Andragogy
Course: Geography (Secondary education) master's degree-2022
Structural unit: heohrafichnyi fakultet
Title
Andragogy
Code
В.Б. 2.3.
Module type
Вибіркова дисципліна для ОП
Educational cycle
Second
Year of study when the component is delivered
2022/2023
Semester/trimester when the component is delivered
3 Semester
Number of ECTS credits allocated
6
Learning outcomes
PRN 05. Know the requirements for the structure and content of the program
academic discipline
PRN 06. To know the peculiarities of the organization of the educational process for
different forms of education, to be able to adapt teaching
academic discipline according to the form of education
PRN 09. Know the types of educational activities, modern methods and
teaching technologies that can be used for
teaching geography
PRN 12. To know age psychology, pedagogy and andragogy in
the necessary volume
PRN 13. To know the individual characteristics of education seekers
PRN 14. To be able to organize individual and group work
using methods and methods that will allow to develop
ability
Form of study
Full-time form
Prerequisites and co-requisites
Andragogy as a complex discipline is primarily related to clinical psychology, sociology, social psychology and philosophy. Successful completion of the course "Pedagogy and psychology of higher education"
Course content
studies the content, forms, methods and means of organizing the education of adults with the aim of facilitating their learning, satisfying their educational needs, increasing the effectiveness of the received education in solving life problems, achieving individual goals, self-realization of the individual
Recommended or required reading and other learning resources/tools
Артемова Л.В Педагогіка і методика вищої школи:[навчально-методичний посібник] / Любов Артемова. – К. : Кондор, – 2008. – 272 с.
Буренко В.М. Андрагогічний підхід до професійної перепідготовки вчителя гуманітарного профілю : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук : спец. 13.00.04 "Теорія і методика професійної освіти / В.М. Буренко . – К., 2005. – 22 с.
Протасова Н.Г. Теоретико-методичні основи функціонування післядипломної освіти педагогів в Україні : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня доктора пед. наук : спец. 13.00.01 "Теорія та історія педагогіки" / Н.Г. Протасова. – К., 1999. –433 с.
Сігаєва Л.Є. Підвищення кваліфікації фахівців як складова неперервної професійної освіти / Л.Є.Сігаєва // Неперервна професійна освіта / за ред. І.А.Зязюна. – К. : Віпол, 2000. – С.319-363.
Філософський енциклопедичний словник / Національна академія наук України. – К.: Абрис, 2002. – 742 с.
Planned learning activities and teaching methods
Lecture, seminar class, independent work
Assessment methods and criteria
Assessment of the performance of tasks of seminar works, modular control work, exam
Language of instruction
Ukrainian
Lecturers
This discipline is taught by the following teachers
Departments
The following departments are involved in teaching the above discipline