Полікритика

Освітня програма: Літературна творчість, українська мова і література та англійська мова

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Полікритика
Код дисципліни
ОК.25
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
8 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
ПРН 7. Розуміти основні проблеми філології та підходи до їх розв’язання із застосуванням доцільних методів та інноваційних підходів. ПРН 8.Знати й розуміти систему мови, загальні властивості літератури як мистецтва слова, історію української мови і української літератури, і вміти застосовувати ці знання у професійній діяльності. ПРН 15. Здійснювати лінгвістичний, літературознавчий та спеціальний філологічний аналіз текстів різних стилів і жанрів. ПРН 16. Знати й розуміти основні поняття, теорії та концепції обраної філологічної спеціалізації, уміти застосовувати їх у професійній діяльності. ПРН 19. Мати навички участі в наукових та/або прикладних дослідженнях у галузі філології.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Необхідною умовою доступу до дисципліни «Полікритика» є такі компетентності студента: здобувач освіти повинен: 1) знати основні етапи розвитку світової літературознавчої думки, основи літературознавчого аналізу художніх творів; основні філософські праці, у яких осмислюється естетичний досвід різних епох; чинники формування літературних шкіл у процесі розвитку науки про словесність; 2) уміти: оперувати основними термінами та поняттями, характеризувати основні постулати літературознавчих методологій; систематизувати літературні факти та явища, давати їм об’єктивну оцінку та самостійно їх досліджувати, використовуючи напрацювання певної методологічної школи; 3) володіти елементарними навичками - застосовувати на практиці здобуті знання (під час написання рефератів, модульних контрольних робіт, виконання індивідуальних завдань – написання статей, систематизації літератури із обраного питання тощо).
Зміст навчальної дисципліни
Полікритика забезпечує формування в здобувачів освіти професійно-орієнтованої компетентності та передбачає опанування найновішими літературознавчими методологіями, спрямованими на всебічний аналіз художнього твору та літературного процесу. Мета навчальної дисципліни: засвоєння в повному обсязі різноманітних методів літературознавчих досліджень як системи теоретичної і практичної дослідницької діяльності, як комплексу логічних прийомів критичної рецепції, формування системи знань про такі методи аналізу, як психоаналітичний, герменевтичний, феноменологічний, рецептивний (рецептивна естетика), структурно-семіотичний, деконструктивістський, гендерний (феміністична критика), постколоніальна критика, екокритика, літературознавча оніристика, валенсеологія та навичок у їх використанні.
Рекомендована та необхідна література
1.Баррі П. Вступ до теорії: літературознавство та культурологія. Київ, 2008. 2. Зборовська Ніла. Психоаналіз і літературознавство. Київ.,2003. 3. Козлик І. Літературознавчий аналіз художнього тексту / твору в умовах сучасної міжнаукової і міжгалузевої взаємодії. Брно,2020. 4.Мітчелл Дж. Психоаналіз і фемінізм. Львів, 2004. 5.Нич Р. Світ тексту: поструктуралізм і літературознавство. Львів, 2007. 6. Печарський А. Сучасний психоаналіз і українська література // Філологічні семінари. Парадигма сучасного літературознавства: світовий контекст. 2013. Вип.16. 7.Пригодій С. та інші. Архетипна критика американської літератури. Київ-Сімферополь,2008. 8.Пригодій С. Полікритика американського неоромантизму (шляхетність, химерність, утопія). Київ,2012. 9.Фізер М. Американське літературознавство. Історико-критичний нарис. Київ, 2006. 10. Фізер І.Філософія літератури. Київ,2012. (вибрані розділи).
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Освітні заходи: індивідуальні завдання (максимальна оцінка 15, мінімальна – 10.5 балів) відповіді на семінарах (максимальна оцінка 2, мінімальна – 1 бал), іспит. Методи викладання : лекційні та семінарські заняття, самостійна робота.
Методи та критерії оцінювання
Підсумкове оцінювання проводиться у формі іспиту. Максимальна кількість балів на іспиті – 40 балів, мінімальна кількість балів (позитивна оцінка), які додаються до семестрових, – 24 бали (60% максимальної кількості балів, відведених на іспит). Якщо студент на іспиті набрав менше 24 балів (60% від 40 балів, відведених на іспит), то вони не додаються до семестрової оцінки, не зважаючи від кількість балів, отриманих під час семестру, а у відомість за національною шкалою виставляється «незадовільно». Шкала відповідності підсумкових балів: Відмінно- 90-100; Добре – 75-89; Задовільно- 60-74; Незадовільно- 0-59.
Мова викладання
Українська