Комплексна дисципліна "Майстерні літературної творчості" : Частина 6. Майстерня критики

Освітня програма: Літературна творчість, українська мова і література та англійська мова

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Комплексна дисципліна "Майстерні літературної творчості" : Частина 6. Майстерня критики
Код дисципліни
ОК.23.06
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
5 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПРН. 2. Ефективно працювати з інформацією: добирати необхідну інформацію з різних джерел, зокрема з фахової літератури та електронних баз, критично аналізувати й інтерпретувати її, впорядковувати, класифікувати та систематизувати. ПРН. 4. Розуміти фундаментальні принципи буття людини, природи, суспільства. ПРН. 5. Співпрацювати з колегами, представниками інших культур та релігій, прибічниками різних політичних поглядів тощо. ПРН. 13. Аналізувати й інтерпретувати твори української та зарубіжної художньої літератури й усної народної творчості, визначати їхню специфіку й місце в літературному процесі (відповідно до обраної спеціалізації). ПРН 19. Мати навички участі в наукових та/або прикладних дослідженнях у галузі філології.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
До початку вивчення цього курсу студенти мають знати історію української критичної думки, розуміти механізми її формування; знати основи теорії літератури, базовий термінологічний апарат; знати і розуміти специфіку сучасного літературного процесу, основні його складники, особливості критичної рецепції.
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни – розвинути критичну рецепцію студентів і сприяти опануванню основних жанрів літературної критики, виробленню критеріїв естетичного поцінування художнього тексту, осягненню особливості оцінювання літературного процесу; закріпити навики аналізу літературних явищ із застосуванням класичного й сучасних методів літературознавчого аналізу; закріпити навики написання анотацій, рецензій, критичних оглядів; розвинути креативні навички із запису популярних «відеоблогів», «букблогів», «топів».
Рекомендована та необхідна література
1. Белімова Т. Алхімія слова: вимір сучасного українського бестселера. Слово і Час. 2017. № 11. С. 22–31. 2. Белімова Т. Від синдрому підсніжника до будинку, де зцілюють серця: творчість Ольги Деркачової. Слово і Час. 2017. № 8. С. 84–89. 3. Белімова Т. «Клавка» – роман про літературу, кохання і Київ [Гримич М.]. Слово і Час. 2019. № 10. С. 116–123. 4. Белімова Т. Корпоративна етика передбачає блискучу чілку, або Віра завжди рятує всіх. Слово і Час. 2019. № 12. С. 91–95. 5. Стасіневич Є. Ціна питання: 27 інтерв'ю Євгенію Стасіневичу. Київ: Laurus, 2016. 256 с. 6. Ткаченко А. Мистецтво слова. Вступ до літературознавства. Київ: ВПЦ «Київський університет», 2003. 448 с. 7. Трофименко Т. #Окололітературне. Усе, що ви хотіли знати про сучасну українську літературу. Харків: Віват, 2019. 288 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Освітні заходи: усні відповіді, доповнення / участь у дискусії, творча робота, контрольна робота з відкритими відповідями, іспит. Методи викладання : лекція, семінарське заняття, самостійна робота.
Методи та критерії оцінювання
Усна відповідь (мінімум 1 – максимум 10), доповнення / участь у дискусії (мінімум 1 – максимум 5), творча робота (мінімум 1 – максимум 15), контрольна робота з відкритими відповідями (мінімум 9 – максимум 20). Форма підсумкового оцінювання – іспит: мінімально 24 / максимально 40. Шкала відповідності оцінок: «Відмінно» – 90-100 «Добре» – 75-89 «Задовільно» – 60-74 «Незадовільно» – 35-59
Мова викладання
Українська