Psychology of Higher School
Course: Archaeology
Structural unit: Faculty of History
            Title
        
        
            Psychology of Higher School 
        
    
            Code
        
        
            ОК.3
        
    
            Module type 
        
        
            Обов’язкова дисципліна для ОП
        
    
            Educational cycle
        
        
            Second
        
    
            Year of study when the component is delivered
        
        
            2021/2022
        
    
            Semester/trimester when the component is delivered
        
        
            1 Semester
        
    
            Number of ECTS credits allocated
        
        
            3
        
    
            Learning outcomes
        
        
            Методологічні засади та головні теоретичні положення психології вищої школи як науки.
Розпізнавати, запобігати та конструктивно розв'язувати конфліктні ситуації у педагогічній взаємодії.
Характеризувати окремі психологічні теорії, які стосуються проблеми психології вищої школи.
Аналізувати й оцінювати психологічні явища, які породжуються умовами навчально-виховного процесу у ЗВО.
Творчо використовувати в майбутній викладацькій діяльності знання щодо психологічних закономірностей навчання та виховання студентів, педагогічної взаємодії викладачів та студентів.
Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій.
Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій.
Здатність вчитися і володіти сучасними знаннями.
Володіння навичками пошуку, відбору, обробки систематизації інформації для проведення різного типу уроків.
Психологічні особливості студентського віку.
Психологічні особливості особистості педагога вищої школи та викладацької діяльності у ЗВО.
        
    
            Form of study
        
        
            Distance form
        
    
            Prerequisites and co-requisites
        
        
            Попередні вимоги до оформлення або вибору навчальної дисципліни:
1. знати: базові категорії педагогіки, процесів формування та розвитку особистості, соціальних спільнот.
2. вміти: характеризувати окремі філософські теорії; використовувати спеціальну наукову літературу з призначенням аналізу дослідницьких проблем у гуманітарних дисциплінах.
3. володіти: навичками спілкування та роботи в групах для вирішення творчих та наукових завдань.
        
    
            Course content
        
        
            The course includes 2 content parts. The concept is carried out in the form of lectures, seminars, work in mini-groups, case analysis is provided. The discipline ends with a test.
Creation control according to the modular rating system.
Topics 1-6 are included in content module 1 (PL 1), topics 7-11 are included in content module 2 (PL 2).
Mandatory for admission to credit is the completion of test modular control works.
        
    
            Recommended or required reading and other learning resources/tools
        
        
            Trofimov A., Bondar I., Trofimova D., Miliutina K., Riabchych I. Organizational commitment factors: Role of employee work engagement. Espacios, 2017. 38(24), 18.
        
    
            Planned learning activities and teaching methods
        
        
            Planned educational activities and teaching methods:
- a lecture
- seminar classes
- independent work
- test
- oral interview
- essay
        
    
            Assessment methods and criteria
        
        
            Assessment forms:
Control is carried out according to the modular rating system.
The criteria for evaluating the student's answer during the seminar are:
• fluency in the terminological apparatus of the discipline and material on the topic, complete disclosure of the issue
• the logic of presentation
• use of basic and additional literature
• analytical reasoning, the ability to draw conclusions
        
    
            Language of instruction
        
        
            Ukrainian
        
    Lecturers
This discipline is taught by the following teachers
                    Yaroslav
                    Yevhenovych
                    Riabchych
                
                
                    Department of Developmental Psychology 
Faculty of Psychology
            Faculty of Psychology
Departments
The following departments are involved in teaching the above discipline
                        Department of Developmental Psychology
                    
                    
                        Faculty of Psychology