрозуміти специфіку літературного процесу через побутування в ньому таких типових структур, як рід, жанр, стиль. ПРН 23.1 Інтерпретувати художні твори за їхніми жанровими, поетико-стильовими особливостями.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Знати основи літературознавства, давню і нову українську літературу, основи української та зарубіжної культури, історію зарубіжної літератури (у межах університетських програм).
Уміти аналізувати художні особливості творів різних жанрів і стилів. Мати навички використовувати здобуті знання для написання рефератів, анотацій, рецензій, статей та ін.
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни – поглибити знання студентів-філологів про реалізм як літературний напрям, ознайомити їх із суттю дискусій навколо питань його виникнення, часових меж, естетичних засад і принципів, взаємодії з іншими літературними напрямами, творчості чільних представників.
Рекомендована та необхідна література
Астаф’єв О. Реалізм: варіації на тему гносеології // Філологічні семінари. К. : ВПЦ "Київський університет" 2001. Вип. 4: Сучасна наука про літературу: "больові точки". С. 38–48.
Баган О. Стиль реалізму в літературі: ідеологія, естетичні засади, поетика // Дивослово: українська мова й література в навчальних закладах: щомісячний науково-методичний журнал. Київ, 2015. № 10. С. 55–61.
Козак С. Між романтизмом і реалізмом // Літературно-культурологічні меморабіліа. Перемишль, 2017. С. 103–116.
Муравецька Я. Реалізм у теоретичному осмисленні Івана Нечуя-Левицького. Електронне видання Київського університету імені Бориса Грінченка «Синопсис: текст, контекст, медіа». 2018. № 3(23).
Рева-Лєвшакова Л. В. Українське літературознавство у колі дискусій про новий реалізм першої третини ХХ століття ⁄⁄ Проблеми сучасного літературознавства: зб. наук. пр. Одеса, 2016. Вип. 22. С. 42–53.
Тверітінова Т.І. Історія зарубіжної літератури ХІХ століття. Доба реалізму. К., 2020.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Освітні заходи протягом семестру: відповіді на занятті, доповнення, участь у дискусії, контрольна робота, презентації.
Методи викладання: лекція, семінарське заняття, самостійна робота.
Методи та критерії оцінювання
Відповіді на занятті: мінімум – 1 б., максимум – 5 б.
Доповнення та участь у дискусіях: мінімум – 1 б., максимум – 2 б.
Реферативні завдання: мінімум – 1 б., максимум – 10 б.
Контрольна робота: мінімум – 1 б., максимум – 20 б.
Форма підсумкового оцінювання – залік.
Шкала оцінювання:
не зараховано: 0–59 б.
зараховано: 60–100 б.
Мова викладання
Українська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни