Текстологія

Освітня програма: Літературна творчість, українська мова і література та англійська мова

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Текстологія
Код дисципліни
ОК.21
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
3 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПРН 3. Організовувати процес свого навчання й самоосвіти. ПРН 7. Розуміти основні проблеми філології та підходи до їх розв’язання із застосуванням доцільних методів та інноваційних підходів. ПРН 8. Знати й розуміти систему мови, загальні властивості літератури як мистецтва слова, історію української мови і української літератури, і вміти застосовувати ці знання у професійній діяльності. ПРН 15. Здійснювати лінгвістичний, літературознавчий та спеціальний філологічний аналіз текстів різних стилів і жанрів. ПРН 19. Мати навички участі в наукових та/або прикладних дослідженнях у галузі філології.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
До початку вивчення цього курсу студенти мають знати основні характеристики рукописних і друкованих текстів як виду людської діяльності; особливості функціонування літератури в її історичному розвитку.
Зміст навчальної дисципліни
Метою навчальної дисципліни є формування у студентів знання про основні текстологічні категорії, опанування термінологічним апаратом, теоретичною структурою і сучасною методологічною базою текстології. Предметом навчальної дисципліни є масив рукописних і друкованих текстів, специфіка творчої роботи митця.
Рекомендована та необхідна література
1. Гнатюк М. Над текстами Івана Сенченка. К., 1989. 2. Гнатюк М. Роман і біографія. «Людолови» З.П. Тулуб. К., 1994. 3. Гнатюк М. Юрій Яновський: текст і авантекст. К., 2006. 4. Гнатюк М. Текстологічні студії. К., 2011. 5. Гнатюк М. Тарас Шевченко в літературі новітньої доби. К., 2020. 6. Жулинський М. Із забуття – в безсмертя (Сторінки призабутої спадщини). К., 1990. 7. З архівної спадщини Петра Карманського. Джерелознавча практика. К., 2020.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Освітні заходи: усна відповідь, евристична бесіда, участь у дискусії, творчий проект, творче завдання, реферативне завдання, аналітична робота з першоджерелами, завдання підсумкового контролю на залік. Методи викладання: лекція, семінарське заняття, самостійна робота.
Методи та критерії оцінювання
Форма підсумкового контролю – залік. За видами робіт студент може набрати таку кількість балів: усна відповідь, евристична бесіда – 1- 8 участь у дискусії – 1- 8 творчий проект – 1-12 творче завдання (есей, рецензія) – 1-12 реферативне завдання – 1-12 завдання підсумкового контролю – 1- 30. Залікова оцінка формується як сума усіх балів, набраних упродовж семестру. Шкала відповідності оцінок: «Зараховано» – 60-100 «Не зараховано» – 0-59
Мова викладання
Українська