Marketing
Course: BIOLOGY (Bachelor) FULL-TIME
Structural unit: Biology And Medicine Institute Science Educational Center
Title
Marketing
Code
Module type
Вибіркова дисципліна для ОП
Educational cycle
First
Year of study when the component is delivered
2022/2023
Semester/trimester when the component is delivered
5 Semester
Number of ECTS credits allocated
3
Learning outcomes
--
Form of study
Full-time form
Prerequisites and co-requisites
Successful study of basic economic categories.
Course content
The program of the discipline consists of the following content modules (1 content
modules in each semester):
1. Content module 1. "Theory and practice of business management in the modern market
environment ", which is devoted to the essence of the concept of marketing, market diagnostics
the state of the company in today's business environment. Important attention is paid to disclosure
specifics of management decisions regarding market and product strategies
companies.
2. Content module 2. "Development of marketing strategies of the enterprise", which is devoted
the content and essence of the stages of the process of forming the marketing strategy of the enterprise, its
practical implementation, as well as the development of a marketing plan.
Recommended or required reading and other learning resources/tools
1. Маркетинг. Навчальний посібник / Старостіна А.О., Кравченко В.А., Пригара О.Ю.,
Ярош-Дмитренко Л.О. / За заг. ред. проф. Старостіної А.О. - К.: «НВП «Інтерсервіс», 2018. --
216 с.
2. Маркетинг: підручник / А.О. Старостіна, Н.П. Гончарова, Є.В. Крикавський та ін. за
ред. А.О. Старостиної. - К.: Знання, 2009.
3. Маркетинг: термінологічний словник / Старостіна А.О., Кочкіна Н.Ю., Журило В.В.
та ін. / За заг. ред. проф. Старостіної А.О. - К.: «НВП «Інтерсервіс», 2017. - 154 с.
4. Промисловий маркетинг: Теорія, світовий досвід, українська практика: Підручник / За
ред. А.О. Старостіної. - К.: Знання, 2005, - 764с. - Європейський маркетинг).
5. Старостіна А.О. Маркетингові дослідження національних і міжнародних ринків:
Підручник. - К.: ТОВ »Лазарит-Поліграф», 2012. - 480с.
6. Маркетинговий менеджмент: Підручник /Ф.Котлер, К.Л.Келлер, А.Ф. Павленко та ін.-
К.: Видавництво «Хімджест», 2008. - 720 с.
Planned learning activities and teaching methods
Lecture, practical lesson
Assessment methods and criteria
Semester assessment:
1. Modular test work -RN 2.1 - 2.3 - 15 points / 9 points
2. Modular control work -RN 2.1 - 2.3 - 15 points / 9 points
3. Homework, participation in group projects - RN 1.2, 2.1 - 3.1 - 30
points / 18 points
4. Project implementation - RN 3.1 - 20 points / 12 points
5. Final test -RN 1.1 - 20 points / 12 points
- final assessment: in the form of a test
Language of instruction
Ukrainian
Lecturers
This discipline is taught by the following teachers
Departments
The following departments are involved in teaching the above discipline