Аналіз художнього твору: практикум

Освітня програма: Літературна творчість, українська мова і література та англійська мова

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Аналіз художнього твору: практикум
Код дисципліни
ВБ.1.02
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
6 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
5
Результати навчання
ПРН 3 Організовувати процес свого навчання й самоосвіти. ПРН 7 Розуміти основні проблеми філології та підходи до їх розв’язання із застосуванням доцільних методів та інноваційних підходів. ПРН 15. Здійснювати лінгвістичний, літературознавчий та спеціальний філологічний аналіз текстів різних стилів і жанрів. ПРН 21.1 Знати теорію літератури як галузь літературознавства, що з’ясовує специфіку літератури як виду мистецтва, виявляє шляхи і засоби проникнення в зміст кожного конкретного художнього твору й дає можливість зрозуміти специфіку літературного процесу через побутування в ньому таких типових структур, як рід, жанр, стиль.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
До початку вивчення цього курсу студенти мають знати основні напрями сучасних літературознавчих досліджень; зв’язок літературознавства з іншими гуманітарними дисциплінами; володіти основними фактологічними знаннями гуманітарного характеру.
Зміст навчальної дисципліни
Метою викладання дисципліни є надання студентам комплексу теоретичних і практичних знань, необхідних для оволодіння сучасною методикою аналізу літературних творів, вироблення системних принципів та засобів аналітичного мислення, вміння розуміти й інтерпретувати текст художнього твору. Анотація: Дисципліна спрямована на критичне прочитання художніх текстів, застосування принципів та прийомів аналізу твору як феномену літератури. Протягом вивчення дисципліни студенти застосовують методику літературознавчих досліджень на практиці, пізнають естетичну природу слова, вдосконалюють технологію декодування текстів.
Рекомендована та необхідна література
1. Антологія світової літературно-критичної думки ХХ ст. / За ред. М. Зубрицької. 2-ге вид., доповнене. Львів, 2002. 2. Гнатюк М. Сучасні підходи до аналізу літературних творів. Навчально-методичний комплекс. К., 2020. 3. Літературознавча енциклопедія: У двох томах. Т.1, 2. / Авт.-уклад. Ю. Ковалів. К., 2007. 4. Потебня О. Поетика і естетика слова. К., 1991. 5. Ткаченко А. Мистецтво слова (Вступ до літературознавства). К., 1998. 6. Фізер І. Психолінгвістична теорія літератури Олександра Потебні: Метакритичне дослідження. К., 1996. 7. Франко І. Із секретів поетичної творчості // Франко І. Зібр. творів: У 50-и т. К., 1981. Т. 31. С. 45–119. 8.Червінська О. Рецептивна поетика. Історико-методологічні та теоретичні засади: Навч. посібник. Чернівці, 2001.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Методи: практичні заняття, самостійна робота, аналітична робота з першоджерелами. Заходи: усна відповідь, евристична бесіда, участь у дискусії, творчий проект, творче завдання, реферативне завдання, завдання підсумкового контролю на іспит.
Методи та критерії оцінювання
Форма підсумкового контролю – іспит. За видами робіт студент може набрати таку кількість балів: усна відповідь, евристична бесіда – 1- 5 участь у дискусії – 1 - 8 творчий проект – 1-10 творчі завдання (есей, рецензія) – 1-12 реферативні завдання – 1-12. Екзаменаційна оцінка формується як сума усіх балів, набраних упродовж семестру та складання письмового іспиту: 0-59 – не зараховано, 60-100 - іспит складено.
Мова викладання
Українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни